Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 81

Temat: Alfa TS - kiedy poleciały panewki

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Dlatego napisałem, że wiem o co Ci chodzi.
    Ja mieszkam 20km od granicy z Niemcami i uwierz mi, ze wiele już widziałem, bo temat jest mi dobrze znany. I najgorsze jest to, że tych aut z reguły nie "chrzczą" Polacy a właśnie Niemcy. Wszystko co od Berlina na wschód to krętacze (wiem uogólniam trochę).
    proponuję zrobić mały test.
    wybrać sobie mobile.de interesujący model i rocznik w benz. i w autach ok 8 letnich wychodzi, że 90% aut ma nalatane powyżej 200tys. a zrobić to samo te tej samej grupie aut na otomoto.pl i wyniki są znacznie inne.
    A przecież w większości te auta pochodzą z importu z Niemiec. W dieslach to tak jak piszesz przy tym przebiegu anomalie dotyczą już 4 latków.
    Nie po to Niemiec kupuje np. passata w kombi dopłacając np 30% ceny do TDI, żeby stał w garażu i jeździł tylko do kościoła.
    Ale pocieszające jest to, że właśnie alfy (na przykładzie 156) szczególnie w mocniejszych benzynach od 2.0 w górę nie służą jako woły robocze a np jako 2 auto i dlatego 10 lat i przebieg do 150 tys jest nawet często spotykany. Ale pod warunkiem jednego właściciela.

    Sorry za taki OT
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    a no to sie zgadza.,.
    dlatego przed zakupem auta trzeba znaj jego słabe strony..
    tak jak pisałem w silniku a juz napewno na 2.0ts.. trzeba bardzo dobrze obejrzeć olej w samochodzie.. czy nie jest stary i czy nie ma w nim opiłków metalu..

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    A ja mam takie pytanie, czy ktoś tu na forum ma TS od nowości i czy jemu padły panewki, i jak padły to kiedy? bo tak jak piszecie w sprowadzonych to zawsze jest loteria, nigdy nie wiemy jaki styl jazdy mial poprzedni kierowca itp. mi padły jak lafa miala 10 lat i 180 tys. potem remont i jak narazie 70 tys przejechaly i jest ok, ale musze sprawdzic ciśnienie oleju dla pewności
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    A ja własnie sprawdzałem przed chwilą przy latarce led i mam takie maluteńkie opiłki metalu w oleju. <Mam się bać?? Czy to norma że się panewka zużywa i są opiłki czy raczej nie powinno ich tam być??

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    429

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aroniaa Zobacz post
    w 90 % ta sama bajka pierwszy właściciel autem jeździł albo dziadek albo kobieta
    Dla mnie to akurat jest negatywny czynnik - kobiety (95%) w ogóle nie znają się na budowie i działaniu auta a co za tym idzie zajeżdżają je strasznie. Starsi ludzie tak samo, już są niestety troszkę (jak by to delikatnie powiedzieć...) mniej świadomi i zajeżdżają samochody. Proszę przykłady:
    http://www.youtube.com/watch?v=-3IPD...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=4pCfmqO197A
    http://www.youtube.com/watch?v=wZjrzAYCVFI
    Nie wiem czemu oni wszyscy tak gazują te autka I na żywo widziałem dokładnie takie same sytuacje...

    Najlepsza opcja facet 40 - 50 lat, młodym w moim wieku nie ufają i sam bym nie ufał bo pomimo że ja szanuję swoją bellę to np. mój kuzyn ma hyundaia, którego w pyte ciśnie czy zimny czy ciepły, do tego on sam przy nim nic nie robi "bo ma od tego mechanika"...

    Co do tematu - mi jeszcze nie wywaliło, ale nie dużo swoją jeździłem, koło 15k km przejechane. Przebieg ~220 k km, 98r. Opiłków w oleju nie widziałem bo przyglądam się często olejowi (stan jak i kolor / spalenie).

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    według mnie to norma że w oleju są drobinki metalu,przecież każdy silnik nawet na najlepszym oleju się zużywa i zawsze w oleju znajdą się drobinki.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Aroniaa
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    AR 166 3.0v6 azurro nuvola
    Postów
    474

    Domyślnie

    Cytat Napisał zwoli Zobacz post
    według mnie to norma że w oleju są drobinki metalu,przecież każdy silnik nawet na najlepszym oleju się zużywa i zawsze w oleju znajdą się drobinki.
    kolego jesteś w katastroficznym błędzie.. tak silnik zużywa sie podczas swojej pracy lecz nie na tym poziomie żebyś zobaczył opiłki metalu gołym okiem...
    po to służy olej żeby zminimalizować tarcie silnika... a jesli masz opiłki w oleju znakiem jest to ze silnik dociera się bardzo mocno..
    i proces destrukcji włąsnie sie rozpoczął a kto wie może jest juz przy końcu .

    koszt panewek do ts to około 100 zł z robocizna i olej niech będzie 400zł a koszt remontu silnika czy szlifu wałku i t d znacznie większy...;/

    wiec widzisz opiłki metalu w oleju łap za portwel i do mechanika...

    ps.
    polecam dolać do oleju preparat militek 1
    poprawia smarnosc oleku i jeszcze bardziej chroni elementy ruchome silika..
    koszt troche drogi bo 50 zł za chyba 100 czy 200ml ale naprawde sprawdzony srodek..
    Ostatnio edytowane przez Aroniaa ; 13-02-2012 o 23:24

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Zgadzam się całkowicie z Aroniaa - panewki się kończą i w każdej chwili silnik może wyciągnąć kopyta. A co do Militeka ja osobiście zabudowałem do TS i do GTA zapobiegawczo - od kilku znajomych miałem jak najbardziej pozytywne opinie o tym produkcie.

    ---------- Post added at 08:44 ---------- Previous post was at 08:34 ----------

    A tak całkowicie na marginesie ciągle uważam, iż 2.0 TS to świetny silnik. Wydaje mi się, iż inżynierowie włoscy zajebali tylko sprawę na samym początku w momencie projektowania - trzeba było wstawić bardziej wydajną pompę olejową i to powinno rozwiązać problem wczesnego zacierania się wału. A że pompa olejowa w TS to generalnie obudowa i 2 koła zębate to wystarczyło je zrobić szersze i po temacie - miejsca na to w aucie dość.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    trzeba było wstawić bardziej wydajną pompę olejową i to powinno rozwiązać problem wczesnego zacierania się wału. A że pompa olejowa w TS to generalnie obudowa i 2 koła zębate to wystarczyło je zrobić szersze i po temacie - miejsca na to w aucie dość.
    To wstaw pompę z 2.0 JTS
    Jej wydajność minimalna to 6bar przy 4tyś obr

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    To wstaw pompę z 2.0 JTS
    Jej wydajność minimalna to 6bar przy 4tyś obr
    No taka pompa to by była bajka. A czy orientujesz się kolego jak z zamontowaniem - czy obudowa i rozstaw śrub pasują czy trzeba coś modzić ?

Podobne wątki

  1. [33] Alfa 33 panewki
    Utworzone przez Piotrek98 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 20:36
  2. [146] Kiedy wymienić tarcze a kiedy same klocki?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 20:45
  3. [146] Kiedy wymienić panewki?
    Utworzone przez prusak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-06-2009, 22:06
  4. [33] alfa 33 panewki
    Utworzone przez zwierzak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-05-2008, 11:41
  5. [146] Kiedy wymienić panewki ?
    Utworzone przez Szymonik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-02-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory