Strona 13 z 19 PierwszyPierwszy ... 345678910111213141516171819 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 121 do 130 z 182

Temat: Jak palą wasze diesle w mrozy?

  1. #121
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał BeBe Zobacz post
    Ostatnio usłyszałem opinie (fachowiec od motoryzacji w radiu), że nie należy tankować do pełna.
    heh, chyba się źle wyraził. co jest złego w tankowaniu do pełna? Nic, a nawet lepiej, bo wiesz, że nie staniesz w szczerym polu (samochodem)
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  2. #122
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał BeBe Zobacz post
    Ostatnio usłyszałem opinie (fachowiec od motoryzacji w radiu), że nie należy tankować do pełna. Rafinerie dostosowują paliwo do panujących warunków pogodowych i szybko dostarczają na stacje odpowiednie paliwo. (?) Odniosłem wrażenie, że mówił o polskich stacjach i jakoś u siebie nie zauważyłem zwiększonego ruchu cystern podmieniających paliwa.
    To nie tak, zazwyczaj stacje chcą mieć zapakowane paliwo pod korek w zbiornikach i ostatnio to wyszło tak ze większość miała przejściowe paliwo, które krzepnie i robi problemy przy -13, no i wyszedł syf. Też to zależy od przepału stacji, czyli od tego ile czasu schodzi zbiornik (zazwyczaj maksymalnie 12- 16 tysięcy ON) i zapobiegliwości kierownictwa, które powinno na zaś zamawiać arktyczne, które jednak nic nie da jak się wleje go 4 tysiące do 10 przejściówki przykładowo. A tak w ogóle osobówki to pikuś, teraz ciężarówki to maja przewalone, co do ilości paliwa to lepiej mieć go pod kor, żeby się nic na ściankach nie skraplało.
    A jeżeli chodzi o ruch cystern, to w Polsce miejsc serwujących arktyczne jest dosłownie kilka no i kolejki z tego co wiem straszne a i awarie nalewaków teraz się zdarzają

  3. #123
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Klejek
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Białobrzegi/Mińsk Mazowiecki
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 JTDM 16V
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    a moja poległa fakt, w zasadzie dwa tygodnie bez przejażdżki, a stoi pod chmurką. Aku naładowałem, filtr paliwa wykręciłem i do ciepłego
    dużo roboty z wykręceniem filtra??Ropka nigdzie nie ucieka??Bo w sumie nigdy jeszcze sam tego nie robiłem...

  4. #124
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Nie ma dużo, choć jak zwykle potwierdza się stara zasada, że najgorszy pierwszy raz. Zdejmujesz konektory dochodzące do góry, odkręcasz jedną śrubkę (klucz 10), odsuwasz obejmę i podnosisz filtr. Ostatnią rzecz jaką musisz zrobić, to wypiąć kostkę od czujnika wody w filtrze paliwa (z dołu, więc nie pociagnij filtra na hurra, bo możesz uszkodzić sobie złączkę). O jednym pamiętaj, zakładając z powrotem filtr, dociśnij porządnie te konektorki od przewodów paliwowych. Ja tego nie zrobiłem i miałem fontannę paliwa nad autem.
    U mnie okazało się summa sumarum, że winny był aku (niby dwuletni, jak się okazało, z parametrami 80Ah, 700A) i doopa. Wiec kupiłem Vartę 72 i 680 i...zachechłało, raz drugi i ogień z rur A teraz od strzału. 35km zajęlo belli rozmrożenie się po dwutygodniowym postoju... wchodząc na obroty miałem wrażenie, że dwumas się rozpadł... Nawet zacząłem się ostro martwić i liczyć koszta a tu po przyjechaniu na parking, pyk i ładnie zaczęła się wkręcać, wibracje minimalne.... Kocham Alfę i dlatego wymienię ją na Subaru
    Ostatnio edytowane przez prymie ; 04-02-2012 o 13:07 Powód: 82aH a nie 82aH :)
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  5. #125
    Użytkownik Ogier Avatar -snoop-
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1,9JTD Distinctive 2003
    Postów
    161

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pawcio156 Zobacz post
    przykrywam silnik jeszcze cieply jakas derka,albo kocem i zamykam maske.Zawsze to dluzej utrzyma to cieplo!
    Robię to samo. Nowy akumulator i Diesel Verva jakoś dają radę. Może nie od pierwszego, ale max za 4 razem pali. Ogólnie myślałem, że będzie gorzej. To mój pierwszy diesel i trochę się bałem jak to będzie w zimę wyglądało. Na razie źle nie jest...i oby tak dalej. Na krótkich odcinkach spalanie trochę duże, ale jak już się rozgrzeje jest O.K.
    Polecam patent z kocem na silniku, w tych mrozach każda opcja jest przydatna. Tylko nie kłaść koca na gorący silnik, hehehe

  6. #126
    Użytkownik Romeo Avatar kiler_911
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Rzeszów/Ostrowiec Św.
    Auto
    147 1.9 JTD 8V
    Postów
    668

    Domyślnie

    Widzicie jakieś macie padaki te Alfy wszyscy, że takie jakieś deliberacje odnośnie odpalania hehe Mi za każdym razem niezależnie od mrozu pali cały czas za pierwszym razem. Dwie, w porywach 3 sek. kręcenia i chodzi I nie robie żadnego grzania świec 2 czy więcej razy, żadnych dodatków, zwykłe paliwo, żadnych verv itd itd ani innych kombinacji.


    żeby mnie tu zaraz nie zjedli nie złośliwie mówie

    a w temacie żeby było jak już mowa o tym przejściowym ON i komuś faktycznie w baku zgęstnieje czy się wytrąci coś i potem przypuści po ociepleniu wraca ropka do swoich właściwości czy już nie nadaje się i trzeba jakoś opróżniać zbiornik? Bo kumpel tu z forum chyba ma z tym problem i tak nie mogę wymyślić jak to będzie.
    Ostatnio edytowane przez kiler_911 ; 04-02-2012 o 13:57
    -> Jadąc Alfą, czujesz jakby Twoją duszę lizali aniołowie <-

    --- 148,7 KM @ 4200 obr/min ---
    --- 331,2 Nm @ 2165 obr/min ---

    www.cinsoft.pl

  7. #127
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Dziś -21,5 Po nocnej zmianie odpalił za pierwszym razem z dwukrotnym podgrzaniem świec. Wczoraj dolałem dodatku który usuwa wodę z baku. Dzień wcześniej miałem nalane zwykłe ON bez dodatku i przy tej samej temp ciężko odpalał. Dziś zatankuję czegoś z uszlachetniaczem.

  8. #128
    LewaR
    Gość

    Domyślnie

    U mnie auto stalo caly wczorajszy mroźny dzień nie palone, dzisiaj rano -15 przyszedlem zagrzalem 2 razy świece i zagadala bez poroblemów troche nie równo pracowal silnik ale chwile i spokój KOLIN jak nazywa sie ten srodek?

  9. #129
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Lewar, wlewaj sobie np.STP z antyżelem dla diesla. Również ok są środki Shella.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  10. #130
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Silvador
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    Alfa Romeo GIULIETTA QV 241KM
    Postów
    303

    Domyślnie

    a mi po dwóch dniach postoju pod chmurką zamarzł - dosłownie, ale już jest dobrze tak, że już wiem że muszę wymienić płyn w chłodnicy albo przynajmniej dolać koncentratu

Podobne wątki

  1. [GTV] Ile palą wasze TS ?
    Utworzone przez bartesiak1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 24-02-2015, 01:06
  2. Ile wam palą wasze 156 jtd? :d
    Utworzone przez PPlawski w dziale 156
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 10:58
  3. [159] Ile Wam palą Wasze 159?
    Utworzone przez pr0k0p w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 15-02-2009, 16:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory