Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 75

Temat: LPG vs JTD - ktora bardziej ekonomiczna

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Jtd 105 km 156 sw 7,2- 7,3l/100 po miescie, autostrada z butem 130- 160 7,5 poza miastem 5,8

    ---------- Post added at 13:36 ---------- Previous post was at 13:32 ----------

    Jtd 105 km 156 sw 7,2- 7,3l/100 po miescie, 7,5 autostrada 103-106, 5,8 poza miastem 60 -90

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była:156 20V 210KM i 147 JTD 150KM by Cinek SZUKAM 156 Q4 CROSSWAGON
    Postów
    40

    Domyślnie

    odpowiedz sobie jeszcze na jedno pytanie - czy jeździsz głównie w miescie czy na trasie, w dieslu różnica w spalaniu trasa/miasto jest mniejsza niż w bendzynie, jazda na niedogrzanym silniku w zimie, w warunkach takich jak np w Krakowie owocuje spalaniem 15l/100 i wiecej
    w dieslu nie masz az takich róznic, w moim przypadku czasem nawet jest odwrotnie - spala wiecej na autostradzie niz w miescie jak za szybko polece
    w dieslu zawsze masz furtke otwartą na czipsa - w bendzynie takiej opcji nie ma

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Ja użytkuję 1.9 JTD i pali mi średnio 6 litrów, także jest to jak najbardziej realne Co jest bardziej opłacalne ? Hmmm...na pewno tak jak pisali wcześniej, utrzymanie diesla jest troszeczkę droższe, ale za to tak jak koledzy pisali, weźcie pod uwagę że silnik pracuje na ssaniu a dopiero później na LPG. Na pewno dźwięk silnika benzynowego jest lepszy ( szczególnie Alfy , ale za to diesle mają fajny moment obrotowy Mam już swoją 156 2.5 roku, wcześniej miałem 146 1.6 boxer oraz 147 2.0 T.Spark selspeed, różnica w spalaniu jest kolosalna dla portfela Tylko że nigdy ich nie gazowałem Jest tylko jeden problem z dieslami...do jakiej kwoty dojdzie cena ropy ? U mnie wczoraj na BP było już 5.95...Pozdro
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jeśli kolego szukasz oszczędności to odpuść sobie Alfę Romeo
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    A dlaczego???

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 2001 115KM cosmo blue
    Postów
    124

    Domyślnie

    chodzi mi tylko o porownanie spalania.

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Diesel - nie wierzę w "5-6" litrów w 156, tym bardziej w SW. Ojca lybra pali ponad 8 a cięższa jest niewiele od 156SW.
    to ja mam popsutą alfine gdyż pali mi dokładnie 5.8l/100km przy dojazdach do pracy ciągle tą samą drogą 17km w jedną strone. Sedan palił i tyle samo, wiec w czym problem? 3 lata już tak jeżdze wiec nie wmawiaj raczej moge już coś o tym powiedziec. Acha tankuje ciągle na jednej stacji, i licze spalanie z ilosci wlanego paliwa do baku, gdyż komp zaniża mi o jakieś 0,8l. Pokazuje równe 5.0l (średnie).
    Nie będe sie chwalił, ale silnik paracuje wzorowo, czy zima, czy lato zero problemów. Autko tez mega zadbane, w niemczech do końca serwisowane w aso i kazda pierdołka wymieniona na nową, oryginalną Silnik też sprawdzony, wtryskiwacze pracują jak nowe.

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    6,5L ON palił mi koło komina Opel Combo 1,7 z 1995r.
    A od tamtego czasu trochę technika posunęła się do przodu.
    Moja Bella

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Jeśli chcesz benzynę to tylko V6, przynajmniej takie moje zdanie. A jeśli jtd to wolałbym 2.4 jtd bo przy nie wiele większym spalaniu masz dużo więcej frajdy z jazdy. Miałem jtd 1.9 105 koni i 115, tata ma 2.4 jtd w lybrze i póki co niezawodne silniki. Kwestia gustu.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Każdy liczy za pali 11 l LPG a odpalanie na LPG czy auto na ssaniu idzie na benzynie ? policzcie to do kupy tankowanie benzyny na rozgrzanie silnika i dopiero 11 LPG i porównajcie z JTD. Mi 2.4 pali w miescie w ta pogode 9 l na trasie zakopane tychy - 6,8. A na gaz to kuchenka ...

    No to ja tego błędu nie popełniam- teraz latam spokojnie czyli przepisowo to 40 litrów starczy mi na 360 kilometrów z czego 20 na benzynie na rozpałkę, na miesiąc mam 4-5 zbiorników gazu i zawsze na początku miesiąca tankuję PB pod kor i jest to latem 8 litrów- zimą 12
    Czyli na setkę pali mi około 11 gazu i litr benzyny ( zazwyczaj latam na trasach 12+), latem pali mi około 13 -14 gazu, ale to jest inna jazda i sobie nie załuję
    Minimalne spalanie to 10 litrów jakie zrobiłem, ale latałem góra 90 i dlatego, chociaż muszę przyznać że teraz tak samo jeżdżę bo warunków nie ma. Chociaż ostatnio 340 kilosków na 40,78 kitra- pierwsze 240 kilometrów do 90 km/h, następna setka 140- 180, nich ktoś przeleci się tak JTD i poda ile mu spaliła jestem ciekaw

    Co do filtrów, to jak ktoś napisał są śmiesznie tanie- on podał ceny najdroższych na rynku tak przy okazji, a ich wymiana to też mało kłopotliwa jest po za tym jak się tankuje na markowych stacjach to nie zachodzą syfem (tankowałem tylko na ORLENach, STATOILach i Bliskich, po 12 tysiącach filtry lekko przybrudzone normalnie na 30 tysi starczą conajmniej)
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 19-01-2012 o 16:22

Podobne wątki

  1. Alfa 147 LPG & Disel , wersja ekonomiczna.
    Utworzone przez grabarz_tg w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 23:03
  2. Ekonomiczna jazda
    Utworzone przez misiek718 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 14:07
  3. [156] Ekonomiczna jazda JTD'kiem
    Utworzone przez norbiwolow w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 16:13
  4. Ekonomiczna jazda ;)
    Utworzone przez mj3 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 105
    Ostatni post / autor: 29-04-2007, 21:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory