Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: przedmuchy z wlewu oleju (Boxer)

  1. #11
    sidkoz
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też dmucha i mam masło na odmie dodam że mam nowy olej ale chyba błąd bo to mobil S

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał rufiki
    heh moj tez jest po remonciku a na wolnych dmucha ale delikatnie
    pociesze cie jak kiedys ogladalem lanosa 1500-100 konnego to jak wyciagnełem bagnet musiałem koszule wyzucic do smietnika taka zazygana olejem a facet sie zazekał ze tak ma byc bo w komisie byli bardzo zadowoleni z pracy silnika a ja mu pozyczyłem szczescia przy sprzedazy i kupiłem niunie
    bo wyrzucal rozbryzgiwany przez wal olej
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał phantom71
    Cytat Napisał Uszatek
    Nic a nic Ci nie dmucha????

    W moim , jak dosłownie dotknę przepustnicy, i silnik minimalnie zwiększy obroty, to przestaje dmuchać ;// takie jajca normalnie.....


    :uszy:
    mam silnik po generalce, inna konstrukcja 16V może dlatego ??
    silnik 1,7 czy 1,6 (BOXER) to ta sama konstrukcje :shock: a te dmuchanie to zazwyczaj efekt zmian cisnienia spowodowany poruszaniem sie tlokow...jesli sa faktyczne przedmuchy do skrzyni korbowej latwo sprawdzisz zatykajac reka wlew,jesli czujesz rosnace cisnienie to raczej przedmuchuje.jesli czujesz zmiany cisnienia raz przyciaga dlon raz odpycha jest oki.to tak pobieznie i po partyzancku :wink:
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #14
    sidkoz
    Gość

    Domyślnie

    Troszkę sie uspokoiłem bo jak wyjąłem korek to zamarłem i ręce mi opadły, no cóż jeżdżę dalej skoro olej jest ok nic nie ubywa tylko jeździć, tylko skąd spadek mocy, może to paliwo?

  5. #15
    sidkoz
    Gość

    Domyślnie

    Wygląda na to że moja panika była nie potrzebna odpaliłem dziś silnik i przy otwartym korku dmucha jak tylko lekko zwiększę obroty nic, ale jeszcze dla pewności ścisnąłem odmę i zatkałem wlew ręką ciśnienie w komorze nie wzrosło nic a nic bo jak by dmuchał to by miarkę musiało w końcu wywalić

  6. #16
    J@rek
    Gość

    Domyślnie

    Nie wiem dlaczego ma dmuchac wlewem oleju.
    Uważam to za jakis błąd.
    W silniku, który jest OK nic nie dmucha. Może trochę pryskać olejem bo pracują popychacze, w niektórych silnikach prawie pod korkiem jest łańcuch rozrządu (np. mercedes) i wówczas pryska olej.
    Nie ma prawa lecieć żaden dym - obojętnie z którego otworu - czy to bagnet czy wlew oleju.
    Serio.
    I na dokładkę olej nie może nabierać czarnej barwy. Po 200000km olej nabierał lekko ciemniejszej, ale nie czarnej barwy(honda - mam na myśli olej po zmianie, a nie katowany 200000 bez zmiany). Po 350000 to samo(volvo). Podobno w dieslach może robić się czarny.
    Zbyt mało jeździłem dieslami, zaledwie kilkanaście tysięcy tak że nie wiem jak jest.

    podejrzewam, ze silniki, które po kilku tysiącach robią czarny olej maja potężne przebiegi, spalają olej i są już niepewne.

    No Ok, a jak to jest gdy:
    -nie dymi z wydechu na niebiesko
    -nie dymi korkiem wlewu
    -nie dymi wlotem bagnetu a jednak pije olej?

    Sadzę, że dużo z niebieskiego dymku pochłaniane jest przez katalizator i to może być mylące. Mylę się?
    Czyli gdyby nie było katalizatora to waliłby na niebiesko wydechem.
    Ale co z dymem w skrzyni korbowej czy w przestrzeni klawiatury?

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał J@rek
    Nie wiem dlaczego ma dmuchac wlewem oleju.
    Uważam to za jakis błąd.
    W silniku, który jest OK nic nie dmucha. Może trochę pryskać olejem bo pracują popychacze, w niektórych silnikach prawie pod korkiem jest łańcuch rozrządu (np. mercedes) i wówczas pryska olej.
    Nie ma prawa lecieć żaden dym - obojętnie z którego otworu - czy to bagnet czy wlew oleju.
    Serio.
    I na dokładkę olej nie może nabierać czarnej barwy. Po 200000km olej nabierał lekko ciemniejszej, ale nie czarnej barwy(honda - mam na myśli olej po zmianie, a nie katowany 200000 bez zmiany). Po 350000 to samo(volvo). Podobno w dieslach może robić się czarny.
    Zbyt mało jeździłem dieslami, zaledwie kilkanaście tysięcy tak że nie wiem jak jest.

    podejrzewam, ze silniki, które po kilku tysiącach robią czarny olej maja potężne przebiegi, spalają olej i są już niepewne.

    No Ok, a jak to jest gdy:
    -nie dymi z wydechu na niebiesko
    -nie dymi korkiem wlewu
    -nie dymi wlotem bagnetu a jednak pije olej?

    Sadzę, że dużo z niebieskiego dymku pochłaniane jest przez katalizator i to może być mylące. Mylę się?
    Czyli gdyby nie było katalizatora to waliłby na niebiesko wydechem.
    Ale co z dymem w skrzyni korbowej czy w przestrzeni klawiatury?
    przeczytaj uwazniej poprzednie posty.nie musisz tu przytaczac hondy czy volva za przyklad.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #18
    Uszatek
    Gość

    Domyślnie

    Dla rozwiania wątpliwości......

    Oleju mi nie ubywa ani odrobinę ( Castrol Magnatec 10W40) Od wymiany do wymiany ( co 7kkm) mam zawsze na max, bez dolewek, a kolorek jest taki jaki być powinien. Autko ma najechane 176 kkm, i 0, słownie zero problemów. Kręcący się wał korbowy i latające tłoki mogą tworzyć, i tworzą ciśnienie w skrzyni korbowej. A odma jest od tego, aby ciśnienie bezpiecznie zmykało, inaczej uszczelniacze powyłaziły by na zewnątrz silnika.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał Uszatek
    Kręcący się wał korbowy i latające tłoki mogą tworzyć, i tworzą ciśnienie w skrzyni korbowej. A odma jest od tego, aby ciśnienie bezpiecznie zmykało, inaczej uszczelniacze powyłaziły by na zewnątrz silnika.
    W zupełności zgadzam się z przedmówcą - z uwagi na ciągły ruch (wału i tłoków) musza występować i występują zmiany ciśnienia, które są niwelowane przez odmę. Jednak po zdjęciu korka wlewu oleju z racji tego, że ma on większą powierzchnie przekroju niż odma lekkie zmiany ciśnienia i zawirowania powietrza są wyczuwalne we wlewie oleju :|
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  10. #20
    J@rek
    Gość

    Domyślnie

    Ruch powietrza przez otwarty wlew oleju przy sprawnym silniku jest minimalny. Tam nie dmucha. Po prostu czuć ruch powietrza.
    O dymieniu nie ma mowy.
    Podobnie przez otwór od bagnetu.

Podobne wątki

  1. Przedmuchy z bagnetu i korka wlewu oleju
    Utworzone przez damian2709 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 21:06
  2. [145] Uszczelka odmy (wlewu oleju) 1.4 boxer
    Utworzone przez los3r w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-05-2011, 20:58
  3. [146] korek od wlewu oleju boxer
    Utworzone przez Warszawiak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-09-2008, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory