Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Jak wymontowac kolektor ssacy AR 156 2.0 TS 155 KM?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie Jak wymontowac kolektor ssacy AR 156 2.0 TS 155 KM?

    Witam koledzy. Mam pytanie takie jak w temacie czyli interesuje mnie to czy ktos z was wie jak wymontowac kolektor ssacy?? I czy przy tym duzo pracy jest i czy potrzebny do tego bedzie kanal?? Musze sprawdzic czy nie poszla mi uszczelka pod kolektorem dlatego pytam o to jak go wymontowac. za wszelkie dobre rady z gory dziekuje.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    jak poszukasz to znajdziesz
    dużo pisania, lecz prosta robota
    ja wyjmuje kolektor w max 15 minut
    na początku zajmowało mi to ok 40 minut vbo nie wiedziałem co i jak
    w 2.0 jest on trochę inaczej montowany od tyłu silnika ale dojście masz to samo

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    ah tam dużo
    zrzucasz sobie przepustnice z orurowaniem, uważając na milion kabelków
    zrzucasz obudowe pokrywy zaworow
    na kolektorze rozpinasz reszte gratow jak wtryski i kolejny milion kabelkow
    dalej - klucz nr 13 i z prawej strony na wysokości przepustnicy po lewej stronie masz nakrętke mocującą kolektor
    dalej - kolektor jest od spodu przymocowany na 2 śruby na klucz bodajże jak mnie pamięc nie myli nr 15 - z kanału najlepiej to zrobic - potrzebne dluuugie pokretlo (choc w extremalnej sytuacji można płaskim kluczem - masakra)
    odpinasz opaski z gum i prubujesz go wyciagnac - gumy obruszaj.
    hmm jak cos zapomnialem to sorki - mi to zajmuje 20 minut
    powodzenia

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    do tego:
    przewód idący do serwa
    listwe z wtryskami na bok
    te dwie śruby to 13 i nie trzeba kanału tylko wyciągasz aku i szukasz od spodu kolektora śrub, znajdziesz szybko
    slyszałem o jeszcze jednej śrubie od spodu ale ja jej nie mam

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    aa no nie masz bo masz 1.6 silnik z tego co widze. dwie sruby od dolu sa - do hmm nazwe to do tlumika drgan jest zamocowany od dolu na 2 sruby
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 16-02-2012 o 19:36

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    dlatego też nie zagłębiałem się w temat trzeciej magicznej śruby
    ja juz kilka razy opisywałem demontaż kolektora więc sił mi już brakuje klepać jedno i to samo po raz n-ty

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Młody 25
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gostyń wlkp.
    Auto
    Alfa romeo 156 2.0 - 155 KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    super fajno wielki dzieki bo wiecie czemu chce wyciagnac kolektor? dlatego ze mecze sie juz dosc dlugo z taka przypadloscia jak pierdzenie z tlumika a za tym idzie straszne drgania silnika na biegu jalowym. I najgorsze jest to ze nikt nie wie co to moze byc aby tylko snuje sie przypuszczenia. Juz wymienilem kable wysokiego napiecia sprawdzalem swiece ( sa ok bo nie sa osmolone okopcone) wiec moze zostaje takie cos jak nieszczelny kolektor ssacy ?? aha i jeszcze bardziej zaczyna pierdziec jak energicznie tak raz za razem wciskam pedal hamulca ( wtedy to silnik chce wyleciec z ramy ) moze to jest nieszczelny ten przewod od serwa (bo moge nim poruszac w miejscu gdzie wchodzi w przepustnice). Co myslicie o mojej przypadlosci??

Podobne wątki

  1. Kolektor ssacy
    Utworzone przez Długi1987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-10-2014, 16:25
  2. kolektor ssacy
    Utworzone przez czarny 156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 08:36
  3. Jak wymontowac kolektor ssacy przy AR 156 2.0 '98r.
    Utworzone przez Młody 25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-02-2012, 18:16
  4. kolektor ssacy
    Utworzone przez nhobywatel w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-01-2012, 08:44
  5. [146] Kolektor ssacy 1.4 TS
    Utworzone przez mareczek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-02-2010, 10:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory