Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 64

Temat: Która wersja silnika w 159 godna polecenia??

  1. #31
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    Przy jeździe takiej, o jakiej piszesz, diesel to nieporozumienie, przede wszystkim przy jazdach na krótkich odcinkach silnik prawie bez przerwy jest niedogrzany, ponieważ diesel zdecydowanie dłużej się rozgrzewa. Co by nie mówić, DPF, jeśli go nie usuniesz (co jest niezgodne z przepisami i np. na przeglądzie, jeśli diagnosta to znajdzie, to nie zrobi Ci badania technicznego), prędzej, czy później będziesz miała z nim problemy, oprócz tego turbina na tak krótkich odcinkach jest wiecznie niedogrzana, a jak się już rozgrzeje, to należałoby ją schłodzić. Generalnie podczas zastanawiania się nad zakupem 159, w zasadzie od razu odrzuciłem diesla i kupiłem benzynę 1,9 - osiągi praktycznie te same co w 1,9 150 KM, a awaryjność praktycznie zerowa - przynajmniej tak wynika z opinii użytkowników, bo ja jeżdżę zbyt krótko, żeby to ocenić. Spalanie niestety dosyć duże, zwłaszcza w takich temperaturach jak obecnie - przejechałem około 1000 km i to zarówno w mieście jak i poza nim i nie udało mi się zejść poniżej 10 l, komputer pokazuje mi średnie spalanie 10,1 l.

    Anna, jeśli myślisz o samochodzie z 2006-2008, to silnik 1,7, a właściwe to jest 1750 TBI (tak, to jest silnik z turbiną), musisz sobie odpuścić, bo w tych latach, te silniki nie były montowane, te silniki były montowane później.
    Niewiele z tego co wyżej kolega napisał jest prawdą.. szczególnie w kwestii dogrzewania przeoczył, że w 159 JTDm są grzałki w nagrzewnicach i auto rozgrzewa się szybciej jak benzyniak.. DPF.. niby tragedia, a w rzeczywistości dwa lata latam na BARDZO krótkich odcinkach i nie mam z nim póki co problemów, choć z założenia czekam kiedy padnie i będę mógł wreszcie wywalić to "G" i podnieść sobie moc, którą napisałaś, że lubisz.. Minus 2,4 to spalanie.. nie licz na zejście poniżej 10-12l/100km..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    grzałka nie służy do dogrzewania silnika który faktycznie nagrzewa się dłużej niż benzynowy, grzałka służy do dogrzewania wnętrza, co w mojej opinii jest świetnym rozwiązaniem.
    Born to be wild.

  3. #33
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Hehe.. nagrzewnica jest w małym obiegu płynu chłodzącego razem z silnikiem.. Nie da się nagrzewać płynu w nagrzewnicy, a w silniku już nie..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  4. #34
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Ale ta grzałka nie grzeje płynu , tylko powietrze wpadające do kabiny...

  5. #35
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Polecam lekturę instrukcji obsługi.. str. 69 pod hasłem "Nagrzewnica dodatkowa". Z tego co pamiętam tam siedzi poprostu grzałka 1kW w nagrzewnicy i pomaga utrzymać temperaturę silnika.. i to naprawdę działa.. W 159 nie ma już problemów z dogrzewaniem silnika zimą..
    Ostatnio edytowane przez Mariusz AutoDS ; 09-03-2012 o 09:52
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    nie dam sobie ręki uciąć, ale wydaje mi się że jest tak jak pisze Intruz...chyba, że były montowane dwa różne systemy nagrzewania, jeden do powietrza w kabinie a drugi ten co opisuje Mariusz.
    Born to be wild.

  7. #37
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Ten, o którym ja piszę jest w instrukcji opisany i był tylko w dieslach montowany. Szczerze mówiąc to nie przypominam sobie, bym coś o jakimś "farelku" tam znalazł, a indtrukcję swego czasu dość dokładnie przestudiowałem. Tam wyraźnie jest napisane: "umożliwia dodatkowe ogrzanie silnika podczas okresu chłodnego lub w zimie, dla szybkiego osiagnięcia temperatury komfortu wewnątrz samochodu."

    Jak miałem 156 JTDm po lifcie, to zimą w trasie silnik był wiecznie niedogrzany a w aucie zimno.. mimo nowego termostatu.. W 159 temp. mi nie spada zimą nawet przy dużych mrozach poniżej 80 st. C.
    Ostatnio edytowane przez Mariusz AutoDS ; 09-03-2012 o 10:09
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  8. #38
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9JTDM sportwagon
    Postów
    110

    Domyślnie

    Przepraszam,że wtrące sie w tak gorącą dyskusje,ale z tego co mi wiadomo to nie wszystkie 159 jtdm miały te nagrzewnice.To tylko w dodatkowej opcji było.Chyba,że sie mylę.

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    mista masz racje to była dodatkowa opcja.
    Born to be wild.

  10. #40
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    Niewiele z tego co wyżej kolega napisał jest prawdą.. szczególnie w kwestii dogrzewania przeoczył, że w 159 JTDm są grzałki w nagrzewnicach i auto rozgrzewa się szybciej jak benzyniak.. DPF.. niby tragedia, a w rzeczywistości dwa lata latam na BARDZO krótkich odcinkach i nie mam z nim póki co problemów, choć z założenia czekam kiedy padnie i będę mógł wreszcie wywalić to "G" i podnieść sobie moc, którą napisałaś, że lubisz.. Minus 2,4 to spalanie.. nie licz na zejście poniżej 10-12l/100km..
    To "niewiele", to jak rozumiem kwestia "niedogrzewania" silnika, bo jedynie do tej kwestii odniosłeś się krytycznie - nie chodzi o nagrzewnicę, ergo nagrzewanie wnętrza, ale o osiąganie optymalnej temperatury eksploatacyjną przez silnik, co przekłada się na jego zużycie oraz zużycie paliwa. W przypadku DPF-u, to nie moja, ale powszechna opinia i dotyczy to rozwiązania technicznego, jako takiego, a nie tego konkretnego silnika, a więc nie za bardzo rozumiem, co miało znaczyć to "niewiele", bo jeśli opinii na temat niedogrzewania silnika, będącego wynikiem niezrozumienia zagadnienia, to chyba kolega odrobinę przeszarżował

    ---------- Post added at 11:49 ---------- Previous post was at 11:41 ----------

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    Polecam lekturę instrukcji obsługi.. str. 69 pod hasłem "Nagrzewnica dodatkowa". Z tego co pamiętam tam siedzi poprostu grzałka 1kW w nagrzewnicy i pomaga utrzymać temperaturę silnika.. i to naprawdę działa.. W 159 nie ma już problemów z dogrzewaniem silnika zimą..
    Kolego, jeśli cytujesz, to rób to rzetelnie, w instrukcji stoi jak byk "nagrzewnica dodatkowa, tylko wersja diesel, gdzie przewidziano", a więc odnoszenie tego do wszystkich diesli, jest tak samo zasadne, jak twierdzenie, że 159 ma w np. wyposażeniu xenony, szyberdach, automatyczną skrzynię czy np. blue&me itd. itp.

Podobne wątki

  1. [164] wersja silnika
    Utworzone przez alfa_fan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-03-2010, 16:35
  2. Osłona silnika do AR156 2.4 JTD która?
    Utworzone przez sethh1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-09-2007, 07:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory