
Napisał
janio
Przy jeździe takiej, o jakiej piszesz, diesel to nieporozumienie, przede wszystkim przy jazdach na krótkich odcinkach silnik prawie bez przerwy jest niedogrzany, ponieważ diesel zdecydowanie dłużej się rozgrzewa. Co by nie mówić, DPF, jeśli go nie usuniesz (co jest niezgodne z przepisami i np. na przeglądzie, jeśli diagnosta to znajdzie, to nie zrobi Ci badania technicznego), prędzej, czy później będziesz miała z nim problemy, oprócz tego turbina na tak krótkich odcinkach jest wiecznie niedogrzana, a jak się już rozgrzeje, to należałoby ją schłodzić. Generalnie podczas zastanawiania się nad zakupem 159, w zasadzie od razu odrzuciłem diesla i kupiłem benzynę 1,9 - osiągi praktycznie te same co w 1,9 150 KM, a awaryjność praktycznie zerowa - przynajmniej tak wynika z opinii użytkowników, bo ja jeżdżę zbyt krótko, żeby to ocenić. Spalanie niestety dosyć duże, zwłaszcza w takich temperaturach jak obecnie - przejechałem około 1000 km i to zarówno w mieście jak i poza nim i nie udało mi się zejść poniżej 10 l, komputer pokazuje mi średnie spalanie 10,1 l.
Anna, jeśli myślisz o samochodzie z 2006-2008, to silnik 1,7, a właściwe to jest 1750 TBI (tak, to jest silnik z turbiną), musisz sobie odpuścić, bo w tych latach, te silniki nie były montowane, te silniki były montowane później.