Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 64

Temat: Która wersja silnika w 159 godna polecenia??

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    No, niekoniecznie, bo z oprogramowania również musisz usunąć DPF, a więc podpięcie pod kompa pokazuje, czy DPF jest aktywny, czy też nie. "Bezpieczniejszym" rozwiązaniem jest zastosowanie emulatora, tyle tylko, że koszt jest spory. Jako ciekawostkę podam, że niemiecka policja ma radiowozy, które są wyposażone w kompy, mogące zdiagnozować obecność DPF-a, a wówczas jedyna ich decyzja, to zabranie dowodu i wezwanie lawety - kolega tam miał z Mercedesem.
    OKi ale ja się tak daleko bella nie wybieram A do podbicia dowodu rejestracyjnego to nie będzie problemem
    DPF wywala się fizycznie i programowo

    ---------- Post added at 12:59 ---------- Previous post was at 12:58 ----------

    Cytat Napisał loeb666 Zobacz post
    Karmal a mógłbyś przybliżyć orientacyjny koszt takiej usługi jaką wykonałeś w swojej belli interesuje mnie czy przy wywaleniu dpf od razu robić remap czy tak wychodzi taniej
    Zrób z remapem to na pewno będzie taniej Ja robiłem to 1,5 roku temu a remap rok temu także ceny się zmieniły pewnie
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  2. #12
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    usunięcie DPF z remapem to koszt od 1500 do 2000 zł.

    Ja do swojego diesla mam jedno zastrzeżenie... Wygląda pięknie ale klekocze jak stary mercedes co niestety nie współgra z wyglądem... Jest to spory dylemat wybór pomiędzy dieslem a benzyną... ja robię krótkie odcinki po mieście gdzie nie zawsze uda mi się rozgrzać wodę do 90 stopni więc w tych warunkach mój diesel pali od 8 do 10 litrów (w trasie 5-6 litrów)... w zależności jak często gaszę i zapalam auto i jak dynamicznie się poruszam... benzyna spali na pewno 11-13 w mieście a w trasie do 8 litrów zejdzie ale przy jednostajnej nieszarpanej jeździe... także do miasta gdybym teraz kupował auto na pewno brałbym benzynę... do jazdy w długie trasy na pewno diesla... to że wcześniej jeździłaś dieslami to żaden problem...

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar loeb666
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    alfa 159 8V 09"
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał chrisdelarosa Zobacz post
    usunięcie DPF z remapem to koszt od 1500 do 2000 zł.
    Dzięki za info czyli trochę trzeba zainwestować żeby mieć spokój

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    27

    Domyślnie

    wielkie dzięki Panowie, jesli podejmę decyzję lub będę miała wątpliwości to się wkrótce odezwę, dzieki za pomoc

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał anna_l Zobacz post
    A którą wersją diesla jeździsz? mam obawy co do benzyny, chyba nie umiałabym już jeździć benzyniakiem a ten silnik, ktory polecasz 1.7 w benzynie jaką ma moc? i rozumiem,ze jest z turbiną? (mam przykre doświadczenia z turbinami w alfach)
    Ja mam tego najnowszego - 2.0 170KM. Jest OK ale benzyna zdecydowanie jest cichsza i nie ma co porownywac z dieslem Ja kupilem go z troche innych wzgledow.
    Ten benzynowy to jest 1.7 z turbina - 200KM wiec jest czym jechac.
    I nie masz sie czego bac. Teraz benzyna ciagnie od razu i przy malych obrotach uzyskuje duzy moment wiec jezdzi sie nia jak dieslem. To tylko wolnossace stare benzyny trzeba bylo krecic aby cos poczuc, ze jedzie
    Co do turbin to nic sie nie martw. Jesli nie bedziesz gasic silnika od razu po szybkiej jezdzie, a poczekasz chwile aby sie ochlodzila i jak ruszysz to nie bedziesz cisnac do podlogi tylko spokojnie pozwolisz sie ogrzac olejowi, to masz zagwarantowana dluga bezproblemowa prace.
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 29-02-2012 o 16:38

  6. #16
    pabloss
    Gość

    Domyślnie

    a może 3,2 V6 260KM i tu można powiedzieć że jest czym jeździć

  7. #17
    chrisdelarosa
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pabloss Zobacz post
    a może 3,2 V6 260KM i tu można powiedzieć że jest czym jeździć
    no jest się czym wozić na CPN

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    1750 turbo moim zdaniem bieje osiagami V6 na głowe ( poza przyśpieszeniem do 100km/h) Na elestyczności 4 s to wiecznośc!
    http://www.zeperfs.com/duel3074-2127.htm
    V6 chyba ma fatalnie zestopniowana skrzynię, bo wartośc maks. Nm jest spora i nie zapowiada takiej porażki w rolowaniu...

  9. #19
    alfaromeo145
    Gość

    Domyślnie odp

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    1750 turbo moim zdaniem bieje osiagami V6 na głowe ( poza przyśpieszeniem do 100km/h) Na elestyczności 4 s to wiecznośc!
    http://www.zeperfs.com/duel3074-2127.htm
    V6 chyba ma fatalnie zestopniowana skrzynię, bo wartośc maks. Nm jest spora i nie zapowiada takiej porażki w rolowaniu...
    V6 i tylko V6

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    A ja sie podłącze do tego tematu, bo tak sobie od dawna myśle i kalkuluje czy mnie stać na zmiane na 159. Podoba mi się bardzo, ale z racji tego ze nie lubie dyszli, a przebiegi zmuszają mnie do lpg. no i tu problem, czy ma ktoś 1,8 w 159? czy to jęździ jako tako chodziaż? teraz mam 2.0 w 156 i boje sie ze bedzie dla mnie za słabe. Instalacji do jts w 159 narazie sprawdzonych nie ma. No i cena. ile trzeba liczyć za taką 1,8 do jazdy z początku produkcji? mało tych samochodów jest.
    Alternatywą jest 156 z konca produkcji z 2,5 v6. i tak sie waham co lepsze.
    w skrocie:
    1.8 MPI nie jedzie, radze zapomniec o tym silniku
    1.8 TBI (a dokladnie 1,75 TBi) jedzie calkiem ladnie

    co wy z tymi V6stkami...
    Kobita pyta o auto do miasta a wy jej V6 chcecie wcisnac - mysle ze tu nie chodzi o auto do sportu tylko cos rodzinnego co bedzie mialo moc ale nie bedzie paliło 20 litrow na 100...
    v6 JTS to zacne auto ale mysle nie zastapi rodzinnego diesla, nawet jak ten bedzie jezdzony na krotszych odcinkach.

    Ja bym polecal Ci takie jednostki:

    1.9 JTD 150 konna najpopularniejsza, maloawaryjna, jak zabraknie mocy to chip
    2.0 JTD 170 konna nowsza, mocniejsza, lzejsza, ta by byla optymalna, neistety auta z tymi silnikami sa drozsze i nie maja takich historii serwisowych z racji ze to swiezyzna..
    1.9 JTS bezyna 165 konna tutaj moc porownywalna z dieslem, spalanie troche wyzsze ale nie ma problemow z DPfami itp przypadlosciami diesli
    1.75 Tbi najmocniejsza beznyna 200 koni ale pali sporo do 14 litrow po miescie
    ewnetualnie w gre wchodzi tez 2.4 JTDM 200 lub 210 konni - jak jezdzilas wczesniej dieslem 5 cylindrowym to mozesz oczekiwac niezlej kultury pracy i zlizonych osiagow, spalanie w miescie ok 11, serwis drozszy niz w przypadku diesli R4 1.9 i 2.0 z racji wiekszje mocy i mniej powszechnych podzespolow.

    W dieslu wyrzucienie filtra to koszt 1200-1500 zlotych, chociaz nie jest powiedziane ze od razu musisz go wyrzucac, jak kupisz auto ze sprawnym filtrem to mozesz z nim jezdzic i po miescie pod warunkiem pojechania raz na jakis czas dluzszej trasy poza miasto.
    Sprzeglo i dwumas to raczej mit, sa naprawde mocne i wytrzymuja nawet chipowanie.
    W dieslu czesto sypia sie EGRy ktore trzeba wymienic lub wyczyscic i zaslepic koszt ok 400 zlotych lub wyczyszczenie duzo taniej
    oraz w modelach do 2008 roku zdarzaja sie awarie kolektorow ssacych wymiana kolekotra to ok 1500 zlotych z robocizna lub naprawa ok 800 z montazem/demontazem.
    turbina bym sie nie martwil jak byla dobrze uzytkowana, a jak nie to w wersji 1.9 / 2.4 200 koni np regeneracja to nie majatek, gorzej z wersjami 2.4 210 tutaj moze zabolec bo ta turbina wystepuje z tego co wiem tylko w tym aucie, wiec jakbys kupowala taka wersje sprawdz dobrze w jakim stanie turbo.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 02-03-2012 o 13:05

Podobne wątki

  1. [164] wersja silnika
    Utworzone przez alfa_fan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-03-2010, 16:35
  2. Osłona silnika do AR156 2.4 JTD która?
    Utworzone przez sethh1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-09-2007, 07:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory