Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: [1.8 TS] Wariator

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    nie znajdziesz niestety poza ASO

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    373

    Domyślnie

    Witam panowie

    Noszę się z zamiarem wymiany wariatora, na alledrogo napotkałem dwa rodzaje a w zasadzie dwa rodzaje opakowań...

    http://allegro.pl/alfa-fiat-lancia-w...061679902.html
    oraz
    http://allegro.pl/wariator-faz-alfa-...076538300.html

    chodzi mi wzór na opakowaniu... czy to ma jakieś znaczenie...? czy jedno równe drugiemu...?


    moje drugie pytanie:

    Co razem z tym wariatorem się wymienia pomijając oczywiście rozrząd w którym wymienię tylko pasek (dla pewności bo komplet niedawno wymieniany)
    No i czy ten wariator będzie pasował do mojej 156 bo naczytałem się że występuje wzmocniony, zwykły, regenerowany, wyciszany za pomocą zestawu naprawczego itp...?
    mój WIN zar93200001167304

    Z GÓRY DZIĘKUJE ZA POMOC...

    Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...#ixzz1mNRPGfVS
    Polecam regenerację, 14 zł zestaw naprawczy (sprężyna + podkładka teflonowa) + robocizna, robiłem tak u siebie, przy przebiegu 186tys zebatki w stanie jak nowe, samochód odzył od razu i pieknie zbiera sie na obroty i oczywiście zastała cisza.

    ale są tacy co wolą kupić nawet za 500zł nowy i pozniej narzekać jakie to drogie jest serwisowanie alfy a wystarczy ruszyć głową.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Naprawa za pomocą zestawu naprawczego nic nie daje a jedynie wycisza, potwierdził mi to człowiek z CARSERWISU w warszawie.(sam chciałem regenerować)
    Zaproponował z uśmiechem na twarzy parkowanie samochodu na wzniesieniu przodem do dołu, takie parkowanie jest identycznie skuteczne co zestaw naprawczy (dedykowany nawet przez fiata) i jeszcze tańsze
    A ten super przyrost mocy w przedziale do 3k obr. jest jedynie fantazją kierowcy...

    Dla pewności pojechałem do innego serwisu przy ulicy Arkuszowej (bardzo dobrze chwalonego i znanego na naszym forum)... chłopaki pękali ze śmiechu jak powiedziałem o regeneracji...

    Ich zdanie... jak cie nie stać na alfe to kup uno lub punto wtedy oszczędzisz na częściach i paliwie...

    Sory za wypowiedź ale koszt nowego wariatora to cena baku paliwa więc nie ma tragedii

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Temat od dawna juz przerabiany,mysle ze jak ktos nie ma pojecia jak to urzadzenie dziala to owszem niech zmieni na nowy,stary moge odkupic
    poza tym nie ma zestawu naprawczego i napewno po samej jego zmianie nic sie nie wycisza a stanie nawet na stoku nie pomoze
    Na co kogo stac wiadomo kwestia osobista,jak mam okazje to staram sie zrobic cos sam i z glowa

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    no i w tym fakt... sam zestaw naprawczy nic nie zmienia... kolega darek2116 z tego co wiem rozeznaje się w owych wariatorach i pewnie sam przyzna racje co do samej sprężynki i podkładki można to nazwać jedynie wyciszeniem, co zregenerować aby było poprawnie to już jego tajemnica w którą nie wnikam

    Fabrycznie nowy wariator nabyłem bardzo tanio wręcz za symboliczną "flaszkę" stąd moje przekonanie co do nowego.
    Poszukuję jeszcze półpanewek które też myślę wymienić za jednym zamachem... rozrząd był zmieniany, ale czy pompa wody to nie wiem zatem też wymienię nie wspominając o pasku...
    I o tej części silnika będę mógł zapomnieć...

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Dzis wódka tańsza od benzyny to fakt taki jak wlasnie z wariatorem,nawet ja za "flaszke"nie naprawie wariatora
    Półpanewki to podstawa w wymianie wariata i sprawdzenie cisnienia oleju oraz uszczelniacze walkow i walu czy elektrozaworu rowniez
    Po koleżeńsku jezeli masz okolo 200 sprawdz panewki,w tym przedziale korby potrafia juz sie odezwac,koszt na pewno duzo mniejszy niz pozniejsza robota i nerwy
    Setek kilometrow i przyjemnosci z jazdy

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Mówiąc o uszczelniaczach masz na myśli te na wałkach rozrządu rozumiem.
    Czy od strony rozrządu na wałkach też są uszczelniacze, bo w eperze ich nie widzę?

    P.S wiem ze mechanik robiący mój rozrząd powinien to wiedzieć i pewnie wie, ale nie w tym fakt... Ja do niego chce pojechać już ze wszystkim zeby wymiana była na miejscu,
    warsztat jest daleko i nie opłaca mi sie zostawiać samochodu na czas dokupienia części

    Zakupiłem:
    Pasek rozdządu,
    Wariator,
    Uszczekla dekla,
    Nowy olej z filtrem,

    Mysle jeszcze dokupić:
    Półpanewki wariatora,
    Uszczelniacze...(tylko które)
    Pompa wody

    Rozdząd wymieniam niecały gdyż był wymieniany, co do pompy to nie mam pojęcia więc też.
    Czy coś jeszcze...? Prosze o radę
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 18-02-2012 o 11:55

  8. #18
    CzapaTbg
    Gość

    Domyślnie

    Też jestem przed remontem silnika rozrząd wariator olej i filtry.Tylko powiedzcie co to są te panewki jestem zielony w tych tematach Nie wystarczy wymiana wariatora na nowy ?

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Wariator w panewce sie obraca podczas pracy,uszczelniacze sa 3,na walku wydechowym,na wariatorze i na pompie oleju czyli na wale
    Przy wiekszym przebiegu to raczej lepiej wymienic ale niech mechanik oceni przy czym to nie jest mega koszt a na pewno jesli ma dluzej sluzyc to lepiej zmienic dla pewnosci ze kiedys cos nie pocieknie na pasek i sie zerwie bo paski gumowe oleju nie lubia za bardzo

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał CzapaTbg Zobacz post
    Też jestem przed remontem silnika rozrząd wariator olej i filtry.Tylko powiedzcie co to są te panewki jestem zielony w tych tematach Nie wystarczy wymiana wariatora na nowy ?
    To dobrze że nie wiesz i mniej my nadzieje ze się nie dowiesz, zwłaszcza jeśli chodzi o te na dole silnika A tak na poważnie są to elementy miedzy którymi obraca się wałek z wariatorem. Żeby wszystko było idealnie spasowane należy wymienić je na nowe.

Podobne wątki

  1. Wariator ?
    Utworzone przez makatrio w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 21:49
  2. wariator
    Utworzone przez arex39 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 22:14
  3. Wariator - bać się go czy nie?
    Utworzone przez tofik w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 20:59
  4. wariator
    Utworzone przez lysy1234 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-06-2009, 18:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory