Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156]wyniana filtra powietrza alfa 156 v6

  1. #1
    habasiński
    Gość

    Domyślnie [156]wyniana filtra powietrza alfa 156 v6

    Witam wszystkich


    W weekend zabrałem sie do wymiany filtra powietrza i ....jakie było moje zaskoczenie gdy sie okazał ,ze nie jest to taka prosta sprawa jak w innych autach.

    mam pytanie ,jak sie wymienia filtr ,od gory czy od dołu?
    wymieniał Ktos juz sam jesli tak to prosze o mały opis procesy wymiany
    pozdr.

  2. #2
    pedro220
    Gość

    Domyślnie

    ja wymieniam zawsze sam...
    ale za pierwszym razem wymiana zajęła mi 1,5h i na dodatek okazało się że filtr nie pasuje (champion) od tamtej pory kupuję tylko filtr z sędziszowa o symbolu wa20-261 (nie ma całego dna) pozostałe filtrony i championy mają dno i u mnie za chiny nie pasuje
    Teraz wymianę mam już opanowaną i zajmuje mi to do 20 minut.
    Filtr wymienia się od góry, zdejmuje się rurę dolotową powietrza przy puszce z filterm , potem są tam do odkręcenia 3 śrubki chyba nr 10, (polecam uzyć śrubokręta giętego na wysiegniku bo innym raczej jest trudno , dobrze jest też odkręcić taką małą puszkę z bezpicznikami (tą umieszczoną obok akumulatora) i oto w ten sposób mamy filtr na wierzchu.

  3. #3
    habasiński
    Gość

    Domyślnie

    ok, bede działał,dzięki

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Skoro o filtrach mowa, to jakiej firmy produkty polecacie?
    Ostatnio wymieniałem w swoim T.S.'ie i podczas zakupu w sklepie miałem dwie propozycje: filtron (32zł) oraz jakiś MAN 42zł. Pomyślałem, że droższy, winien być lepszy... Okazało się, że różnią się troszkę. Ten droższy dodatkowo "obciągnięty" (bez skojarzeń ) jest metalową siatką, natomiast filtron nie posiada takowej, ale np. nie miał otworu na dnie, a MAN był przelotowy, chociaż to chyba nie ma znaczenia. Nie wiem czy to jedyna różnica. Słyszałem jednak, że filtr filtrowi nie równy. Chciałem zapodać wkładkę K&N ale musiałbym długo czekać, a filtr prosił się o wymianę, więc nie zwlekałem.
    Jakich producentów wy polecacie, a przede wszystkim jakich używacie?
    Pozdrawiam
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    smuz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1
    Skoro o filtrach mowa, to jakiej firmy produkty polecacie?
    Ostatnio wymieniałem w swoim T.S.'ie i podczas zakupu w sklepie miałem dwie propozycje: filtron (32zł) oraz jakiś MAN 42zł. Pomyślałem, że droższy, winien być lepszy... Okazało się, że różnią się troszkę. Ten droższy dodatkowo "obciągnięty" (bez skojarzeń ) jest metalową siatką, natomiast filtron nie posiada takowej, ale np. nie miał otworu na dnie, a MAN był przelotowy, chociaż to chyba nie ma znaczenia. Nie wiem czy to jedyna różnica. Słyszałem jednak, że filtr filtrowi nie równy. Chciałem zapodać wkładkę K&N ale musiałbym długo czekać, a filtr prosił się o wymianę, więc nie zwlekałem.
    Jakich producentów wy polecacie, a przede wszystkim jakich używacie?
    Pozdrawiam
    - Rafał

    No chłopie widac ze nie wiesz o czym mowisz (bez urazy mowie to spokojnie) ten jakiś MAN to bardzo dobra marak produkująca filtry ,to jest nizszy przedział gornej pułki!!!! te wszystekie smieciarskie K&N ZESTAW STOZEK + MOZG W GRATISIE nadaja sie na smieci co innego sama wkładka choc K&N marketowy nadaje sie do filtrowania powietrza w klozecie woljskowym w dodatku!. Pożadny zestaw troszke kosztuje

    Ale filtr filtrowi nie rowny a MAN JEST NAPRAWDE OK !!!!!!

    Ciesz sie ze nie wybrales filtrona do ursusa

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał smuz
    Cytat Napisał alces1
    Skoro o filtrach mowa, to jakiej firmy produkty polecacie?
    Ostatnio wymieniałem w swoim T.S.'ie i podczas zakupu w sklepie miałem dwie propozycje: filtron (32zł) oraz jakiś MAN 42zł. Pomyślałem, że droższy, winien być lepszy... Okazało się, że różnią się troszkę. Ten droższy dodatkowo "obciągnięty" (bez skojarzeń ) jest metalową siatką, natomiast filtron nie posiada takowej, ale np. nie miał otworu na dnie, a MAN był przelotowy, chociaż to chyba nie ma znaczenia. Nie wiem czy to jedyna różnica. Słyszałem jednak, że filtr filtrowi nie równy. Chciałem zapodać wkładkę K&N ale musiałbym długo czekać, a filtr prosił się o wymianę, więc nie zwlekałem.
    Jakich producentów wy polecacie, a przede wszystkim jakich używacie?
    Pozdrawiam
    - Rafał

    No chłopie widac ze nie wiesz o czym mowisz (bez urazy mowie to spokojnie) ten jakiś MAN to bardzo dobra marak produkująca filtry ,to jest nizszy przedział gornej pułki!!!! te wszystekie smieciarskie K&N ZESTAW STOZEK + MOZG W GRATISIE nadaja sie na smieci co innego sama wkładka choc K&N marketowy nadaje sie do filtrowania powietrza w klozecie woljskowym w dodatku!. Pożadny zestaw troszke kosztuje

    Ale filtr filtrowi nie rowny a MAN JEST NAPRAWDE OK !!!!!!

    Ciesz sie ze nie wybrales filtrona do ursusa
    He, he. Dzięki. Nie znałem marki MAN, jednak zaufałem cenie i z tego co mówisz nie będę żałował. Natomiast co do wkładek. Nie miałem na myśli jakiegoś super bajeranckiego, świecącego nocą i malowanego niebieskim metalikiem filtra stożkowego firmy "noname" z allegro, który dodaje 15% mocy i powoduje, że sąsiedzi nie śpią po nocach, a ja w wieku 35lat stracę słuch... Chodziło mi o dedykowany filtr wielokrotnego użytku z półki K&N, który kosztuje w powyżej 150zł + zestaw do konserwacji. Myślę, że to nie byłby zły wybór, prawda? Jednak, że wybierałem się w trasę, a nie chciałem już truć mojej AR, kupiłem zwykły filtr, ale jak się okazało dobrej marki Bo ten K&N jest na zamówienie
    No i chciałem wiedzieć czego Wy używacie i co ewentualnie o MANie myślicie.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar maroo
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Alfa 156 2.5 v6 SW - do sprzedania :)
    Postów
    22

    Domyślnie

    Panowie, temat odświeżę.

    Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza - sprawa nie jest taka trudna jak by się mogło wydawać. Trzeba uważać żeby nie pospadały nakrętki i podkładki leżące na blachach obejmujących dolną gumę pod przepływomierzem. Nie wyciągałem całej puchy.

    Generalnie - zdjąłem osłonę przekaźników przy aku (te od str. rury)luz opasek (R-Clicki specjalnyymi szczypcami) i zdjęcie głównej rury tuż przy elastycznym łączniku (sfałdowana guma), ale zluzowałem też opaskę przy przepustnicy by można było obracać elementem trochę, oraz na pierwszym łączeniu nad filtrem. Ukazała się przepływka, odpiąłem przewód przepływki, odkręciłem 3 nakrętki(są podkładki, łatwo spadają więc warto magnesem na wysięgu je zdjąć) trzymające 2 obejmy metalowe i trzymak wężyka ze zbiorniczka wyrównawczego, teraz cały element do góry (uwaga na przewód przepływomierza - wyjąć z obejmy) i mam y to. Pozostały 3 śruby dekla puszki - u mnie na szczęście poszło łatwo. Są to wkręty zatem potem z umiarem. Sam filtr trzeba nieznacznie spłaszczyć do owalu żeby wyjąć. Umyłem wszystko pięknie, preparat do tworzyw coby ładnie wyglądało, puszka na dnie wyczyszczona i składanie. Generalnie spoko robota - mogę komuś wymienić filtra

    Pytanie:
    Czy opaski R-Click mogą być za luźne po zdjęciu i zamocowaniu z powrotem? Kupiłem kleszcze R-Click, i pozdejmowałem opaski - fajna sprawa ale jak zakładałem to ta na górze przepływomierza łącząca z plastikową rurą niestety jest luźna mocno - nie wiem jaka była przy zdejmowaniu, zeszła raczej lekko.

    Zachciało mi się posprawdzać jak zabrzmi bez filtra - dolot rozebrany i odpaliłem ale kiszka, chwytał jakby chciał zapalić ale nie utrzymał obrotów i zdychał. No ale nic, wyczyściłem elementy dolotu, zdemontowałem przepływomierz i poczyściłem rurę i siatkę pod czujnikiem. Samego miernika nie ruszałem bo ogólnie wszystko czyste a i nie wiem czy da się tutaj coś poczyścić. W "gwizdku" jest chyba drucik i był taki poczerniony jakby pyłkiem pokryty ale dałem sobie spokój. Poskładałem całość i... auto jeździ tak jak dotychczas. Więc nic nie popsułem
    Ostatnio edytowane przez maroo ; 10-09-2015 o 18:21 Powód: usunąłem opis problemu z obrotami po zmianie filtra

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Ja mam wkładkę K&N ale:
    1. dziurawy ten filtr (tzn tkanina filtrująca) że strach zakładać (rzadka ta tkanina),
    2. fama głosi że olej z filtra wykańcza wkładkę przepływomierza i "będziesz miał wydatki" (no u mnie "jeszcze" chodzi - wprawdzie już 3 rok ...)
    3. ponieważ mam to po poprzednim właścicielu i nie miałem jeszcze papierzaka w tej alfie, to nie potrafię powiedzieć czy są jakieś przyrosty - ale raczej w to wątpię
    4. mój k&N ma gumowe dno i pasuje.
    5. w papierowym metalowa siatka ze względu na to że filtr jest cylindryczny - nie jest wymagana, a filtron ma lepsze papiery filtrujące i wiecej plisów (wieksza powierzchnia filtrująca) niż man, więc to filtry z filtrona mimo iż tańsze - są lepsze.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Andrzej78500
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Zbąszynek
    Auto
    Focus MK3 FL 1.5 TDCI, 159 1.8 FL
    Postów
    585

    Domyślnie

    A ja za to mam pipercross'a taki gąbkowy, podobno lepiej filtruje niż k&n.. ile w tym prawdy nie powiem :V

    A tak z ciekawości ... ciekawe co się dzieje z tym olejem z filtra np przy -10 stopniach
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	photo-fade74f1-1f61-4f43-942c-a07671d8bf5d-original_size.jpg
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	92.0 KB
ID:	177875  

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Przy -10st C nic. Olejki do filtrów "pracują" przy niższych temperaturach.

Podobne wątki

  1. [159] obudowa filtra powietrza alfa 159
    Utworzone przez lukasz1979 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-12-2017, 15:30
  2. obudowa filtra powietrza alfa 147 jtd
    Utworzone przez corneli1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-10-2015, 15:50
  3. [159] obudowa filtra powietrza alfa 159 różnice
    Utworzone przez vwwojtas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-03-2013, 18:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory