Tylko, że w Alfie to tryb A jest do jazdy w "trudnych warunkach pogodowych" więc chyba ciężko mieć pretensje do trybu N![]()
Tylko, że w Alfie to tryb A jest do jazdy w "trudnych warunkach pogodowych" więc chyba ciężko mieć pretensje do trybu N![]()
To ruszaj kolego w trybie A, na oblodzonej drodze julka w tej konkurencji jest mistrzem, na światłach zostają nawet samochody z napędem na 4 łapy
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Sorry, źle napisałem, chodziło mi oczywiście o ruszanie w trybie A właśnie. Ścigania ze świateł nie próbowałem , ale wrażenie (brak szarpania kołami) z pracy elektroniki są takie jakby nie działała w tym czasie. Chociaż mimo buksowania rzeczywiście do przodu jedziePoczekam na jakis większy mróz i potestuje jeszcze,
Właśnie na tym polega sprawność tego systemu że nie dopuszcza do tego szarpania
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Biorąc pod uwagę tabelkę którą wkleiłem i zapis "less intrusive ASR" można wnioskować że ASR jest bardziej "tolerancyjny" pozwala na większe uślizgi kół niż normalnie nie dławiąc silnika. Na bardzo śliskim może to pomagać i nie szarpie tak. Żeby to wszystko rozpracować trzebaby znać dokładnie niuanse poszczególnych trybów: dopuszczalne różnice prędkości kół, zakresy prędkości, wartości przyspieszeń bocznych itp.
Co ciekawe zgodnie z tym zapisami w tabeli inaczej działa też ABS w trybie A.
Ostatnio edytowane przez metan ; 18-01-2012 o 15:23
Zrobiłem sobie dziś test trybu A vs Astrą IV (tak z ciekawości bo spadł świeży śnieg) - Ta sama droga ten sam kierowca i ten sam śnieg. Próba przejechania odcinka około 1000m ze startu zatrzymanego - na tyle dynamicznie by na ile to było mozliwe.
Faktycznie jest tak jak napisał Maciek-156. Moje odczucia są takie że system działa płynniej, mniej nerwowo i tym samym mniej daje o sobie znać użytkownikowi - efektem tego jest dożo lepsza dynamika ruszania w Julce.
motor sports can be expressed in one single letter///M
Niestety chyba w każdym trybie działa ASR. Który to bezpiecznik ...
Dla przykładu, w 156 bez elektroniki trzeba było się uczyć operować gazem, w Mazdzie mimo przedniego napędu dało się kręcić w miejscu. Giuliettą nie poszalejemy, skagańcowana no i ktoś kto nie miał wcześniej samochodu bez elektroniki nie nauczy się wpływać na samochód, wszystko za niego przejmje elektronika.
Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL
Mam ten sam problem, tryb A powinien być po włączeniu na stałe. Tak jak u ciebie żyje własnym życiem. ASO zadaje pytanie do producenta, trwa to juz 10 miesięcy, ale to ASO Wroclaw ( czyt niezdary i ignoranci) Spróbuj naładować akumulator, u mnie pomogło na około dziewięć miesięcy. Identyczny problem dotyczy NAVI, otwiera się i zamyka według własnego życia. Oczywiście ASO, 10 mieś. i cisza.
Ostatnio edytowane przez lechtak ; 19-01-2012 o 21:54