Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Wyciągamy turbo JTD 16v PORADY

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie Wyciągamy turbo JTD 16v PORADY

    Siema

    Potrzebuję instrukcji jak w najłatwiejszy sposób wymontować turbo z JTD 16v. Czekam na wszystkie porady, jakie klucze się przydadzą, co najlepiej zdemontować przed całym zabiegiem, fotorelacja również jeśli ktoś posiada.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolin Zobacz post
    Siema

    Potrzebuję instrukcji jak w najłatwiejszy sposób wymontować turbo z JTD 16v. Czekam na wszystkie porady, jakie klucze się przydadzą, co najlepiej zdemontować przed całym zabiegiem, fotorelacja również jeśli ktoś posiada.
    tez kiedys szukalem, bo mam ten sam model, ale znalazlem tylko po angielsku do 156, wymontowal od razu z kolektorem wydechowym
    http://forum.alfa156.net/forum/forum....asp?TID=24274

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolin Zobacz post
    Siema

    Potrzebuję instrukcji jak w najłatwiejszy sposób wymontować turbo z JTD 16v. Czekam na wszystkie porady, jakie klucze się przydadzą, co najlepiej zdemontować przed całym zabiegiem, fotorelacja również jeśli ktoś posiada.
    Padło Ci turbo czy montujesz coś większego ?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    tez wyciągałem z kolektorem bo nie mogłem odkręcić jednej z nakrętek !!

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    tez wyciągałem z kolektorem bo nie mogłem odkręcić jednej z nakrętek !!
    kolego pochwal sie prosze i napisz cos wiecej co i jak zrobiles ewentualnie spojrz na ten tutorial po angielsku dot. turbo ze 156 i jakie sa roznice w calej 'zabawie' ? forumowicze beda Ci wdzieczni

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar radek 145
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Podkarpackie
    Auto
    AR 156 1,9 JTD 16v Sportwagon
    Postów
    37

    Domyślnie

    Ja juz wyjmowalem swoja tylko sporo czasu temu i nie pamietam tego krok po kroku ale poszlo dosc latwo i wyjmowalem sama turbine bez kolektora.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    Nie bój się nie ma tam nic trudnego Różnice które widzę na pierwszy rzut oka to
    - odpływ oleju z turba jest inny ale to żaden problem (tylko nie zdeformujcie go sobie bo jest to taka rurka jak do egr-a tylko cieńsza)
    - u nas zaraz za turbiną jest katalizator wstępny i jest on inaczej połączony z turbo, tj schodzi się na dotyk i spięty jest opaską (musisz go oddzielić od turbiny przed wyciągnięciem nie tak jak w tym linku...)
    Co do rozdzielania turbiny z kolektorem to mi zabrakło narzędzi i nie mogłem odkręcić jednej nakrętki za muszlą zimną dlatego zdecydowałem się na odkręcanie kolektora.
    Po odkręceniu osłon na kolektorze i katalizatorze będziesz widział co i jak. Potem pod auto, odkręcić chyba trzeba tez osłonę filtra oleju i wspornik od tłumika. Nie przypominam sobie tam jakichś ukrytych śrub itp
    Zapewne większość zainteresowanych wyciąga turbo żeby wyczyścić kierownice, proponuje wpierw spróbować je rozruszać poprzez dynamiczną jazdę, niejednokrotnie to się udaje o ile nie są chwycone na amen... Ja dla sprawdzenia odkręciłem gruszkę z uchwytu i ruszałem kierownicami bez udziału gruszki i jej sprężyny co pokazało mi że zacinają się może na 2mm przed końcem… Wracając do czyszczenia to w moim przypadku najtrudniejsze było rozkręcenie zmiennej geometrii, o ile 3 śrubki na klucz 10 puściły aż miło, tak 3 na torxa trzymające pierścień z kierownicami dały mi w pióra tj. dwie z nich się ukręciły mimo lania po nich wd i odkręcania ich na "raty".... Grzejcie to palnikiem albo coś.
    Po wyczyszczeniu czy co tam będziecie "dłubać" proponuje wlać czystego oleju w miejsce gdzie podpięte jest smarowanie ułożyskowania turbiny. Dodatkowo po poskładaniu wszystkiego proponuje odpiąć wtyczki z wtrysków i pokręcić na chwile silnikiem żeby pompa podała olej do turbiny. Silnik nie odpali czyli wirnik nie będzie się kręcił bez oleju... Na koniec wpiąć wtyczki i skasować błędy po odpięciu wtrysków !!
    Ostatnio edytowane przez milek_22 ; 05-03-2012 o 21:18

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Omen

    Moje turbo nie trzyma ciśnienia, gubi od 3,5 tys i umiera... Chcę to rozebrać wszystko zawieść do jednego magika i zdecyduję się na hybrydę. Myślałem nad GTB bo jest trochę na sprzedaż ale nie mogę zostać bez auta na długo. Przy okazji chcę wysmyczyć dolot.

Podobne wątki

  1. porady ;) potrzebne porady ;P
    Utworzone przez chao0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 18:24
  2. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02
  3. Potrzbuje porady:)
    Utworzone przez cosmaty w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-11-2010, 23:17
  4. [166 V6] potrzebuje porady
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-03-2009, 23:31
  5. [166] Porady
    Utworzone przez AtomBoy w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 08-09-2008, 21:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory