Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: Pytanie o Chip Tuning Box do BOXERA

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar DamianBAD
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    146 1.6 Boxer LPG, 166 2.4jtd
    Postów
    144

    Domyślnie

    ten sam efekt uzyskasz wstawiając odpowiedni rezystor zamiast czujnika temp pow zasysanego. bo ten box właśnie tak działa wystarczy na tej aukcji przyjrzeć się gdzie go "wpinasz".
    zwiększasz dawkę paliwa i tyle
    W końcu wszystko będzie dobrze. Jeśli nie jest dobrze, to jeszcze nie koniec.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Taki box to nawet szkoda o kant tyłka tłuc. Nie otwieram nawet aukcji, ale zakładam że w środku są same przewody albo rezystorek, ew. jakiś inny talizman Allegro powinno takie aukcje usuwać ^^
    Jak chcesz mocy tanio, to kupić multiszlifierkę z wałem giętkim (ja dziś nabyłem za 90zł taką do typowo amatorskich zastosowań w Praktikerze ) i obrobić lekko kanały dolotowe w głowicy a wylotowe wypolerować na błysk, dotrzeć zawory w gniazdach, odizolować dolot i wydech termicznie, upewnić się że wszystko szczelne, wyregulować porządnie rozrząd a nie na znaki i śrubokręt, sprawdzić czujniki i auta nie poznasz - koszt zrobienia tego samemu nie jest taki duży, tylko trzeba mieć pojęcie i chęci. Na koniec możesz kupić chip np. ze squadry, tylko że on wymaga PB 98.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Squadra?
    Dawaj no Rzmudzior namiar na tego chipa

  4. #14
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    Squadra pisałem już o tym kilka postów wyżej...nikt mnie nie zauważa;( http://www.squadra-tuning.com/

    ---------- Post added at 23:42 ---------- Previous post was at 23:40 ----------

    cena 200E
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    No nareszcie trafiłem do właściwych ludzi szkoda, że to Holandia...ciekawe czy ich chip pozytywnie zareaguje z tym co już podłubałem w Alfie (większe zawory, porting) czy wymagałby jednak strojenia na hamowni?
    Pewnie jednak nie obejdzie się bez hamowni. Ciekawe czy ktoś w Polsce jest w stanie to założyć i zaprogramować na hamowni? Czy jednak pozostaje wycieczka do Holandii?

    A może jednak Ecumaster?

  6. #16
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    wyregulować porządnie rozrząd a nie na znaki i śrubokręt
    Możesz powiedzieć jak ustawić rozrząd, jeżeli nie po znakach?

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał los3r Zobacz post
    Możesz powiedzieć jak ustawić rozrząd, jeżeli nie po znakach?
    Czujnik zegarowy do znalezienia GMP choćby, fakt, że do BXa chyba nie ma blokad ^^ Znaki zasadniczo mają znaczenie orientacyjne

    maicher myślę, że są w tym kraju ludzie, którzy ogarną na ori sterowniku, dowiedziałbym się co na to firmy typu Chojnacki albo Godula, tylko ciekawe jaki koszt. ECUmaster jako fuel implant albo nawet obecnie całe ECU też jest ok. A o MegaSquirt słyszałeś? ^^
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  8. #18
    los3r
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Czujnik zegarowy do znalezienia GMP
    Oczywiście przy założeniu, że na kole zamachowym nie ma znaku wskazującego GMP W boxerze rozrząd wymieni każdy kto ma ręce i potrafi trzymać klucz, a blokady w tym wypadku są zbędne Chodzi mi o to, że jeżeli rozrząd był ustawiany wg znaków i silnik działał dobrze to śrubokrętami, czujnikami, przelewaniem wosku i topieniem marzanny nikt nie da rady tego poprawić, a może co najwyżej spartolić. Występują zbyt duże różnice pomiędzy najmniejszym innym ustawieniem niż tym po znaku

    Swoją drogą jestem ciekaw jak duże różnice jest w stanie przyjąć sterownik silnika w boxerze, tak, aby nie trzeba było stroić auta na hamowni i zmiany miały wpływ na plus, a nie minus W jakimś programie (chyba 'Fani czterech kółek'), wymiana samego filtra powietrza na wkład sportowy, bez strojenia, spowodowała spadek mocy, a silnikiem był boxer Subaru

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał los3r Zobacz post
    Oczywiście przy założeniu, że na kole zamachowym nie ma znaku wskazującego GMP
    Zgodnie z techniką, nawet wtedy powinno się użyć czujnika - jakby nie patrzeć, masz dokładność czujnika np. 0,01mm, na oko tak dokładnie nie ustawisz.
    Filtr sportowy zwykle przestawia charakterystykę w górę, dlatego moc może "uciec" poza użyteczny zakres obrotów i stąd spadki.
    Generalnie sterownik najgorzej przyjmuje bez strojenia zmiany np. faz rozrządu (zmiana/przestawienie wałków), średnio doładowania dynamicznego (dolot, wydech - czasem trafisz dobrze, a czasem bez strojenia jest dno, czasem nawet ze strojeniem jest dno ) a najlepiej takie, które zmniejszają np. straty napełniania (szlify kanałów, filtr - ale też można popsuć). Generalnie silnik warto stroić i sprawdzać rozwiązania na hamowni.
    A z chipem do starszych aut jest taki problem, że on jest "wymienny", czyli raz zaprogramowanego nie da się przepisać - stąd praca z oryginalnym sterownikiem może być lekko uciążliwa.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar maicher
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156; Giulietta; Spider i jeszcze cośtam
    Postów
    543

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    maicher myślę, że są w tym kraju ludzie, którzy ogarną na ori sterowniku, dowiedziałbym się co na to firmy typu Chojnacki albo Godula, tylko ciekawe jaki koszt. ECUmaster jako fuel implant albo nawet obecnie całe ECU też jest ok. A o MegaSquirt słyszałeś? ^^
    Podaj mi lepiej Rzmudzior, gdzie takich zawodników znajdę koło Trójmiasta
    Tymczasem napisałem do Squadry i już wiem co i jak.
    Ich chip dla 155, to jest rzeczywiście chip - układ scalony, albo płytka. Montuje się to samodzielnie wewnątrz ECU. Nie programuje się tego samodzielnie, ono już ma wgrane mapy. W 155 można liczyć na do ok. 10 koni więcej i ok 10 niutków więcej (kreski na stronie squadry).

    Squadra nie nadaje się do sterowania przepływomierzem masowym. Jest to rozwiązanie typu plug & go
    Ludziska ze Squadry nie wiedzą czy silnik z modyfikacjami jak mój uzyska optymalny ciąg na ich chipie.

    Cena standardowego chipa dla Alfy 155 to 220 czy 230 Euro + 20 euro koszt wysyłki do Polski.

Podobne wątki

  1. CHIP Tuning JTD?
    Utworzone przez samsung12 w dziale Podlaskie
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 16-06-2016, 19:42
  2. [159] Chip tuning
    Utworzone przez Siner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-02-2016, 22:14
  3. pytanie do danny chip tuning
    Utworzone przez stiv88 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-06-2012, 13:27
  4. [166] Chip-tuning
    Utworzone przez bella-hella w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2010, 19:12
  5. tuning Boxera pomoc
    Utworzone przez żwirek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-04-2007, 15:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory