Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Nie odpala po Trasie/Pełnym zagrzaniu! dopiero po paru godz. Pomocy Pilne :(

  1. #1
    Fredziu
    Gość

    Domyślnie Nie odpala po Trasie/Pełnym zagrzaniu! dopiero po paru godz. Pomocy Pilne :(

    Witam was forumowicze mam problem z wąłsnią Alfą Romeo 156 1,9 JTD 105KM. Natomiast ostatnio była na warsztacie i wymieniałem termostat który był padniety już od maja, wstyd wiem ale nie było czasu na to, i teraz autko sie dogrzewa bardzo dobrze, ale chodzi mi oto iz przed tym zabiegiem auto odpalało zawsze, po wymianie termostatu jakos po przejechanej nie długiej trasie i pełnym zagrzaniu sie gdy wyłacze silnik nie moge go ponownie odpalic, niekiedy odpali ale tak jakby paliła na jeden dwa gary trzepie całym autem i nie da sie dodac gazu tzn nie reaguje na dodanie gazu. zauwarzyłem tykanie w takim małym czarnym urzadzeniu przy podszybiu do którego dochodzi wąski wężyk i wychodzi taki sam który potem jest zastąpiony metalowym przowedem idacym nad silnikiem ( w zasadzie jest na 2 sróbach przykrecony do klawiatury) i wchodzi chyba do zaworu EGR o ile to on i jest umiejscowiony nad osłona kolektora? Oczywiscie jesli auto odstoi pare godzin bez zadnych prób odpalenia odpala bez problemowo.

    Możecie cos na to poradzic?? spotkał sie ktos z takim problemem ?? prosze o pilna pomoc,

  2. #2
    Fredziu
    Gość

    Domyślnie

    Te stukanie przeskakiwanie odbywa sie w tym elemencie
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1010972.JPG
Wyświetleń:	351
Rozmiar:	82.3 KB
ID:	47829
    I weżyk z niego idzie do miejsca oznaczonego jako NR 1
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kwadratyr.jpg
Wyświetleń:	1890
Rozmiar:	314.4 KB
ID:	47830

    Może te fotki cos panom i pania pomagą w zdiagnozowaniu mojego problemu jest to bardzo uciążliwe gdzyż jak sie przejade troche chce stanac np na stacji zeby zatankowac to juz go nie odpale dusi sie ciągle

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    o jtd wiem tylko że jeżdżą na ropę ale podstawową przyczyną nie odpalania po rozgrzaniu silnika (czasem nawet gaśnięcie podczas jazdy) jest uszkodzony czujnik położenia wału korbowego

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Przy okazji wymiany termostatu był wymieniony czujnik temperatury? Może to on jest winny. Jak przed wymianą wszystko było ok to może w czasie wymiany coś się przypadkiem podziało.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  5. #5
    Fredziu
    Gość

    Domyślnie

    CZujnik został ten sam, wskazuje dobrą temperature, myslałem bardziej ze to spaliny wracają do silnika i trzeba by zaslepić EGR.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    jak egr zaślepisz to nie zaszkodzi ale najprawdopodobniejszą przyczyną twojej awarii jest jak już wcześniej napisano uszkodzony czujnik położenia wału korbowego i od niego radze zacząć poszukiwania.

  7. #7
    Fredziu
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj to samo trasa Katowice - Chorzów pełne nagrzanie sie silnika, po zgaszeniu nie odpala odrazu, pierwsza próba po godzinie nic, dopiero po dwóch godzinach odpalił.

    Jesli można to chciałbym by ktos wytłumaczył jak obchodzic sie z tym czujniekiem? gdzie on jest gdzie jest wtryczka, czy sie go czysci czy wymienia, czy to moga byc same styki.
    Ostatnio edytowane przez Fredziu ; 21-02-2012 o 15:50

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Głuchołazy
    Auto
    156 1.9 JTD
    Postów
    15

    Domyślnie

    czujnik położenia wału - dostęp najlepiej od spodu, a więc najlepiej kanał, koszt ok.100zł. Bosch, wymiana u mechanika 30zł,

  9. #9
    Fredziu
    Gość

    Domyślnie

    Macie może numer tego czujnika by wiedziec co najlepiej szukac?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

Podobne wątki

  1. Alfa 156 gaśnie i odpala dopiero po resecie
    Utworzone przez mvb w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 19:29
  2. Alfa odpala dopiero za drugim razem. Pomocy.
    Utworzone przez Shorty10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-04-2014, 18:32
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 10:53
  4. Szukam pomocy w paru kwestiach odnośnie mojej 156
    Utworzone przez Pacman w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-11-2013, 14:02
  5. Nie odpala ;/ Pomocy pilne
    Utworzone przez MTechnix w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 16:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory