Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Zawieszenie przód + tył, wymiana

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    Jak masz AR 156 i sam sobie ją naprawiasz ( nie oddajesz komuś żeby Cię wyręczał) to pewnie byś wiedział że miejsce gdzie przylega guma do drążka się wyciera. Po pewnym czasie owo miejsce jest wyrobione, pełne wżerów i nierówności. Standardowo panowie w "warsztacikach" w to miejsce wstawiają nowe gumy które po 5-10 tyś km są zjechane jak trampek. Pozdrawiam


    Co do wycierania się zgodzę, ale na to też jest metoda, zamawiasz poliuretan o średnicy mniejszej o 1 mm w stosunku do średnicy stabilizatora mierzonej w miejscu innym niż mocowanie gum. Samo miejsce mocowania czyścić dokładnie, gładzisz drobnym papierem ściernym i smarujesz obficie dobrym smarem (poliuretan i tak z nim nie reaguje). Problem z głowy. Robisz sam robocizny nie liczysz wiec zamykasz się w 3-krotnie niższych kosztach niż kompletny oryginał. Mam za sobą taka wymianę, przejechane 20 tyś. km i działa bez zarzutu.

    Poliuretan polecam na stabilizator i górne wahacze. Dół zostawiłem na gumach, bo poliuretan coś kiepsko im tam wyszedł.

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaruh Zobacz post
    Co do wycierania się zgodzę, ale na to też jest metoda, zamawiasz poliuretan o średnicy mniejszej o 1 mm w stosunku do średnicy stabilizatora mierzonej w miejscu innym niż mocowanie gum. Samo miejsce mocowania czyścić dokładnie, gładzisz drobnym papierem ściernym i smarujesz obficie dobrym smarem (poliuretan i tak z nim nie reaguje). Problem z głowy. Robisz sam robocizny nie liczysz wiec zamykasz się w 3-krotnie niższych kosztach niż kompletny oryginał. Mam za sobą taka wymianę, przejechane 20 tyś. km i działa bez zarzutu.

    Poliuretan polecam na stabilizator i górne wahacze. Dół zostawiłem na gumach, bo poliuretan coś kiepsko im tam wyszedł.
    Z tym się zgodzę ale autor wątku nic nie wspominał o PU i chyba nie bierze ich pod uwagę. Ale też za taki zabieg to ja bym sobie policzył:
    1. Wyciągnięcie stabilizatora (w trzy wiewiórki roboty) - bo nie wierze że udało by się zrobić to wszystko sposobem przesówania go w lewo i prawo
    2. rozbicie obejm gum (już nie takie trudne)
    3. przygotowanie stabilizatora i wyrównanie powierzchni (bez odpowiedniego zabezpieczenia antykorozyjnego w miejscu wytarcia drążek będzie korodował)
    4. Spasowanie i założenie PU i obejm
    5. Założenie wszystkiego do samochodu mając na uwadze luźne obejmy po rozbiciu - trafienie w otwory mocujące to niezła zabawa.

    Nie neguję Twojej odpowiedzi ale jak ktoś nie robi tego sam dla siebie to wydaje mi się że w warsztacie go oleją i nie wyciągną i nie wyrównają powierzchni stabilizatora - za dużo roboty i zabawy ze wszytkim. Pozdrawiam

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar johny
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    156-V6-24V-192hp-Q-System-
    Postów
    83

    Domyślnie

    Witam. Przedewszystkim trzeba miec narzedzie aby samemu sobie zrobic przy autku potem trzeba miec gdzie zeby nie lalo sie na glowe a jak juz ma sie to wszystko to poprostu musi sie chciec i trzeba miec jakies pojecie o tym A jak juz oddamy auto do mechanika to patrzymy mu na rece cos jak z dzieckiem kiedy idziemy do lekarza inaczej nydyrydy . A co do samej zawiechy moja ma już luzy na górnych wahaczach ale alej fabryka przebieg 132tys .

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar MISSIEKS
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    ZEBRZYDOWICE, WADOWICE
    Auto
    ALFA 159 SW 2.4 JTDM Q4 - jest, ALFA 156 SW FL 1.9 JTD 115 - była
    Postów
    109

    Domyślnie

    Dużo osób chwali PU. Ale pytanie skoro zwykłe gumy wycierają drążek w miejscu mocowania, to przecież PU które jest dużo twardsze będzie wycierać bardziej. Przy zwykłych gumach dochodzi do "rozbicia", odkształcenia się gumy i w ten sposób powstaje luz w miejscu mocowania. Przy założonych PU "guma" nie ulega deformacji, ale wystąpi zapewne przyspieszone wycieranie drążka w miejscu mocowania i również dojdzie do powstania luzu.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał MISSIEKS Zobacz post
    Dużo osób chwali PU. Ale pytanie skoro zwykłe gumy wycierają drążek w miejscu mocowania, to przecież PU które jest dużo twardsze będzie wycierać bardziej. Przy zwykłych gumach dochodzi do "rozbicia", odkształcenia się gumy i w ten sposób powstaje luz w miejscu mocowania. Przy założonych PU "guma" nie ulega deformacji, ale wystąpi zapewne przyspieszone wycieranie drążka w miejscu mocowania i również dojdzie do powstania luzu.
    Temat już był wałkowany. Szkoda czasu i nie róbmy sobie bałaganu na forum >>> opcja szukaj

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał johny Zobacz post
    Witam. Przedewszystkim trzeba miec narzedzie aby samemu sobie zrobic przy autku potem trzeba miec gdzie zeby nie lalo sie na glowe a jak juz ma sie to wszystko to poprostu musi sie chciec i trzeba miec jakies pojecie o tym A jak juz oddamy auto do mechanika to patrzymy mu na rece cos jak z dzieckiem kiedy idziemy do lekarza inaczej nydyrydy . A co do samej zawiechy moja ma już luzy na górnych wahaczach ale alej fabryka przebieg 132tys .
    Podaję link do tematu, na forum lokalnej społeczności AR, gdzie zamieściłem relację z wymiany gum stabilizatora (bez kanału 2 dni) http://squadracorse.pl/viewtopic.php?f=32&t=227

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Trzeszczące zawieszenie przód
    Utworzone przez Kuba1973 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-02-2015, 10:26
  2. [159] Trzeszczy zawieszenie przód
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 18:14
  3. Zakup części, wymiana, zawieszenie przód AR 147
    Utworzone przez morios w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 07:56
  4. Zawieszenie przód wymiana tulejek, sworzni itp?
    Utworzone przez Omarek86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-09-2011, 17:13
  5. [156] zawieszenie przód
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-10-2008, 21:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory