Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Zapalanie "na pych" a uszkodzenia silnika?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    tak pchaj i odpalaj to twoje pieniądze, nie ICH. nigdy nie słyszałem o zerwanym pasku tylko o pasku który przeskoczył. tego paska nie jst łatwo zerwać, jest wielowarstwowy.
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 05-02-2012 o 10:54

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    2 bieg i 10 km na godzinę wystarczy
    a skąd bajki o zerwanym pasku to nie wiem

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    Miałem kiedyś UNO 1.7 DS i w książce pisało że nie jest dozwolone odpalanie auta na hol w przypadku silnika benzynowego ze względu na katalizator spalin a w dieslu można to praktykować. Wszystkie silniki w uniaczu oprócz 900 mają pasek rozrządu więc bardziej to troska o katalizator niż o pasek

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Oczywiście, że można odpalać na holu..., ale te, które mają łańcuszek rozrządu.
    A dlaczego nie zaleca się takiej zabawy w silnikach z paskiem rozrządu, a już wogóle diesla ? :

    -większy stopień sprężania (większy opór do pokonania)
    -ujemne temperatury (gęsty olej, większy opór)
    -układ korbowy wprawiasz w ruch poprzez przekładnię skrzyni biegów (dodatkowy większy opór)

    Łopatologicznie, opór to nic innego jak siła i niestety, pokonaniu tej siły towarzyszą niepożądane zjawiska, takie jak chociażby drgania, naprężenia i kilka innych, które oddziaływują na wszystkie podzespoły, a że pasek rozrządu jest tym najsłabszym ogniwem, to najwięcej ,,cierpi'' .Czasami przeskoczy, czasami się zerwie, a innym razem nic się nie dzieje, po co ryzykować, pomyśl sam, nawet masz ,,żywy'' przykład Piotrka 156...

    Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    aha czyli pasek się może zerwać bo jest naprężenie na kołach i w skrzyni biegów czy korbowodzie. A jak odpalasz z rozrusznika to nie ma tam drgań i naprężeń albo jak dynamicznie ruszasz albo zmieniasz biegi?
    a może linka od ręcznego też się zerwie ? proszę wytłumaczyć bo nie rozumiem

  6. #16
    Użytkownik Ogier Avatar teiras
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Katowice - Kostuchna
    Auto
    156 2,4jtd 99r AZZURO NUVOLA 176.1KM 401.9 Nm Skrzynia 6b z 166
    Postów
    171

    Domyślnie

    Nawet niepełno sprytny wie że przy odpalaniu na hol czy normalnie pasek jest napędzany wałem korbowym, więc nie ma to dla niego różnicy. Z tego co piszecie to można by pasek zerwać normalnym odpalaniem z kluczyka

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Dominik
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 2.0 T.S.
    Postów
    54

    Domyślnie

    Pierwszy raz spotkałem się z opinią, że odpalanie samochody na pych jest dla niego bezpieczne. Szczególnie diesla
    Proszę zapoznajcie się z poniższym tekstem.

    "Najczęściej zdarza się to zimą — odpalanie auta na tak zwany “pych” lub “popych”. Jednak mało osób o tym wie, że taka metoda może stać się przyczyną awarii samochodu.
    Uruchamiając auto metodą na popych, obciążeniu ulega układ napędowy i rozrząd. W samochodach z układem rozrządu z paskiem zębatym może dojść do przestawienia faz rozrządu. W najgorszym wypadku, może dojść do zerwania paska. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy pasek rozrządu jest już znacznie zużyty albo źle, nieprawidłowo napięty.
    Większość producentów samochodów zabrania uruchamiania samochodu na popych. Jest to związane z wieloma poważnymi uszkodzeniami. Może się zerwać pasek albo mogą się przestawić fazy rozrządu, co za tym idzie, pogięcie zaworów, uszkodzenie głowicy, tłoków. Zatem nie tylko rosną problemy, ale także koszty naprawy. Zerwać może się zużyty łańcuch rozrządu, kiedy zaczniemy uruchamiać auto na popych. Najbardziej narażone na uszkodzenie rozrządu są samochody z silnikiem diesla, tzw. silniki wysokoprężne. Uruchamianie samochodu za pomocą metody na popych jest szkodliwe również dla układu napędowego. W samochodach są zainstalowane tzw. katalizatory samochodowe. Nazwa profesjonalna to reaktor katalityczny. Jego zadaniem jest zredukowanie emisji szkodliwych związków chemicznych przez nasz samochód. Katalizator jest częścią układu wydechowego. Dlatego zanim auto zostanie uruchomione na pych, istnieje możliwość, że do układu wydechowego dostanie się paliwo, wtedy katalizator może ulec uszkodzeniu. Co wtedy? Przy kontroli samochodu na czystość spalin, okaże się, że katalizator nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany. Reasumując, odpalanie auta na pych jest złym pomysłem. A raczej: nie wolno odpalać silnika na pych! W skutkach może okazać się to bardzo kosztowne. A nie musi. Co zrobić? Najlepiej spróbować wykryć przyczynę braku w rozruchu silnika. Najczęściej przyczyną jest wada układu elektrycznego: akumulator albo rozrusznik. I co? Wtedy albo trzeba podpiąć jeden akumulator z auta do drugiego akumulatora z drugiego auta. Robi się to za pomocą kabli rozruchowych. Jednak można ich użyć, jeśli znajdziemy życzliwego kierowce innego samochodu, a akumulator będzie taki, do którego się dolewa wody destylowanej. Jeśli samochód jest wyposażony w akumulator nowej generacji oraz „komputer” to jest niemożliwe żeby podłączyć kable rozruchowe. Jeśli nie ma takiej możliwości, to należy wezwać mechanika"

    Wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam. Wszakże to wasze pieniądze
    Ostatnio edytowane przez Dominik ; 05-02-2012 o 17:57

  8. #18
    Vax
    Gość

    Domyślnie

    "Naj*czę*ściej zda*rza się to zimą — odpa*la*nie auta na tak zwany “pych” lub “popych”. Jed*nak mało osób o tym wie, że taka metoda może stać się przy*czyną awa*rii samochodu.
    Uru*cha*mia*jąc auto metodą na popych, obcią*że*niu ulega układ napę*dowy i roz*rząd. W samo*cho*dach z ukła*dem roz*rządu z paskiem zęba*tym może dojść do prze*sta*wie*nia faz roz*rządu. W naj*gor*szym wypadku, może dojść do zerwa*nia paska. Taka sytu*acja może się zda*rzyć, gdy pasek roz*rządu jest już znacz*nie zużyty albo źle, nie*pra*wi*dłowo napięty.
    Więk*szość pro*du*cen*tów samo*cho*dów zabra*nia uru*cha*mia*nia samo*chodu na popych. Jest to zwią*zane z wie*loma poważ*nymi uszko*dze*niami. Może się zerwać pasek albo mogą się prze*sta*wić fazy roz*rządu, co za tym idzie, pogię*cie zawo*rów, uszko*dze*nie gło*wicy, tło*ków. Zatem nie tylko rosną pro*blemy, ale także koszty naprawy. Zerwać może się zużyty łańcuch roz*rządu, kiedy zaczniemy uru*cha*miać auto na popych. Naj*bar*dziej nara*żone na uszko*dze*nie roz*rządu są samo*chody z sil*ni*kiem die*sla, tzw. sil*niki wyso*ko*prężne. Uru*cha*mia*nie samo*chodu za pomocą metody na popych jest szko*dliwe rów*nież dla układu napędowego. W samo*cho*dach są zain*sta*lo*wane tzw. kata*li*za*tory samo*cho*dowe. Nazwa pro*fe*sjo*nalna to reak*tor kata*li*tyczny. Jego zada*niem jest zre*du*ko*wa*nie emi*sji szko*dli*wych związ*ków che*micz*nych przez nasz samo*chód. Kata*li*za*tor jest czę*ścią układu wyde*cho*wego. Dla*tego zanim auto zosta*nie uru*cho*mione na pych, ist*nieje moż*li*wość, że do układu wyde*cho*wego dosta*nie się paliwo, wtedy kata*li*za*tor może ulec uszko*dze*niu. Co wtedy? Przy kon*troli samo*chodu na czy*stość spa*lin, okaże się, że kata*li*za*tor nadaje się tylko i wyłącz*nie do wymiany. Reasu*mu*jąc, odpa*la*nie auta na pych jest złym pomy*słem. A raczej: nie wolno odpa*lać sil*nika na pych! W skut*kach może oka*zać się to bar*dzo kosz*towne. A nie musi. Co zro*bić? Naj*le*piej spró*bo*wać wykryć przy*czynę braku w roz*ru*chu sil*nika. Naj*czę*ściej przy*czyną jest wada układu elek*trycz*nego: aku*mu*la*tor albo roz*rusz*nik. I co? Wtedy albo trzeba pod*piąć jeden aku*mu*la*tor z auta do dru*giego aku*mu*la*tora z dru*giego auta. Robi się to za pomocą kabli roz*ru*cho*wych. Jed*nak można ich użyć, jeśli znaj*dziemy życz*li*wego kie*rowce innego samo*chodu, a aku*mu*la*tor będzie taki, do któ*rego się dolewa wody desty*lo*wa*nej. Jeśli samo*chód jest wypo*sa*żony w aku*mu*la*tor nowej gene*ra*cji oraz „kom*pu*ter” to jest nie*moż*liwe żeby pod*łą*czyć kable roz*ru*chowe. Jeśli nie ma takiej moż*li*wo*ści, to należy wezwać mechanika"
    a możesz napisać to samo BEZ rapowania? ;p
    Ostatnio edytowane przez Vax ; 05-02-2012 o 18:52

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Dominik
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 2.0 T.S.
    Postów
    54

    Domyślnie

    Proszę bardzo

  10. #20
    Vax
    Gość

    Domyślnie

    od razu lepiej (od strony prezentacyjnej - z merytoryczną nie do końca się zgadzam, muszę się zastanowić, jaka jest różnica, czy układem kręci rozrusznik, czy skrzynia biegów i czy aby na pewno wolni mi redukować i hamować silnikiem, skoro to takie niezdrowe ;D)

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Alfa 147 nie odpala na rozrusznik a "na pych" odrazu
    Utworzone przez baxter w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2016, 22:17
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 20:50
  4. Zapalanie diesla "na pych"
    Utworzone przez mihau w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 26-03-2010, 16:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory