no na pewno, lepiej dmuchać na zimne, a jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to na 90% masz tam syf
no na pewno, lepiej dmuchać na zimne, a jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to na 90% masz tam syf
Właśnie odebrałem swoją Alfę od mechanika, u mnie odma uszkodziła rurę łączącą turbinę z intercoolerem (podczas przyspieszania wydobywał się głośny dźwięk uciekającego powietrza), niby błahostka ale auto 2 tygodnie na warsztacie stało bo nigdzie tej rury nie można było dostać.
2 tyg na rurę?http://allegro.pl/przewod-intercoole...067714328.html ,wczoraj czyściłem odmę-profilaktycznie,bo rok temu miałem podobną sytuację i wtedy wyszorowałem generalnie,tylko pozmieniałem ściągacze na te pod 7 klucz bo orginalne-niech je szlag..przy okazji wyczyściłem i zaślepiłem egra i całą przepustnicę,zero dymku teraz i autko żwawsze.szczerze-to odpowiecznik odmy był czysty od ubiegłego roku ale zalecam coroczne czyszczenie..![]()
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ojego_jtd.html
czytaliście ?? masakra normalnie co może spowodować zamarznięta odma chociaż nie wierzę że nie było żadnych objawów zanim to się stało.
Witam kolegów alfaholików. Mam podobne objawy co do zapchania odmy... W czwartek jadąc w trasie, przy nagrzanym silniku, nagle zobaczyłem za sobą tą "słynną" białą chmurę z wydechu. Natychmiast zjechałem na pobocze zgasiłem auto i ponownie odpaliłem. Bella wypuściła jednego białego bąka więc znowu zgasiłem i sprawdziłem stan oleju na bagnecie. Nie zauważyłem jakiegoś większego ubytku więc postanowiłem te 10 km na spokojnie wrócić do domu i wstawić auto do garażu.
Na następny dzień zabrałem się za sprawdzanie gumowych przewodów nr 2 i elementu nr 1 ze zdjęcia. Element nr 1 był zasyfiony szaro/białą mazią. Wymyłem go porządnie w benzynie ekstrakcyjnej. W gumowych przewodach również znajduje się taka maź (zdjęcie nr 2).
I teraz pytania. Co właściwie przedstawionego na zdjęciu nr 1 jest ODMĄ i co powinienem dokładnie przeczyścić. Mógłby ktoś dokładnie wymienić wszystkie elementy do czyszczenia?
Jak nazywa się ta część do której wchodzą te gumowe przewody ( nr 3 na pierwszym i trzecim zdjęciu)?
![]()
Nr 1 to odstojnik par oleju do czyszczenia
2- to wężyki odmy i przewietrzania głowicy (tez do czyszczenia)
3 - zawór odpowietrzający on się nagrzewa nie trzeba go czyscić
Czysci się za to jeszcze wężyk wychodzacy z odstojnika par i podpięty do dolotu powietrza
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
chyba ci sie kolego cos pomyliło
1.zawór https://www.mann-hummel.com/crankcas...s=19.1.236.0.0
2.przewód
3.separator gazów z skrzyni korbowej, rozdziela olej od spalin
za cale to zamieszanie odpowiedzialny jest zamarzniety zawór w poz. otwarty, co w połaczeniu z nieznacznie zanieczyszczonym filtrem powietrza powoduje zassanie par z olejem przed turbo, niestety ten uklad niegdy nie jest idealny i zawsze sie dostaje olej na ssanie.
aby zapobiec takiemu obrotowi rzeczy wystarczy na przewodzie pomiedzy zaworem a wejsciem do rury przed turbo zamontowac takie cos;
http://www.google.com/search?q=filtr...w=1400&bih=985
i po kłopocie
wiecej lektury tutaj ;https://www.mann-hummel.com/crankcas...s=19.1.235.1.1
pzd
Ostatnio edytowane przez george11 ; 18-02-2012 o 19:59
No i co jeśli ten filterek zablokuje się lodem, albo "masełkiem olejowym"? Te filtry na odmę to są do TSów dobre, a nie do JTD - nic nie dają
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)