Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: [156] Lewe powietrze: gdzie sprawdzić i w jaki sposób ??

  1. #1
    Spirit
    Gość

    Domyślnie [156] Lewe powietrze: gdzie sprawdzić i w jaki sposób ??

    Tak jak w temacie czyli w których miejscach i w jaki sposób można sprawdzić czy do silnika może dostawać się "lewe powietrze" gdyż między innymi może mieć to wpływ na falowanie obrotów u mnie w silniku.

    Sprawdzony został silniczek krokowy i chodzi, przepływomierz został wymieniony na nowy pól roku temu na oryginalny BOSHA i nie ma z nim problemu, przepustnica została wyczyszczona, sonda lambda też jest OK, tak że zostaje albo lewe powietrze albo świece i wolę zacząć od tego pierwszego gdyż nic to nie kosztuje a może to powodować. Natomiast jeżeli się okaże że nie to zostaje mi wymienić świece, jeżeli jednak nic z tych rzeczy nie powoduje falowania obrotów to co to może być proszę o jakieś wskazówki. Dodam jeszcze że przeważnie rano jak odpalam auto to od razu muszę przygazować bo auto zgaśnie i coś strzela bodajże w kolektorze.

    Ale proszę pamiętać że w głównej mierze się pytam o to "lewe powietrze"!

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    fałszywe powietrze: metodyka spawdzania

    1. gumowa rura przed przepływomierzem -- moze byc sparciała, szczególnie w miejscu gdzie jest zamocowana. ogladamy ja pod światło , po wymontowaniu z auta.
    łaczówki Clik zawsze dobrze trzymaja, nie zamieniaj tego na polskieopaski.
    2. na gumowej rurze jest odma wejsciowa -- tutaj spawdzamy tylko lączówki clik czy trzymają.
    3. odma wyjściowa -- odłaczamy od pokrywy zaworów, dmuchamy powinno powietrze uciekać, jak próbujemy wciągac powietrze powinno ten manewr zablokowac, jesli tak nie jest wymieniamy separator oleju ( grzybek, spręzynka, oring ).
    4. przepustnica -- ma być uszczelka pod silnikiem krokowym, oraz uszczelka na wejściu kolektora ssacego.
    5. wyjscie podcisnieniowego układu wspamagania -- sprawdzamy tylko jakośc połaczenia, chyba że hamulce cos słabo działają.
    6. elektor zawór oczyszczania silnika -- obok zbiornika wyrównawczego sa dwie rurki z szybko-złaczkami, rozłacz jedna z nich , te co idzie pod kolektor ssacy i dmuchamy w nią, nie powinno iśc nia powietrze na wyłączonym silniku.
    7. zawór dwukomorowy -- nie wiem jak go spawdzic pod kątem fałszywego powietrza.
    8. nieszczelny kolektor ssacy, jesli nie masz gazu zapomnij o tym punkcie.
    jesli masz auto z gazem, to kolektor może miec juz nieszczelnosci.
    9. łacznik elastyczny pod samochodem -- najlepiej na kanale, jeden gazuje , drugi słucha gdzie sa przedmuchy.
    10. dziury ( dziurki ) w torze rury wydechowej -- tutaj tez może być fałszywe powietrze, metodyka sprawdzania podobna do tej jak wyżej.
    -- jeśli cos zapomniałem lub podałem niezgodnie z prawda prosze o poprawienie.

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar slow
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Krotoszyn
    Auto
    AR 156 2.0TS 1999r.
    Postów
    162

    Domyślnie

    10. dziury ( dziurki ) w torze rury wydechowej

    Czy mała dziurka w rurze wydechowej przy samym wejściu do tłumika końcowego,może miec wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach(silnik zimny chwilowe dławienie) :?:
    @LFA-to nieziemska robota!!!!!!!!

    http://slow.fotosik.pl/

  4. #4
    csscss
    Gość

    Domyślnie

    Ja z kolei od przeszło tygodnia mam taki problem, że jak rano odpale auto, to musze mu dać chwile popracować na wolnych obrotach bez najmniejszego muśnięcia gazu. jeśli tylko spróbuje zawcześnie lekko dodać gazu (zanim się wystarczajaco nagrzeje ) zaraz obroty spadaja i też strzela w kolektor i niemal gaśnie. ( spróbuj może odpalić bez dodtykania pedału gazu )- ja pocztkowo też zaraz po odpaleniu lekko przygazowywałem, myślac żę to pomoże, jednak okazało się że lepiej pozwolić mu się dać samemu nagrzać . Dodatkowo auto teraz muli i nie chce się wkręcać na wysokie obroty jeśli mocno wćisne gaz na niskich obrotach. Przepływka OK. przepustnica też wyczyszczona, co do sondy i krokowca niewiem. W czwartek odstawiam auto do warsztatu. Jak poznam przyczyne, to napisze w czwartek może ci się to przyda.

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar slow
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Krotoszyn
    Auto
    AR 156 2.0TS 1999r.
    Postów
    162

    Domyślnie

    No właśnie,te same objawy :xchoć na obroty wkręca się bez problemu.Oczywiście jak już się bujnie na jałowym 8(((
    @LFA-to nieziemska robota!!!!!!!!

    http://slow.fotosik.pl/

  6. #6
    b.pawelek
    Gość

    Domyślnie

    ale jest to norma ze po jakims czasie powinno sie wymienić tą rure miedzy przepływką?? a przepustnicą??
    Bo rozumiem że o to chodzi?? Bo ja do swojej nigdy nie zagladałem a pare razy zdarzyło mi sie nią manipulowac.

  7. #7
    csscss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał slow
    No właśnie,te same objawy :xchoć na obroty wkręca się bez problemu.Oczywiście jak już się bujnie na jałowym 8(((
    U mnie też bez problemu jak się rozgrzeje, ale pierwsze kilometry na jeszcze nierozgrzanym silniku musze jeżdzić z delikatnym gazem, każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje mulenie zanim dojdzie do 3 tyś obrotów. Auto stoi już u Pana mechanika, jutro rano sobie odpali na zimno i będzie szukał przyczyny. Mam njadzieje że jutro wieczorem napisze co było przyczyną i będe miał lepszy humor.
    Pozdrawiam.


    Wszystko już OK. Wystarczył reset. Podobno był jakiś bład przepływomierza, ale przepływka jest ok. nie wiem co to znaczy, w każdym razie pali i jeżdzi już normalnie , koszt - 50 zł za podpięcie do kompa.

Podobne wątki

  1. lewe powietrze w silniku
    Utworzone przez Greg_79 w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-09-2015, 23:35
  2. [164] Falujące obroty, a lewe powietrze
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 09-10-2014, 23:13
  3. Lewe powietrze z pokrywy zaworów?
    Utworzone przez rkarol w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-09-2014, 14:53
  4. Alfa 156 JTD 16V FL lewe powietrze
    Utworzone przez kapust w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-02-2014, 13:09
  5. lewe powietrze - jak zdiagnozowac
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory