Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: [146] 1.4 ts

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie [146] 1.4 ts

    Hej Koledzy i koleżanki,

    Wczoraj nabyłem Alfę jak w temacie a już dzisiaj mam nie lada problemy :/

    Otóż Alfa jakoś dziwnie chodzi....czasami mam wrażenie, że chodzi na 3 cylindry. Generelanie obroty nie falują...jest równa praca i nagle co jakiś czas, takie jakby tąpnięcie - w sensie obroty spadają i wrażenie jest jak by chodził na 3 cylindry.

    Zdarza się, że jak mu przygazuję, to strzeli i rwie, po czym za chwilę - jak by trzy cylindry, strzał, rwie i znowu to samo.

    Czy jakieś pomysły?

    Mechanik twierdzi, że wystarczy wymiana świec. Jutro będę je miał i się okaże. Profilaktycznie wymienię też kable.

    Jak myślicie - pomoże to coś?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    Wielce prawdopodobne, że tak. Sam bym zaczął od oględzin tych rzeczy w tym przypadku.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    31

    Domyślnie

    Miałem taki przypadek po umyciu komory silnika na myjni bezdotykowej.Po prostu woda dostała się do świec i było przebicie, a z tego co piszesz wynika, że niedawno kupiłeś więc istnieje możliwość, że ktoś ją trochę odpicował przed sprzedażą. Na szczęście w moim przypadku wystarczyło osuszenie świec i kabli. I do tej pory śmiga dobrze

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Silnik nie wyglądał na odpicowany...więc mówsz, że jak był myty, to mogło się tak zdarzyć??

    Mam nadzieję, że to to ....tylko

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Jarek - pisałem Ci już na forum Lancii - do wymiany kwalifikują się przewody WN i komplet świec i wszystko będzie w porządku. Ja po zakupie swojej 145 kilka lat temu miałem dokładnie to samo i po wymianie tych elementów problem znikł. Idę o zakład, że jak ściągniesz pokrywę świec i odpalisz auto w ciemnym pomieszczeniu będziesz miał pod maską niezłe widowisko. Sprawa jest znana i oczywista i nie dotyczy tylko AR i TS'ów
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Murcialago
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 146 , 1.4 TS '98 / 156 JTD 16V
    Postów
    238

    Domyślnie

    Ja też wymieniłem praktycznie wszystko cewki, kable, świece. Objawy miałem bardzo podobne. Wrażenie jak by pracował na 3 cylindrach. Przy tym zamulanie i strzały. Okazało się, że winnym był przepływomierz

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Świece, kable cewki, to wszystko łatwo sprawdzić organoleptycznie, kompem przepływomierz z nowym FESem też się da.
    Ja po zakupie auta też miałem taki problem - świece, i komplet kabli z fajkami wymienione i po kłopocie.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Hej,

    Kable do wymiany - kruszą się w rekach.

    Tylko teraz takie pytanie - czy są jakieś tańsze??

    Bo cena ponad 300pln to odstrasza. Macie jakieś dostępy do czegoś tańszego??

    Proszę o info

  9. #9
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    mozesz probować z tanszymi ale....po pierwsze sa tansze nieduzo ok 50-60 zl po drugie sporo odbiegaja jakoscia. jak chcesz zapraszam na pw postaram sie cos doradzic
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Kable sztuk - 4 kupione

    Okazały się w dosyć dobrej cenie oryginały

    Mam jeszcze tylko pytanie - potrzebowałbym kupić jeszcze te osłonki na cewkach. Ma ktoś coś takiego do sprzedania? Kolego amigas...może masz?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory