
Napisał
Aster156
Ozi, pisałeś, że podczas rozruchu przy niskiej temeraturze rozrusznik Twojej Beli ma problemy z obracaniem wału "...Jak krece to mam wrazenie jakby rozrusznik chcial a nie mogl...".
Znając zasadę działania silnika wysokoprężnego można stwierdzić, że podczas rozruchu rozrusznik powinien obracać wałem z odpowiednią prędkością oraz mocą. Warto pamiętać, że świece żarowe są elementami pomocniczymi i nie zastąpią np. słabego sprężania w cylindrze, jakości rozpylonego paliwa, działania regulatora pompy wtryskowej itp. Moim zdaniem skoro silnik daje się uruchomić bez problemu w temperaturze - 9 stopni, to świece są raczej w porządku. Istotne jest, czy po uruchomieniu silnik pracuje na wszystkich cylindrach i czy pracuje równo (brak wypadania zaplonów) oraz czy nie dymi na niebiesko. W niskich temperaturach cylinder, w którym uszkodzona jest świeca przez kilka/kilkanaście sekund nie pracuje i powoduje dymienie. Zakładając, że silnik po odpaleniu pracuje równo, zajrzałbym jednak do rozrusznika. On ma kręcić żwawo!
Masa na sterowniku oznaczona jest chyba nr 31