Pomyliłem SAE z DIN tak to powinno być:
Jeśli ktoś podaje prąd rozruchowy bez podania normy to nic to nie mówi i stąd te 450A na oryginalnych włoskich akumulatorach z logiem alfa romeo
Funkcjonuja nastepujące normy:
DIN- niemiecka, ICE- włoska, SAE- amerykańska, EN- europejska
200 225 350 330
395 450 700 640
450 515 800 760
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Skrupulatnie donoszę, że akumulator wytrzymał do pierwszych poważniejszych przymrozków; ośmiogodzinny postój na dwunastostopniowym mrozie okazał się zabójczy i z dniem dzisiejszym odmówił posługi.
Z racji dosyć wysokiej daty i nieprzewidzianego wydatku połasiłem się na polski akumulator ZAP...( http://katalog.zap.pl/product/show/574%2012 )
Eksperymentu ciąg dalszy ale na ten przynajmniej mam pisemną gwarancję
Oby ten patriotyzm odpłacił mi się długotrwałą eksploatacją![]()
Hej,
Prawdopodobnie też będę miał do wymiany akumulator, autko odpala za 4-5 razem przy -15C, chociaż u mnie może być wina uwalonej przepływki (w poniedziałek będę wymieniał).
Wcześniejszej zimy odpalał bez problemu przy bardzo niskich temperaturach.
A teraz co ciekawe akumulator wydaje się jakby kręcił rozrusznikiem, ale być może nie ma odpowiedniej mocy rozruchowej, by od razu odpalić.
Autko posiadam już ponad rok i od początku mam akumulator Moll 58 ah 540A.
Prześledziłem troche tematów na forum.
Wygląda na to, że najczęściej wybieranymm akumulatorem do JTD, są akumulatory o pojemności 72ah i 680.
Według Epera -------------> 60ah 540A
Według Centra ------------> 64ah 640A (320zł) Bardzo kiepskie opinie na temat tego modelu na Ceneo
Według Varty -------------> 63ah 610A SILVER dynamic (300zł)
Według Boscha ------------> S5 63Ah, 610A (285zł)
Według Bergena -----------> 65ah 600A (280zł)
Według Moll --------------> 62ah 480A (280zł), badz alternatywa u nich Moll 74ah 680A 574012068(szkodza, że takie duże ah jest)
Z tego co widać to wszystkie powyższe aku maja 190mm wysokości.
Zastanawiam się nad tymi, które są wyróżnione niebieskim kolorem. Dodatkowo ciekawa jest Varta 72ah 720A wysokość 175mm.
P.s.- Kiedyś mój brat w innym aucie zamontował aku o wiekszym ah i z tego co pamietam to auto mu fajnie odpalalo, ale bateria szybko padła, bo na 2 zimie już.
Być może przez to, że był za duży i nie był do końca ładowany, albo złożyły się tutaj jeszcze inne okoliczności.
Ostatnio edytowane przez SynapticXX ; 03-02-2012 o 22:33
Kolego mam taki u siebie po poprzednim włascicielu 63ah 610A SILVER dynamic . Ma rok, a jak są duże mrozy to słabo kreci i mam wrażenie, że nie ma siły mimo poprawnego ładowania, oraz długich tras jakie robie. Zdewcydowanie lepiej w zimie spisywał mi sie aku o wartosciach 72Ah i 720A miał wiekszego kopa![]()
Ooo dobrze wiedzieć. Na razie zobaczę jak będzie po wymianie przepływki. Dodatkowo spróbuje podładować prostownikiem AKU, chociaż w przyszłą sobotę czeka mnie trasa 400km, więc może wyjdzie i tak na to samo
Jeżeli będe musiał wymieniać to zastanowię się nad Moll 74ah 680A, badz Varta 72ah 720A. Ciekawe jestem czy nie będzie się zasiarczał od niepełnego doładowania.
Codziennie pokonuje 2 trasy po 20km. Co 3 weekend trase od 200km.
Do tego na wyposazeniu ciaglę właczony telefon, Connect CD i BOSE.
Do JTD to akumulator z padem rozruchowym 680A (EN) to absolutne minimum, a i dealnie się sprawdza ten z prądem 720A (EN) i nic się nie zasiarcza
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Myślę, że stanęło na Varcie, do wyboru są dwa modele:
-72ah 680A blue dynamic
-74ah 750A silver dynamic (tutaj akurat 750A trochę mnie przeraża, ale co patrze na necie to niczemu to nie szkodzi, bo auto pobiera moc na tyle ile potrzebuję)
Ceny w miare podobne. Są niestety niższe niż zalecany aku, ale to nie powinno być problemem.
Ostatnio edytowane przez SynapticXX ; 04-02-2012 o 15:23
Ja niedawno założyłem u siebie Centrę 77AH 760A (EN), śmiga aż miło. Niby minimalnie za duża ale czas pokaże czy to jakiś problem. Jak narazie w warunkach -22 stopni sprawdza się idealnie. Zero problemów z uruchomieniem silnika.
145 1,7 16V - była
147 1,9 8V - była
GT 1,9 16V - była
156 SW FL 1,9 8V - była
164 3.0 V6 super - była
90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
159 1,9 16V- jest