Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Temat: Wymiana aku w odpalonym aucie

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    dobrze chociaz nawet by mozna bylo to pytanie PO CO??

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Padło pytanie czy mozna odłączyć akumulator na pracującym silniku ja twierdzę że można i bajdurzenia o wymienianych kołach czy rozrządach darujcie sobie
    Jeśli nie pisze że można w jakiejkolwiek oficjalnej dokumentacji serwisowej lub innych instrukcjach, to znaczy że robi się to na własne ryzyko. Jako projektant urządzeń elektronicznych wiem, że przy każdym projekcie są pewne założenia wstępne - niekoniecznie układ alternator-regulator mógł byc projektowany pod typowo rezystancyjne(lub rezystancyjno-indukcyjne) obciążenia jakie dają same urządzenia w pracującym samochodzie, więc działanie bez podłączonego akumulatora może być przypadkowe. Może się różnić w zależności od typu alternatora, włączonych urządzeń itp.

    Ja bym nie ryzykował, bo po co. Możliwe szkody zbyt duże.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 16-02-2012 o 19:01

  3. #23
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    dobrze chociaz nawet by mozna bylo to pytanie PO CO??
    chociażby odpalanie od innego akumulatora z pominięciem tego w naszym aucie(całkowicie rozładowany) a jest potrzeba bo sie np. bardzo śpieszę albo przykład z pierwszego posta

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ale po co chcesz odpalac swoje auto z pominięciem akumulatora?

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Odlaczenie akumulatora podczas pracy silnika w samochodach wyposazonych w alternator powoduje brak napiecia odniesienia dla regulatora napiecia. W konsekwencji napiecie ladowania rosnie znacznie ponad wartosc dopuszczalna. Po zaaplikowaniu takiej kuracji zwykle uszkodzeniu ulegaja roznego rodzaju elementy elektroniczne, np. diody w alternatorze albo ECU (a to juz troche kosztuje).

    Proponuje pogooglac troche i zapoznac sie z tematem. Ewentualnie poczytac temat podlinkowany kilka postow wyzej.

    A kolega niech juz nie jezdzi do tego kowala.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 17-02-2012 o 09:29

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    a po co w ogole wymieniac aku na pracujacym silniku??Co jeszcze bedziecie wymieniac w ten sposob??
    \

    Tez pierwsze slysze o takiej wymianie, ale moze sie nie znam Jesli mechanik sugeruje taka operacje, to ja bym sugerował zmiane mechanika.

    Czarny magików Ci u nas duzo ! Nie zdziwie sie jak ktos wpadnie na pomysł wymiany silnika na pracującym aucie
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 17-02-2012 o 09:45

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bachus
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    TJE
    Auto
    AR 159 1.9 16v
    Postów
    45

    Domyślnie

    Ja też nigdy z "taką" wymianą się nie spotkałem i raczej nie spotkam po Waszych postach. Nie mniej jednak z autem nic się nie stało. Wszystko chodzi nic nie głupieje w elektryce i nie pokazuje błędów. Pozostaje tylko jedna kwestia z dźwiękiem ostrzegającym o niezapiętych pasach. Czy wie ktoś czemu się nie pojawił? poprzednim razem jak odpiąłem akumulator zaczęło piszczeć

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Nic ci sie nie stało bo zaraz po odpieciu silnik zgasl.

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maikel
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    ALFA ROMEO 159, ASTRA II
    Postów
    333

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bachus Zobacz post
    Ja też nigdy z "taką" wymianą się nie spotkałem i raczej nie spotkam po Waszych postach. Nie mniej jednak z autem nic się nie stało. Wszystko chodzi nic nie głupieje w elektryce i nie pokazuje błędów. Pozostaje tylko jedna kwestia z dźwiękiem ostrzegającym o niezapiętych pasach. Czy wie ktoś czemu się nie pojawił? poprzednim razem jak odpiąłem akumulator zaczęło piszczeć
    Dwie kwestie :
    PIERWSZA:
    Osobiście spotkałem się z takimi metodami na zakładzie gdzie odbywałem praktykę(warsztat bardzo renomowany nie pan kaziu garaż pod domem)
    mechanicy wyjmowali aku na zapalonym silniku i wkładali inny w bardzo różnych autach starych jak i nowych i muszę powiedzieć że nigdy nie widziałem żeby coś się stało przepaliło czy choćby tylko żeby się jakieś błędy na kompie pokazały nic się nie działo ......
    choć nie twierdzę że to jest jakaś dobra metoda stwierdzam tylko to co widziałem na własne oczy......
    DRUGA:
    Pozostaje tylko jedna kwestia z dźwiękiem ostrzegającym o niezapiętych pasach. Czy wie ktoś czemu się nie pojawił? poprzednim razem jak odpiąłem akumulator zaczęło piszczeć[/QUOTE]

    Nie wiem dlaczego poprzednim razem zaczął ci piszczeć brzęczyk o niezapiętych pasach jeżeli nie jechałeś autem ....albo u mnie nie jest inaczej ale gwiżdże dopiero jak jadę kiedy stoję i je odepnę nic nie wyje wiec tego raczej nie rozumiem niedawno sam u siebie zmieniałem zmieniałem aku poprostu na wyłączonym silniku wyciągnąłem stary i włożyłem nowy zupełny standard i wszystko ok nic nie miga żaden przebieg błędu też żadnego nie było tylko dodam że wymieniałem w miarę sprawny aku nie był rozładowany do zupełnego zera..........

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Moze z tym wlaczeniem sygnalizacji niezapietych pasow to byl jakis przypadek. Nie sadze aby to ustawienie (jesli miales zmienione) powracalo do stanu firmowego po odpieciu akumulatora.

    ---------- Post added at 11:25 ---------- Previous post was at 11:24 ----------

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    chociażby odpalanie od innego akumulatora z pominięciem tego w naszym aucie(całkowicie rozładowany) a jest potrzeba bo sie np. bardzo śpieszę albo przykład z pierwszego posta
    Ale nawet jak masz aku rozladowane do zera to jak podlaczasz od innego to nic nie musisz odpinac. Kompletnie nie widze takiej potrzeby i co takie odpiecie mialoby dac.

Podobne wątki

  1. [GTV] Czuć benzyne z tłumika przy odpalonym silniku i nie ma takiej mocy..
    Utworzone przez Marcin30wlkp w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 18:51
  2. Co nam w aucie gra
    Utworzone przez PanJarek w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 14:54
  3. [146] Wligoć w aucie HELP!!!
    Utworzone przez remi200833 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 12:22
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 19:36
  5. Powódz w aucie
    Utworzone przez Chrzanu w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-10-2010, 14:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory