Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: [1.8 TS] Wariator

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Ok juz wiem
    Po jednym uszczelniaczu na wałkach (wczesniej błędnie napisałem) - myśle je wymienić, w eperze juz je znalazłem
    do tego półpanewki wariata - też wymienie...

    Za dół silnika, wał i panewki wezmę się w następnej kolejności, nie mam z tym niby problemów ale tak jak piszesz... Koszt wymiany dużo mniejszy niż naprawa po przekręceniu panewki
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 18-02-2012 o 13:14

  2. #22
    CzapaTbg
    Gość

    Domyślnie

    Czyli jak będe wymieniał wariator...wymienić też panewki tak ?
    kurde co chwile jakieś koszty dochodza <smutny>

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Piotrek 156
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 98r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał CzapaTbg Zobacz post
    Czyli jak będe wymieniał wariator...wymienić też panewki tak ?
    kurde co chwile jakieś koszty dochodza <smutny>
    Jak nie wymienisz to silnik nie rozleci sie na pół ale przy tej robocie i cenie za panewki to chyba warto.
    dawno temu wymieniałem rozrząd z wariatem w ASO fiata i nawet nie wspomnieli o wymianie tych panewek. Wszystko działało bez zarzutu.
    Wybór należy do Ciebie. Teraz przy wymianie zastąpiłem je nowymi i nie widać żadnej różnicy ale spokój psychiczny bezcenny

  4. #24
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Panewka sie zuzuywa na wariatorze rowniez z czasem i zalezy po prostu od stopnia zuzycia czy przebiegu oraz zasobnosci portfela i swiadomosci powyzszych.Oczywiscie widzialem nie jeden wariator sciagany kluczem do rur itp ktory moze sie juz nie nadawac do jazdy ale sa tez zwyczajnie zatarte na panewie i juz.Z reguly juz wtedy panewki walka rozrzadu rowniez maja przytarcia
    Wiadomo ze lepiej zapobiegac niz wal szlifowac
    Pomiar cisnienia i ew.kompresjii nie boli jakos finansowo i juz mozna okreslic mniej wiecej w ktora isc strone z reszta od tego sa mechanicy z odpowiednimi przyrzadami i uszami czy doswiadczeniem
    wiec lepiej nie robic fuszery

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    A elektrozawór od wariata jak jest uszczelniany...? jest tam jakiś uszczelniacz czy oring, czy może na zwykły silikon...? wokół niego mam już zapocenia więc muszę to doszczelnić przy okazji zdjęcia dekla zaworowego...

    Czy ten zaworek można najnormalniej wyjąć, wyczyścić i założyć czy wymaga on jakiegoś ustawiania...?

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    zabij ,wyjmowalem ale czy jest oring wypinasz wtyczke ,odkrecasz dwie sruby i jest twój , nic nie ustawiasz , a wyczyscic zobaczysz sam co trzeba

  7. #27
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Nikt nie wie jak to jest doszczelnione...?

    wg. epera nie ma tam nic...
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 22-02-2012 o 20:05

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    nic tam nie ma takiego,odkrec i wyczysc i juz

  9. #29
    pawelt89
    Gość

    Domyślnie

    ]czy wina leży po stronie wariatora czy szykować się na coś innego:
    dołączam pracę silnika z nagrania:

  10. #30
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Raczej dół silnika/koło pasowe/sprzęgło... Zbyt mało metaliczny dźwięk jak na panewkę, choć częstotliwość akurat pasuje a dźwięk nagrywany telefonem pewnie, więc może nie być dokładnie taki.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

Podobne wątki

  1. Wariator ?
    Utworzone przez makatrio w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-05-2013, 21:49
  2. wariator
    Utworzone przez arex39 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-08-2012, 22:14
  3. Wariator - bać się go czy nie?
    Utworzone przez tofik w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 20:59
  4. wariator
    Utworzone przez lysy1234 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-06-2009, 18:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory