Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Jaki akumulator JTD?

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo GT '05 1.9 JTD
    Postów
    34

    Domyślnie

    samochód kupiłem dwa miesiące temu i wiedziałem ze sprzęgło będzie do wymiany ale myślałem ze do wiosny jeszcze pojeżdżę. nic tego nie zapowiadało ale dwa dni przed sylwestrem po prostu nie potrafiłem już wbić biegu. na mechanice znam sie jak wilk na gwiazdach ale sądziłem że sprzęgło najpierw zacznie się chociażby ślizgać co da mi trochę czasu na ustawienie sobie jakiegoś mechanika. niestety potrzebuję samochodu na co dzień stąd pośpiech a z niego ta loża szyderców nad moim nieszczęściem

  2. #22
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Mniej wiecej taki:
    Napięcie [V]: 12

    Pojemnośćakumulatora [Ah]: 70 (może być wiecej)

    Wykonanie strefy podłogowej: B13

    Prąd rozruchu wg EN [A]: 760 (minimum to 680A)

    Położenie biegunów: 0

    Długość [mm]: 278

    Szerokość [mm]: 175

    Wysokość [mm]: 190



    Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...#ixzz1iOg8DJGr



    teoria teorią, a oryginalnie miałem taki Aku, wytrzymał 6 lat i 97kkm



    pzd
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_1064.jpg
Wyświetleń:	120
Rozmiar:	53.0 KB
ID:	43674  

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    I czego to zdjęcie ma dowodzić? Włosi na swoich akumulatorach podają prąd zwarcia (to te 380A), a w europie funkcjonuje pojęcie prądu rozruchowego - wg normy EN temu pradowi zwarcia odpowiada prąd rozruchowy 680A
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #24
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    o tych róznicach nie wiedziałem, aku jest produkcji Exide, a czy włochy sa panstewm w europie??

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Tak Włochy są w Europie ale oni i francuzi mają własne normy prądowe akumulatora
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #26
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    dzieki, nie wiedzialem.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    dąbrowa górnicza
    Auto
    alfa romeo GT 1.9 jtd (2004)
    Postów
    166

    Domyślnie

    wtrącę się z ciekawostką,3 tyg temu kumpelowi ze 166 padł aku.kupił nowy-100ah,przywiózł,podłączyl i echo,stwierdził,że złom,odpioł i wsadził od kumpla jakis inny mniejszy aby tylko dojechać i zareklamowac,-odpieli i wsadzili 2-gi i 3-ci o takich samych parametrach(100ah i coś tam ... z czyms te druga wartość),auto ani nie drgnęło,wsadzili mniejszy(tj.parametrami)-bingo!.piję do tego,że za duża moc rozruchowa i coś tam..też nie jest wskazana,tak jak ktoś tam sugerował-najlepiej jedź do fachowców i pobadaj wszystko co tam zalecają na miejscu(prądy z alternatora..) i ci dobiorą akumke jaka ma być-pewnie ciut drożej wyjdzie niż na ellegro czy w marketach np.ale możesz uniknąć problemów..tylko do fachowców jedź!,,, pzd.

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Bo pojemność akumulatora to dobiera się do ilości i mocy zainstalowanych odbiorników prądu (warto się trzymać tego co zaleca producent), a głównym parametrem wpływającym na to jak akumulator zasila rozrusznik i do jakiego silnika jest przeznaczony jest prąd rozruchowy. Więc może byc aku o dużej pojemności i słabym prądzie i nie zakręci silnikiem.....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    dąbrowa górnicza
    Auto
    alfa romeo GT 1.9 jtd (2004)
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Bo pojemność akumulatora to dobiera się do ilości i mocy zainstalowanych odbiorników prądu (warto się trzymać tego co zaleca producent), a głównym parametrem wpływającym na to jak akumulator zasila rozrusznik i do jakiego silnika jest przeznaczony jest prąd rozruchowy. Więc może byc aku o dużej pojemności i słabym prądzie i nie zakręci silnikiem.....
    niezgadzam się.. przy zbyt dużym prądzie rozruchu też nie odpalił.kumpel w 166 orginalnie miał 100Ah i ponad 600.prąd rozruchu i na tym jeździł przez lata ale się zkończył...kupił jak pisałem 100Ah tylko z ponad 800A prąd.roz(nie pamięta dokładnie czy 800 czy 860)..i echo.-cykał tylko,,.to załozył do dojazdu 70AH i 480A pr.ro.i spoko..teraz ma 78AH ponad 600 A i śmiga.TAK ŻE PRZY ZBYT DUŻYM AMPERARZU ROZRUCHU TEŻ MOŻE NIE ZAKRĘCIĆ..no chyba ,że to jakiś nietypowy przypadek...ale zgadzam się co do tych parametrów,które podałeś i na jakim jeździsz bo też śmigam na takim( bosch) ponad 2 lata i nie wiem ile jeździł poprzedni właściciel ale jeszcze kręci jak wśćiekły(odpukać).pzd

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Wszystko zależy wg której normy jest podawany prąd rozruchowy... - standard to teraz norma EN, ale nie wszyscy producenci akumulatorów ją stosują dlatego zawsze trzeba podawać wg której normy jest podawany na akumulatorze. Może się więc zdarzyć że ten co miał prad rozruchowy 800A ale określony wg normy SAE (powszechnie stosowana w UK) to bedzie miał niecałe 400A wg EN, a to dla JTD stanowczo za mało
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [145] Jaki akumulator
    Utworzone przez grzesiek87 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-05-2014, 18:06
  2. Jaki akumulator do 1.9 JTD?
    Utworzone przez dzidekdz18 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 20:50
  3. Jaki Akumulator do 1.6
    Utworzone przez zieluch111 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 07:39
  4. [145] Jaki akumulator ?
    Utworzone przez Milano_155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-04-2009, 20:46
  5. jaki akumulator ??
    Utworzone przez watra24 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-11-2007, 20:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory