Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 60

Temat: Alfa 156 2.0 JTS

  1. #21
    Użytkownik Ogier Avatar sagat
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Piaseczno/Warszawa
    Auto
    AR Brera 3.2 v6 Q4 skyview
    Postów
    174

    Domyślnie

    W ASO mi powiedzieli że bład to "wypadające zapłony" i że to nie sonda lambda.

    No dobra, ale jak popsikam na te kostki to tak czy inaczej muszę podjechać do jakiegoś serwisu na wykasowanie błędów ? bo programy typu AlfaDiag nie obsługują JTS i ogólnie nowszych modeli

  2. #22
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    Zadasz arumentow, slusznie - prosze - te najbrdziej istotne co nie zanczy, ze wszystkie:
    Wtrysk bezposredni pozwal na zastosownaie wyzszego stopnie sprezania.
    Wyzyszy stopnien sprezania = wyzsza sprawnosc a to w konsekwencji wyzszy moment no i mniejsze zuzycie paliwa - wydaje mi sie, ze to wyczerpuje temat.
    Dodakowo wtrysk bezposredni umozliwia sapalanie ladunkow uwarstionych a to juz pozwala osiagac sprawnosci takie jak w silnikach wysokopreznych.
    1. Są silniki o takim stopniu sprężania bez bezpośredniego wtrysku, poza tym Alfa akurat nie ma jakiegoś bardzo wysokiego stopnia sprężania, nawet w JTS, więc proponuje nie podniecać się tak tym 11,25:1
    2. Ładunki uwarstwione pozwalaja pracować silnikowi na ubogiej mieszance bez istotnego wzrostu EGT. Sprawności diesla tu nie ma...

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    brak ci wiedzy skad ten "nagar" i gdzie sie tworzy.
    Zdejmij kolektorek i przemyj benzynką... na pewno pomoże...

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    Sprawdz jaki blad wyskakuje - jezeli jest to problem z sada to najprawdopodobniej jest tak jak napisal Andrzejsr
    sondą - przepisz 100 razy.

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Cytat Napisał sagat Zobacz post
    W ASO mi powiedzieli że bład to "wypadające zapłony" i że to nie sonda lambda.

    No dobra, ale jak popsikam na te kostki to tak czy inaczej muszę podjechać do jakiegoś serwisu na wykasowanie błędów ? bo programy typu AlfaDiag nie obsługują JTS i ogólnie nowszych modeli
    Jezeli to blad sondy to nie ruszaj zlacza bo wyglada na to, ze dziala dobrze, jak zaczniesz grzebac to moga pojawic sie problemy.
    JTS-a bez problemu zdiagnozujesz unidiagiem a jesli chodzi o interfejs to kazdy VAG bedzie dobry.
    Skoro to wypadanie zaplonow to zacznij sprawdzenia stanu swiec i cewek - tam mozesz troche popsikac, ploecam preparat "kontak", oczywiscie psikaj na wtyczki cewek a nie na swiece. JTS jest wrazliwy na stan ukaldu zaplonowego. Powod moze byc prozaiczny - sprobuj ustalic kiedy byly wymieniane swiece albo wymien odrazu, polecam dedykowane do tego silnika NGK ale ostrzagma ze kosztuja ponad 300 zl.
    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    1. Są silniki o takim stopniu sprężania bez bezpośredniego wtrysku, poza tym Alfa akurat nie ma jakiegoś bardzo wysokiego stopnia sprężania, nawet w JTS, więc proponuje nie podniecać się tak tym 11,25:1
    2. Ładunki uwarstwione pozwalaja pracować silnikowi na ubogiej mieszance bez istotnego wzrostu EGT. Sprawności diesla tu nie ma...
    Dyskusja akademicka, tyle, ze ty nie przyjmujesz zadnych argumentow.
    Jakiego by stopni sprezanie nie dalo sie uzyskac w silniku o zaplonie iskrowym wtrysk bezposredni pozwoli na wiecej niz klasyczny.
    Jesli chodzi o punkt drugi to moge napisac jedynie, ze twoja wiedza na ten temat jest niewielka skoro wypisujesz takie rzeczy.
    Cytat Napisał jas.bu Zobacz post
    sondą - przepisz 100 razy.
    Wybacz nie iwedzialem, ze mam do czynienia z purysta polskiego.
    Od teraz zaczynam sie pilnowac.

  4. #24
    Użytkownik Ogier Avatar sagat
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Piaseczno/Warszawa
    Auto
    AR Brera 3.2 v6 Q4 skyview
    Postów
    174

    Domyślnie

    Dzięki za wskazówki jak tylko będę w domku to postudiuję.

    świece odpadają bo wymieniłem ostatnio. Różnica taka że kontrolka zapaliła się po 1000km (po wymianie świec) a nie po 100km jak to było w przypadku kasowania błedów.

  5. #25
    jas.bu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    [SIZE=2]
    Dyskusja akademicka, tyle, ze ty nie przyjmujesz zadnych argumentow.
    Jakiego by stopni sprezanie nie dalo sie uzyskac w silniku o zaplonie iskrowym wtrysk bezposredni pozwoli na wiecej niz klasyczny.
    Jesli chodzi o punkt drugi to moge napisac jedynie, ze twoja wiedza na ten temat jest niewielka skoro wypisujesz takie rzeczy.
    To są z kolei Twoje argumenty?
    Zaczynam wątpić, czy znasz znaczenie tego słowa.
    Cytat Napisał Proboszcz Zobacz post
    Wybacz nie iwedzialem, ze mam do czynienia z purysta polskiego.
    Od teraz zaczynam sie pilnowac.
    Wybaczam.

    EOT.

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Natomiast ja juz dawno zwątpiłem w sens tej dyskusji.
    Nie rozumiem czego ty ode mnie oczekujesz ?
    Mam ci zrobić wykład dlaczego wtrysk bezpośredni daje możliwości wymienione wcześniej i jeszcze wiele innych ?
    To jest elementarz dla każdego kto troszkę siedzi w temacie, a już na pewno dla takiego kozaka jak ty.
    Teraz po raz kolejny muszę cię prosić abyś mi wybaczył ale nie moją rolą jest cie edukować, naprawdę szkoda mi na to czasu.
    Poza tym, podążając tokiem twojego rozumowania, nawet gdybym się wyprodukował to ty zaraz wyjedziesz z argumentem w stylu: koło wcale nie powinno być okrągłe bo jak postawisz na zboczu to się będzie staczać, kwadrat lepszy - mniej z nim problemów.

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    Witam. Mam do kupienia 156 jts 2002. Cena bardzo atrakcyjna. Lakier trochę zniszczony. Silnik ma zepsuty wariator i trochę nie równo pracuje - dobrze słychać przy wydechu (świece?, cewki?). W czasie jazdy świeci się kontrolka i pika. Klima do nabicia. Nowe tarcze i klocki hamulcowe trw. Przebieg 160 000. W czasie jazdy auto w miarę równo się rozpędza. trasa pozwoliła do 140 km/h przy wyprzedzaniu. W zawieszeniu stuków nie uslyszałem ale jest lekki luz. Audio BOSE. Cena 7000 opłaca się? Jaka cena naprawy? cewki, świece , kasacja blędu... itd?
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  8. #28
    cinek6318
    Gość

    Domyślnie

    Witam, więc tak sprawa wygląda... 2002 rok cena 7000zł, fakt jest atrakcyjna. Cena za ten rocznik i z tym silnikiem oscyluje w granicach 12000-15500zł.
    Jeżeli chodzi o świece to są cztery, cena ok 20zł/szt dobrej firmy, cewka ok 225zł/szt BOSCH, wariator jest najdroższy i kosztuje ok 650zł.
    Skasowanie błędów wiąże się z podłączeniem kompa i kosztuje 100-150zł w ASO.... Tak to wygląda, osobiście bardzo dokładnie bym prześwietlił ten sammochód
    najlepiej w ASO ponieważ cena jest atrakcyjna tylko dlaczego??? pozdrawiam

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Dla mnie JTS to genialny silnik. Kupiłem go 1,5 roku temu (2002rok, stara buda, wnętrze po lifcie), zrobiłem 40tyś km i złego słowa nie powiem. Problemu z nagarem również nie mam (chyba, bo auto 200km/h przekracza bez problemu), mimo że jeżdzony był przez większość swojego przebiegu na oleju 10w40 (poprzedni właściciel nie wiedział, że leje się 10w60, ja również się dowiedziałem 2 wymiany po zakupie i dopiero wtedy przeszedłem na 10w60). MCSF zaświecił mi się 2 razy (gdy trzeba było wymienić świece), a poza tym nigdy nie miałem problemu z tą kontrolką. Spalanie niższe niż w TS'ie (porównuje zarówno z 1.8 teścia, jak i 2.0 znajomego), silnik sporo elastyczniejszy i ogólnie czuć wyraźną różnicę w mocy, mimo niby tylko 11km różnicy, nie ma jakiegokolwiek problemu z falującymi obrotami, są 4 świece, a nie 8 ( a wiadomo, że jakby ktoś chciał platynki zakładać to jest spora różnica w cenie ), wariator jest oryginalny od nowości, a Alfa ma już 160tyś km (u teścia w TS'ie oryginalny wariator klepał jak diesel już po 100tyś km). Jedyny minus jaki widzę w JTS, to dla Polaka fakt, że nie ma sensu zakładać instalacji gazowej.

    Generalnie dziwi mnie jeden fakt - JTS'ów jest tak naprawdę w Polsce bardzo mało, a jednak połowa właścicieli TS'ów ma tak wyrobione opinie o nim, jakby co najmniej pół roku użytkowała Alfę z tym silnikiem. Może w takim razie pora przestać powtarzać opinie ślepo przeczytane z neta, skoro nie ma się żadnego doświadczenia.. Do nikogo konkretnego się to nie odnosi, tak tylko sobie głośno myślę, być może mój JTS, jest jakiś wyjątkowy, że się nie zepsuł do tej pory...

    Jakby ktoś szukał bardzo zadbanego technicznie JTS'a w starej budzie, to zastanawiam się nad sprzedażą swojej sztuki, na rzecz wymarzonej 159, ale za 7tyś nie oddam

  10. #30
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    ponownie mam do kupienia JTS 156 z 2002. Pytam ponownie czy coś nowego wiadomo w tej kwestii? Co z nagarem i z jego brakiem po 2004 roku... Z góry dizękuję za odp. Jutro mam jechać na oględziny więc wolę być pewny, że nie będę przeklinać JTS-a.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory