Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: usunięcie wałków balansujących 2.0 ts

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    No koledzy nie opowiadajcie ze remont TS nie ma sensu. bo wg mnie nie ma sensu kupowanie używanych silników. ja na swoim po remoncie przejechalem juz 80 tys.( a mysle ze nie jestem wyjątkiem na forum) kwestia jak i kto robi remont. bo bez dokłanego szlifu walu z osiowaniem, sprawdzaniem korb itp itd nie ma sensu.
    Z ilości tamatów chyba częściej strzelaja 2.0 niż 1.8. ale remont kompletny silnika jest praktycznie w cene nowego turbo do diesla, wiec czy to taki problem?

    Moim zdaniem lepiej dbac o olej i pompe oleju niż bawić sie w jakieś zaślepienia, np sprawdzić ciśnienie czy jest takie jakie ma być. Jeśli konstruktorzy tak to zrobili to na pewno nie jest to przypadkowe, bo w autach cena to priorytet i nikt nie potrzebie wałków paska i napinacza nie pcha.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    dobrze prawi, polać mu

    verdebiancorosso

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    Z ilości tamatów chyba częściej strzelaja 2.0 niż 1.8.
    Z prostej przyczyny, silników 2.0 jest najwięcej, 1.8 jest mało, a 1.6 prawie wcale.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Z prostej przyczyny, silników 2.0 jest najwięcej, 1.8 jest mało, a 1.6 prawie wcale.
    Cytując co prawda dla 155, ale w 156/147 jest podobnie.
    Udział poszczególnych wersji silnikowych - czyli coś, co powinno interesować nas najbardziej
    Silnik Okres produkcji Wyprodukowano Udział
    1.8 TS (8V+16V) 1992-1997 72.800 egz. 37,9%
    2.0 TS (8V+16V) 1992-1997 38.300 egz. 19,9%
    1.7 TS 1993-1994 34.700 egz. 18,1%
    1.9 TD 1993-1997 15.700 egz. 8,2%
    2.5 TD 1993-1997 11.300 egz. 5,9%
    1.6 TS 16V 1996-1997 8.300 egz. 4,3%
    2.5 V6 1992-1997 7.200 egz. 3,8%
    2.0 Q4 turbo 1992-1997 2.700 egz. 1,4%
    1.8 FIAT DOHC 1992 1.000 egz. 0,5%
    Powyższe dane nie uwzględniają podziału na odmiany silników
    Twin Spark 8V i 16V, właściwie powinniśmy także zsumować
    obie najmniejsze wersje benzynowe TS, by razem znalazły się
    na drugim miejscu, lecz nie będziemy pogarszać dokładności
    danych, wynik zaś prezentujemy poniżej:
    1.7 TS + 1.6 TS 1993-1997 43.000 egz. 22,4%
    147 powodów do zadowolenia

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Poprawcie mnie jeśli się myle, ale czy 2.0 było dostępne w Polsce w ogole? bo nie spotkałem sie jeszcze z 2.0 od pierwszego właściciela krajowym. i gdzieś mi sie obilo ze u nas tylko 1,6 i 1,8 z tsów
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    Poprawcie mnie jeśli się myle, ale czy 2.0 było dostępne w Polsce w ogole? bo nie spotkałem sie jeszcze z 2.0 od pierwszego właściciela krajowym. i gdzieś mi sie obilo ze u nas tylko 1,6 i 1,8 z tsów
    Na szybko od nas z forum
    http://www.forum.alfaholicy.org/samo...ecej_http.html
    Ogólnie myślę, że zależy to od tego jakie auto ktoś wybierał. Trzeba zwrócić uwagę, że 2.0 szlo w topowych wersjach skóra, klima itd ... w PL raczej auta idą w innym wyposażeniu .. takim jakby rzec naturystycznym ...
    Jak szukałem 156 dla siebie to pamiętam że na pewno oglądałem 156 w Legnicy która na bank była z salonu PL, bo miała nasze książki serwisowe ...
    147 powodów do zadowolenia

  7. #27
    nodi
    Gość

    Domyślnie

    rozumiem wszystko ale dlaczego zaśmieciliście ten post,tak jak w temacie wałków już nie ma silnik w 80proc. złożony chodziło mi o sposób zaślepienia dowiedziałem sie i już, takie odpowiedzi po co czy nie można tak bo fabryka zrobiła tak czy inaczej to mnie nie interesowały, pomimo tego dzięki za odpowiedzi poczęśći troche mi rozjaśniły temet.pozdrawiam

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Wcześniejsze pytanie o skok tłoka i konieczność wałków w 2.0 a 1.8 nie, jest proste (podstawy rozkładu sił w układzie korbowo-tłokowym) - wszystkie TSy mają praktycznie taką samą średnicę tłoka (2.0 ma 1 mm więcej), a więc podobne jego masy, ale za to średnia prędkość tłoka rośnie wraz z wartością skoku i obrotów - a ten pierwszy jest największy dla 1.8 i 2.0, co powoduje największe siły i momenty potrzebne do przeniesienia w układzie korbowym. Z tego co słyszałem (nie mam pewności na 100%) to w 1.8 też później pojawiły się te wałki - ostatnia generacja w GT i 156.
    Zainteresowanym silnikiem w stopniu konstrukcji polecam książkę: K. Luft - Tłokowe silniki spalinowe
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #29
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    Mój TS dalej ma się bardzo dobrze, a daję mu ostro po garach już ponad 4 lata i 90tys km... także jazda bez tego paska raczej negatywnie nie wpływa na silnik.
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  10. #30
    nodi
    Gość

    Domyślnie

    auto już odpalone,silnik pracuje idealnie na każdych obrotach rozrząd ustawiony na blokadach,wkręca sie super jak by kogoś interesowało mogę wrzućić foto story z przebiegu remontu

Podobne wątki

  1. 75 1.8 i.e ustawienie wałków rozrządu
    Utworzone przez JABBY w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 20:28
  2. pasek wałków stabilizujących
    Utworzone przez RUMAS w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-09-2014, 06:49
  3. Blokady wałków 2.0ts do pożyczenia:)
    Utworzone przez michal832 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-07-2010, 21:49
  4. [145] BX Uszczelniacze wałków rozrządu
    Utworzone przez msfifty5 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-01-2010, 00:04
  5. blokady wałków rozrządu
    Utworzone przez ziomster w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2009, 15:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory