Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 88

Temat: Wachacze VEMA... porażka?

  1. #11
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    wpadnij jutro na spot , ja i parę innych osób jest bardzo ciekawych uzasadnienia tego co niedawno pisałeś na łódzkim forum na temat tego że AR to zwykły samochód jak każdy inny...

    czytalismy też że taki zderzak jak na foto niżej to nic złego na Alfie Romeo... chyba już nie zapomniałeś ??




    nie zrozumiałeś kompletnie tego co miałem na myśli pisząc "widać progres"...
    tak w ogóle to jeśli uważasz AR za tak kiepski samochód to po co właściwe nim jeździsz ?

  2. #12
    J@rek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał obserwator737
    wpadnij jutro na spot , ja i parę innych osób jest bardzo ciekawych uzasadnienia tego co niedawno pisałeś na łódzkim forum na temat tego że AR to zwykły samochód jak każdy inny...

    czytalismy też że taki zderzak jak na foto niżej to nic złego na Alfie Romeo... chyba już nie zapomniałeś ??

    Obrazek


    nie zrozumiałeś kompletnie tego co miałem na myśli pisząc "widać progres"...
    tak w ogóle to jeśli uważasz AR za tak kiepski samochód to po co właściwe nim jeździsz ?
    Jeżdżę, bo był tani w zakupie i kosztami części nie odbiega od innych samochodów klasy popularnej.

    Zderzak w tamtej alfie interesuje mnie tyle, co zeszłoroczny śnieg. Wola usera, co robi ze swoim samochodem. Publiczne naigrywanie się z faceta uważam za zagrywki szczeniaków z piaskownicy. Taki kibolizm.

    Z czym niby jest taka wyjątkowa ar, poza tym, że łapie ostatnie pozycje w rankingach awaryjności?
    Nie bardzo widzę szokujące rozwiązania technologiczne.
    Wygląd to nie wszystko czego wymagam od samochodu.

  3. #13
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    wyczerpałem temat na tamtym forum więc wybacz że tu już nic nie odpowiem

  4. #14
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał J@rek
    Z czym niby jest taka wyjątkowa ar, poza tym, że łapie ostatnie pozycje w rankingach awaryjności?
    Awaryjnośc alf to drobiazg.Można sobie poradzić z tym problemem bardzo łatwo.W tej cenie zaś nie ma ładniejszego samochodu, w dodatku z silnikami o takiej mocy.

  5. #15
    mojax
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o temat:
    1. Vema Ocap i cała reszta to tanie dziadowskie zamienniki które naprawdę nie powinny znaleść się w Alfie Romeo, ja wymieniłem 2 razy górne wahacze, dopóki nie zrozumiałem że oryginał jest tralszy lepszy i nieznacznie droższy. Dlatego nie polecam nikomu wahaczy innych niż TRW.
    Co do tego co pisze Jarek, to po pierwsze rozumiem że wyrażasz swoją opinię i w zasadzie ją szanuję, jeżeli chodzi o samochód którym jeździsz czyli z tego co masz w opisie mniemam że AR 146 zgodzę się że nie są to samochody które w znacznie odbiegały technologicznie od pozostałych samochodów w swojej klasie. Przypomnę Ci jedynie że w teście AŚ czyli niemieckiej gazecie to Alfa 145 okazała się najlepszym samochodem klasy GTI bijąc takie "asy" jak toporne VW GTI Astre GSI a nawet siostrzanego Bravo HGT który był nowszą konstrukcją.
    Jeżeli chodzi natomiast o Alfę 156 to zgodzić się nie mogę i widzę niestety u Ciebie braki w wiadomościach o marce, samochodzie i motoryzacji.
    A więc:
    1. Alfa Romeo jako pierwsza wprowadziła silniki common rail.
    2. Jako jedne z pierwszych w tej klasie Alfy 2.5 V6 i 2.4 JTD posiadały sześciobiegową skrzynię biegów pozatym każda 156 miała niezależne wielowahaczowe zawieszenie, a wersje TS zmienne fazy rozrządu.
    3. Wg opinii wszystkich dziennikarzy AR 156 była najlepiej prowadzącym się sedanem z przednim napędem. Byli też i tacy którzy twierdzili że prowadzi się na drodze lepiej niż BMW 3 (niby wzór w tej klasie)
    4. Silnik 2.5 V6 dwa razy zdobył tytuł najlepszego silnika w klasie do 2.5 litra wg presiżowego miesięcznika AutoCar.
    5. Silniki 1.6 1.8 2.0 (120, 144, 155 koni mechanicznych) osiągały moce nieosiągalne dla wielu samochodów konkurencji. Myślę że właśnie dzięki technologi.
    6. Fantastyczne siedzenia.
    7. Chyba najważniejsze - ponadprzeciętna i ponadczasowa uroda samochodu. Większość niemieckich pancerwagonów wygląda przy niej jak słoń przy baletnicy.
    Jeżeli to Cię nie przekonuje to hm, raczej Alfisti nie zostaniesz, pozdrawiam!

  6. #16
    J@rek
    Gość

    Domyślnie

    tomkap, zgadzam się.
    Dlatego ją kupiłem.

    mojax, mam 145.
    Ma zalety i ma wady. Jedne i drugie "gdzieśtam" już wymieniłem.
    Nie uważam samochodu za ósmy cud świata. Ma jeździć, możliwie bez awarii.
    Nie uważam aby moja alfa miała coś, co wytycza kierunki rozwoju w dziedzinie motoryzacji.
    Natomiast uważam, że niektóre rozwiązania przerastają włochów. Vide - zmieniacz faz, który po 8 tysiącach zaczyna znów rano dawać o sobie znać. Dla ortodoksów - olej mobil 10w40 plus dodatki motula.

    Tragedii nie ma.
    Podoba mi się na przykład to, że kierownica ma tylko 2 obroty. Sprawdza sie w mieście.
    Natomiast uważam, że źle obchodzi się z paliwem.
    10l/100km(miasto) dla 120 kucyków i 144Nm w/g mnie to za dużo.
    Co do zawieszenia - nie wiem, bo jeszcze nie robiłem. uważam, że powinno wytrzymywać 100kkm. I pewnie oryginalne tyle wytrzymuje.
    Natomiast ceratowa zasłonka 'bagażnika' - szczyt bezguścia i tandety.

  7. #17
    mojax
    Gość

    Domyślnie

    Zgadzam się z Tobą w kilku kwestiach, spalanie jest spore ale konkurencja 120 koni nie miała z tej pojemności chyba że jakaś Honda, wariator też okazał się porażką, jednak największym błedem Alfy Romeo we wczesnych latach 90 było adaptowanie części z Fiata i zastój technologiczny.
    Ale że w tym dziale skupiamy się na modelach 156 147 i 166 myślałem że te wywody dotyczą własnie tych samochodów...
    A tak nawiasem, miałeś już doświadczenia z AR 156? Tzn jeździłeś lub prowadziłeś? Jeżeli tak to chętnie poznam Twoją opinię.
    Pozdrawiam!

  8. #18
    J@rek
    Gość

    Domyślnie

    Zamierzam się przesiąść na 156. Nie jeździłem.
    Jednak 4 drzwi okazało się dla mnie dość istotne. Moja tylko 2 .

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Domyślnie

    Cytat Napisał J@rek
    Nie uważam aby moja alfa miała coś, co wytycza kierunki rozwoju w dziedzinie motoryzacji.
    Skoro wg Ciebie auto, którego konstrukcja pochodzi z początku la 90-tych ubiegłego wieku, ma wyznaczać trendy we współczesnej motoryzacji to gratuluję spostrzegawczości :twisted: Jesteśmy u schyłku 21 stulecia, więc faktycznie rozwiązania zastosowane w 145-tce nie mają w porównaniu do współczesnych aut nic innowacyjnego. Patrząc jednak AR w porównaniu z konkurencją w podobnym wieku wypada bardzo dobrze. Porównaj rozwiązania, materiały, design z autami konkurencji z podobnego rocznika...

  10. #20
    ***mach***
    Gość

    Domyślnie

    Widzieliście test alfy 159 w topgear, ten w którym James wrzucał do skarbonki funciaka za kazde górnolotne słowo o alfie. Wyszło mu ze nie potrafił nic powiedziec konkretnego o alfie co by ja czyniło lepsza od konkurencji.

Podobne wątki

  1. Po wymianie rozrządu- PORAŻKA....
    Utworzone przez starnaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 10:44
  2. Świece Brisk- porażka
    Utworzone przez dbh w dziale 156
    Odpowiedzi: 86
    Ostatni post / autor: 07-09-2010, 16:35
  3. [156] wachacze dolne przod VEMA za 175zl?
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2008, 14:41
  4. Parowanie szyb AR 156 - porażka
    Utworzone przez mrutyś w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 24-11-2007, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory