Wariator jest po to by uzyskać jak najlepszy moment w dolnym zakresie obrotów.Szkoda tylko że nic się nie dzieje od 2000 tylko od 3000 obr.
Wariator jest po to by uzyskać jak najlepszy moment w dolnym zakresie obrotów.Szkoda tylko że nic się nie dzieje od 2000 tylko od 3000 obr.
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
i to jest cała kwintesencja ts 8v. Pod tym względem są na równi z vtec-ami. Tam tez zabawa zaczyna się na wyższych obrotach. Zaraz po zakupie swojej 164 byłem rozczarowany potencjałem na niskich obrotach bo jeździłem mazdą 323 1.6 i tu moment jest już do 2,5 tys i mam wrażenie że od 0 do 3 tys obrotów mazda mojej żony zrobi taką kowę jak 164 palcem w d.... Musiałem się nauczyć charakterystyki tego silnika. Na pewno 2.0 8v w 155 lepiej się spisuje. Może wariat pomaga dopiero od 3 tys.
Czy ktoś ma wykres momentu obrotowego takiego silnika?
Czy na prace wariatora ma wpływ ciśnienie oleju? bo mnie sie wydaje że ma zasadniczy może to cisnienie oleju ma wpływ na jego prawidłowe działanie i to od niego zalezy od kiedy zaczyna przestawiać fazy rozrządu
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 11-02-2012 o 10:53
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
No ma wpływ bo inaczej nie przestawi wałka.Ciekawe jakie jest potrzebne min. ciśnienie by wariat zadziałał.
Ja gdzieś miałem wykres z hamowni TSa ale muszę go poszukać ale nie wiem czy on działał bo miałem duże spadki mocy.grzybek powinien mieć bardziej miarodajny.
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
Ciekawe jaki moment ten silnik rozwija w zakresie 2 - 3 tys obrotów...
Mój wykres jest do dupy.Na gazie wyszło więcej niż na benzynie ale to kumam.grzybka trzeba molestować żeby swój wrzucił.
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
Ciśnienie oleju niewątpliwie jest mocno związane z obrotami silnika ale jeśli jest niższe o 0.5bara(wypracowana pompa oleju, słaby olej itd) to w niższych obrotach silnika nie zadziała
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Tu znalazłem jakieś wykresy m.in. dla 2.0 ts ale montowanego w 75
http://www.alfabb.com/bb/forums/engi...-benefits.html
W 164 na pewno wrażenia zabija masa. U mnie śmiało można cisnąć od 2 tysi, na niskich biegach czuć że ciągnie, na wyższych wiadomo że rewelacji nie będzie, w końcu to tylko n/a. Poza tym wariaty może macie zajechane, ja będę montował nowy więc sprawdzę jak to się ma do obecnego. A wykres wrzucę po ustawieniu silnika, wtedy pojadę na hamownię, stary ze zlotu zgubiłem, ten będzie też bardziej miarodajny bo po robocie czapki i ustawionych zaworach więc teoretycznie z mechaniki silnik w bdb kondycji, przy okazji zmierzę mu kompresję.
O właśnie.Wszyscy kombinują na silnikach z przebiegami a tu potrzebny jest jak najzdrowszy engine![]()
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone