Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.6 TS wyciek oleju z okolic rozrządu

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie 1.6 TS wyciek oleju z okolic rozrządu

    Witam.
    Mój problem polega na wycieku oleju gdzieś z okolic rozrządu i kończy się na rogu miski olejowej po czym kapie na ziemie.
    Po nocnym postoju samochodu widać niewielki wyciek na podłożu.
    Niestety wymiana uszczelki pokrywy zaworów nie pomogła.
    Jakieś pomysły? Wie ktoś co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 T.Spark
    Postów
    29

    Domyślnie

    skoro wymiana uszczelki pokrywy nie pomogła, to pewnie któryś uszczelniacz puścił, albo na wale korbowym albo na którymś wałku, górną osłonę łatwo się zdejmuje więc można samemu sprawdzić, no chyba że to uszczelka misy

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Miska odpada bo ją wyczyściłem i kapie gdzieś z góry.
    Dolna osłona rozrządu zdjęta i jest tam wszystko od czarnego smaru czyli przypuszczam że
    olej wycieka od jakiegoś czasu. Tylko jak zdiagnozuję czy to z uszczelniaczy wałków?
    Czym się sugerować?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 T.Spark
    Postów
    29

    Domyślnie

    zdejmij jeszcze górną osłonę to sprawa będzie jaśniejsza czy to cieknie z góry (wałki rozrządu) czy na dole (wał
    korbowy) nie zwlekaj z tym bo jak olej pójdzie na pasek to może przeskoczyć i rozwalisz silnik

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Akurat nie martwił bym się o przeskoczenie paska. Nie jest on zaprojektowany żeby być olejoodpornym, więc kontakt z olejem po jakimś czasie wyraźnie osłabi jego wytrzymałość. Obudowy musisz koniecznie zdjąć, żeby dokładnie zlokalizować miejsce przecieku.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bercik
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Silesia
    Auto
    Alfa 147 1.6 105PS Distinctive "Grigio Platino"
    Postów
    99

    Domyślnie

    Jutro sprawdzę to dokładnie, zdejmę górną osłonę rozrządu.

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mirek68
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    wyspa Wolin
    Auto
    147 JTD 140 KM x 2
    Postów
    18

    Domyślnie

    No u mnie też pojawił się problem z wyciekiem w górnej części przy rozrządzie - co ustaliłem po informacji mojej Pani, że przy odpaleniu silnika zniknęły jej wszystkie słupki olejowe Wczoraj rozkręciłem górne osłony rozrządu i zdębiałem - zobaczyłem wielką dziurę, a przez nią wałek rozrządu, uszczelniacz po wypadnięciu ładnie się zblokował i nie spadł na pasek rozrządu. Będąc szczęśliwym, że zaoszczędziłem na remoncie silnika udałem się pośpiesznie do sklepu i w garażu delikatnie się ululałem.
    Teraz pytanie, czy muszę koniecznie umyć te koła, pasek itd? pasek chyba jest olejoodporny? więc poprzestałbym na obmyciu górnych partii, bo jak sobie pomyślę o odkręcaniu dolnej obudowy to ciary mnie przechodzą.
    Uszczelniacz kupię na pewno nowy, ale czy ten stary można wcisnąć na jakiś klej ?(tak z ciekawości) Słyszałem opinię, że stanowi on też tzw. zawór bezpieczeństwa gdy bardzo wzrośnie ciśnienie w silniku ? tylko trochę mi to śmieszne, że akurat w tym miejscu. (silnik 1.9 JTDm)

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    147 1.6 T.Spark
    Postów
    29

    Domyślnie

    trzeba umyć, a pasek mimo że jest olejoodporny to osobiście bym wymienił na nowy

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mirek68
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    wyspa Wolin
    Auto
    147 JTD 140 KM x 2
    Postów
    18

    Domyślnie

    Po wizycie w serwisie alfy dowiedziałem się, że element który mi wypadł to korek (zaślepka) kosztuje to około 20 zł. W sumie czekam już piąty dzień (zamówiłem) na nowy i ani słychu i widu. Autko w sumie szybko potrzebuję uruchomić, czekać jednak na nowy korek, czy też mogę ten stary wkleić na jakiś klej, czy lepiej tego nie robić?

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4269.jpg
Wyświetleń:	157
Rozmiar:	76.1 KB
ID:	121655Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4270.jpg
Wyświetleń:	154
Rozmiar:	83.4 KB
ID:	121656Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4271.jpg
Wyświetleń:	195
Rozmiar:	65.6 KB
ID:	121657Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4272.jpg
Wyświetleń:	147
Rozmiar:	64.8 KB
ID:	121658Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4273.jpg
Wyświetleń:	292
Rozmiar:	107.4 KB
ID:	121659Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4274.jpg
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	52.7 KB
ID:	121660

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-03-2016, 16:57
  2. [159] Wyciek oleju z czujnika ciśnienia oleju
    Utworzone przez SimonV w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-08-2015, 08:25
  3. [145] Wyciek oleju - zero oleju w silniku
    Utworzone przez daniel.zawada w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-09-2012, 23:03
  4. Wyciek od strony rozrządu
    Utworzone przez iNTELL w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 07:07
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 22:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory