Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42

Temat: sterowanie wariatorem TS 8v

  1. #21
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Wariator jest po to by uzyskać jak najlepszy moment w dolnym zakresie obrotów.Szkoda tylko że nic się nie dzieje od 2000 tylko od 3000 obr.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz A. Zobacz post
    Wariator jest po to by uzyskać jak najlepszy moment w dolnym zakresie obrotów.Szkoda tylko że nic się nie dzieje od 2000 tylko od 3000 obr.
    i to jest cała kwintesencja ts 8v. Pod tym względem są na równi z vtec-ami. Tam tez zabawa zaczyna się na wyższych obrotach. Zaraz po zakupie swojej 164 byłem rozczarowany potencjałem na niskich obrotach bo jeździłem mazdą 323 1.6 i tu moment jest już do 2,5 tys i mam wrażenie że od 0 do 3 tys obrotów mazda mojej żony zrobi taką kowę jak 164 palcem w d.... Musiałem się nauczyć charakterystyki tego silnika. Na pewno 2.0 8v w 155 lepiej się spisuje. Może wariat pomaga dopiero od 3 tys. Czy ktoś ma wykres momentu obrotowego takiego silnika?

  3. #23
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Czy na prace wariatora ma wpływ ciśnienie oleju? bo mnie sie wydaje że ma zasadniczy może to cisnienie oleju ma wpływ na jego prawidłowe działanie i to od niego zalezy od kiedy zaczyna przestawiać fazy rozrządu
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 11-02-2012 o 10:53

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #24
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    No ma wpływ bo inaczej nie przestawi wałka.Ciekawe jakie jest potrzebne min. ciśnienie by wariat zadziałał.
    Ja gdzieś miałem wykres z hamowni TSa ale muszę go poszukać ale nie wiem czy on działał bo miałem duże spadki mocy.grzybek powinien mieć bardziej miarodajny.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie

    Ciekawe jaki moment ten silnik rozwija w zakresie 2 - 3 tys obrotów...

  6. #26
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Mój wykres jest do dupy.Na gazie wyszło więcej niż na benzynie ale to kumam.grzybka trzeba molestować żeby swój wrzucił.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CCF20120211_00000.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	43.3 KB
ID:	46737  
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ciśnienie oleju niewątpliwie jest mocno związane z obrotami silnika ale jeśli jest niższe o 0.5bara(wypracowana pompa oleju, słaby olej itd) to w niższych obrotach silnika nie zadziała

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mlodyamper2
    Dołączył
    12 2011
    Auto
    AR 164 2.0 ts 98r Sequent 24
    Postów
    144

    Domyślnie

    Tu znalazłem jakieś wykresy m.in. dla 2.0 ts ale montowanego w 75
    http://www.alfabb.com/bb/forums/engi...-benefits.html

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    W 164 na pewno wrażenia zabija masa. U mnie śmiało można cisnąć od 2 tysi, na niskich biegach czuć że ciągnie, na wyższych wiadomo że rewelacji nie będzie, w końcu to tylko n/a. Poza tym wariaty może macie zajechane, ja będę montował nowy więc sprawdzę jak to się ma do obecnego. A wykres wrzucę po ustawieniu silnika, wtedy pojadę na hamownię, stary ze zlotu zgubiłem, ten będzie też bardziej miarodajny bo po robocie czapki i ustawionych zaworach więc teoretycznie z mechaniki silnik w bdb kondycji, przy okazji zmierzę mu kompresję.

  10. #30
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    O właśnie.Wszyscy kombinują na silnikach z przebiegami a tu potrzebny jest jak najzdrowszy engine
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

Podobne wątki

  1. Problem z wariatorem
    Utworzone przez italianovero w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2012, 09:39
  2. [146] Problem z wariatorem
    Utworzone przez discits w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2010, 10:56
  3. [145] usterka z wariatorem
    Utworzone przez jacek-siwy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 10:44
  4. [146] Elektromagnes sterujący wariatorem
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-04-2008, 12:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory