Ja wymieniałem termostatops:, ale w zasadzie nic to nie dało.
W chłodne dni, temp. w czasie jazdy jest na 80, ale w dni cieplejsze wskazuje nieco ponad 80. Identyczne wartości miałem na starym termostacie.
Ja wymieniałem termostatops:, ale w zasadzie nic to nie dało.
W chłodne dni, temp. w czasie jazdy jest na 80, ale w dni cieplejsze wskazuje nieco ponad 80. Identyczne wartości miałem na starym termostacie.
Zatem wychodzi na to, że Twój stary termostst był OK :| Jestem Ciekaw czy nie dało by rady pomierzyć jakoś temperatury czynnika chłodzącego rozgrzanego silnika i porównać do tego co wskazuje wskaźnik na desce rozdzielczej :?:Napisał Uszatek
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Z tym termostatem tak jest. Juz w wielu egzemplarzach sie z tym spotkałem. W 155 normalnie pokazywało 90 stopni. Jednak tutaj W ten sposób jest to pokazane![]()
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
Wcześniej:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
Alfa Romeo 166 3.0 V6
Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
Lancia Delta 1.8 8V
Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
Alfa Romeo 155 2.5 V6
Alfa Romeo 33 1.7 Boxer
U mnie (termostat został wymieniony pewien czas temu, bo napewno był zepsuty), po rozgrzaniu silnika wskazówka zatrzymuje się troszkę powyżej 80 stopni, tak na oko to 90 i tak zostaje.
Była: 145 - 1,3 Boxer
Jest: 156 - 1,9 JTD SW
Witam!
W moim boxerze znowu w drugą stronę... wczoraj przy temp powietrza 5 st. silnym wietrze i ciągłym deszczu temp max 60 st. Dzisiaj bez wiatru, około 12 stopni i bez deszczu... 70 st. Dodam że kurs był poza miejski. Jeżeli chodzi o nawiew w środku auta to w porządku zimno i ciepło bez problemu. Czy jednak ta niższa temp może na coś wskazywać?
To zdecydowanie za mało. 70 stopni byłoby możliwe przy ciężkich mrozach na trasie ale nie przy 12 stopniach - sprawdź termostat :|Napisał Masterpolo
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Dzięki za info. Zauważyłem to dopiero wczoraj. Ostatnio samochód oddałem do mechanika, wcześniej nie było takiego czegoś. Zobaczę jeszcze jak w jeździe miejskiej sie będzie zachowywał i jakby co odstawie do mechanika żeby "pogrzebał".
A moja Alfa była wcześniej w warsztacie na wymianie wszystkich filtrów, oleju silnika,oleju skrzyni biegów, wymianie ręcznego i nowe klocki z tyłu, raczej wątpię żeby wymiana tych rzeczy miała wpływ na temp silnika...Pozdrawiam
Jeżeli u mnie też temperatura wynosi mniej niż 80 (50 - 60 mam... więc termostat pewno walnięty) to co się wtedy dziać może? Spalanie wzrasta? Czy jest to niebezpieczne dla silnika? (duży obieg chłodniczy się nie włącza?).
Może być to też wina wskaźnika? Bo to naprawde tak mało mi pokazuje :/
Najprawdopodobniej masz uszkodzony termostat, choć równie dobrze może to być wina czujnika lub wskaźnika na desce rozdzielczej :|Napisał oran
Jazda na niedogrzanym silniku powoduje wzrost zużycia paliwa (tak jak sam napisałeś) oraz szybsze zużywanie się podzespołów silnika, gdyż otwarty duży obieg chłodniczy nie pozwala osiągnać silnikowi odpowiedniej temperatury pracy((
Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.
Kurcze, jutro dokładnie się przyjrze tej temperaturze, jeżeli tak to kolejna rzecz do wymiany (ale warto =)).
ps. A gdzie znajduje się ten termostat? (1.4 boxer) Łatwo jest go wymienić?