Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Toczenie tarcz

  1. #11
    Masaq
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli pozostało dość dużo tarczy spokojnie możesz toczyć - ważne żeby robic to z głową. Niebardzo polecam toczenie na samochodzie.
    Oczywiście po takiej zabawie klocki do wymiany.

    Koszt nie jest spory, w granicach 20 zł

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał amigas Zobacz post
    nowe tarcze to grosze. jak to tak mało jeździło to ja bym też rozebrał zaciski zmeinił zestawy naprawcze, poczyścił i posmarował prowadnice i jarzma. no i nowy płyn. to w koncu Twoje bezpieczenstwo. tu się nie oszczędza
    Prawie wszystko na temat.

    Jak bym miał zdejmować tarcze, wieźć do przetoczenia, potem montować i czekać aż się pokrzywią lub pękną (a stanie się to dużo wcześniej niż na nowych) to wolał bym sobie odpuścić inne bajery i kupić nowe. Przecież to są hamulce Panowie...!

    ---------- Post added at 17:27 ---------- Previous post was at 17:26 ----------

    Cytat Napisał stara.plesn Zobacz post
    Toczenie tarcz najlepiej wychodzi w punkcie skupu złomu. Zeby ich nie nosić w rękach bo ciężkie to można je przetoczyć(czytaj-przeturlać) w stronę wagi.[COLOR="Silver"]
    Dobre!

  3. #13
    Zlomi
    Gość

    Domyślnie

    No dobra jak tak mnie ładnie przekonujecie to mam inne pytanie. Wiem ze to było tyle razy ile jest odcinków mody na sukces ale jakie klocki kupic do tarczy mikoda żeby hamowało i nie piszczalo ?? (WD-40 nie wchodzi w gre )

  4. #14
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Kupić każde inne tarcze tylko nie mikoda i już Moja osobista opinia o tych tarczach nie jest rewelacyjna, podobnie jak o tarczach brembo które są również w PL produkowane... Chcesz tanio? To kup boscha...

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    Kupić każde inne tarcze tylko nie mikoda i już Moja osobista opinia o tych tarczach nie jest rewelacyjna, podobnie jak o tarczach brembo które są również w PL produkowane... Chcesz tanio? To kup boscha...
    Mam mikody GT w trzeciej AR i na razie słowa złego nie powiem (klocki TRW do tego). Wcześniej miałem ATE z takimi samymi klockami i też się dobrze sprawowały. Co ma miejsce produkcji do jakości?! Popytaj amigasa ile firm w Polsce produkuje części pod szyldem Made in Germany i jakiej są jakości... Poza tym cokolwiek nowe by nie założyć to będzie lepsze od toczonej starej tarczy.

  6. #16
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Co ma miejsce produkcji do jakości? Brembo po przeniesieniu produkcji do PL to jakaś pomyłka. Kolega pracował jako tokarz przy tarczach hamulcowych, to sam się śmiał że to jakieś jaja były A zwykłej seryjnej mikody do żadnego samochodu nie założę, bo nie uważam tego czegoś za produkt godny zaufania ...klocki kładziecie TRW a na tarcze Wam szkoda? No sorry... Ja tam wolę Tarczę TRW po toczeniu rantu (chyba że miałbym to oddać do toczenia jakiemuś baranowi) niż mikodę .

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Jakoś brakuje mi tu sensownych argumentów od przeciwników toczenia tarcz
    Jasne, że jeśli tarcza ma grubość blisko minimum to taka operacja jest bez sensu, ale jeżeli tarcza ma jeszcze odpowiednią grubość i jest sprawna to niby w czym ona po toczeniu ustępuje nowej? Przecież nikt nie będzie jej zapinał do maszyny i robił z niej żyletkę, chodzi tylko o wyrównanie powierzchni. Straszenie jakoby przetoczona tarcza miała pękać i się krzywić jest nieuzasadnione. Prędzej twoje podziurawione Mikody GT popękają Belfer, niż fabryczna gładka tarcza po toczeniu. Według tego co napisałeś to lepiej kupić jakieś chińskie nowe byle co, niż wyrównać starą tarczę, która jest jeszcze dobra.
    Zlomi, tarcze pokryte rdzą nie oznaczają, że ktoś nie używał hamulca. Problem pewnie leży po stronie zardzewiałych zacisków i klocków, które sie blokują w jarzmie i źle dociskaja tarczę w czasie hamowania. Całośc należy rozebrać i wyczyścić. Wiem co mówię, bo przerabiałem ten problem u siebie w tylnych hamulcach jak kupiłem auto. Zaciski nie rozbierane od nowości przez 9 lat, fabryczne tarcze, klocki fabryczne się pokruszyły jak je wydłubałem. Tarcze zdjąłem i zaniosłem do ślusarza, który mi je wyrównał za cenę flaszki, rozebrałem i wyczyściłem zaciski, poskładałem wszystko do kupy z nowymi klockami i nowym płynem. Minęły 2 lata i nie ma żadnych problemów z hamulcem, więc najlepiej co 2 lata zrobić przegląd wszystkich zacisków z wymianą płynu.
    Co do zwykłych Brembo to wystarczy poczytać opinie o tych tarczach, żeby sie przekonać, że to niestety tandeta jest. Za dużo jest tych negatywnych opinii i to nie może być przypadek. Dobre tarcze Brembo zaczynaja się od serii Max, ale to już jest inne żeliwo i cena oczywiscie też inna. Zapewne to nie Polacy partolą robotę, tylko krótkowzroczni księgowi z firmy Brembo, którzy każą robić tarcze tanią technologią, no bo przecież to jest Brembo, więc i tak się sprzeda

  8. #18
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Ja nie powiedziałem że Polacy paprzą robotę Tylko że tarcze u nas produkowane (te niskobudżetowe, bo chyba innych u nas nie robią) są jakości takiej... że lepiej tego nie komentować "Straszenie jakoby przetoczona tarcza miała pękać i się krzywić jest nieuzasadnione." < jest wybitnie nieuzasadnione Ale po to są właśnie fora dyskusyjne i jednych się przekona, a drugich nie A nie ma ludzi nie omylnych

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Hmmm , może lita tarcza nowa to grosze ale juz jakaś wentylowana albo cos to juz jest koszt .
    toczę tarczę już od lat , i generalnie dalej ludzie przynoszą i sobie chwalą bo na co wydawać pieniądze skoro można liznąć i bajka ?
    Ale , powiem tylko żę jak ktoś wam będzie toczył to powiedzcie żeby wam liznął 3 płaszczyzny ( przeważnie robią fuszere tocząc dwie ) trzecia to , ta która wchodzi na piastę ( masz w tedy pewność że idealnie się ułoży i nie będzie bicia .

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar nebeu
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Radom, Poland
    Auto
    Była: AR 146 TI '97 Zender | Jest: AR 166 3.0 V6
    Postów
    422

    Domyślnie

    U mnie mam tarcze Brembo + klocki REMSA. Nie mogę powiedzieć złego słowa o nich.

Podobne wątki

  1. [159] Grubość tarcz.
    Utworzone przez mista w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 20-02-2017, 13:33
  2. Wymiana tarcz
    Utworzone przez daeq_1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-08-2015, 06:57
  3. Zmiana tarcz
    Utworzone przez maniolooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 14:07
  4. Toczenie na niskich obrotach ..
    Utworzone przez Jin147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-08-2010, 00:14
  5. Dziwne toczenie tylniego koła.
    Utworzone przez alfaaa w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 11:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory