ten sam efekt uzyskasz wstawiając odpowiedni rezystor zamiast czujnika temp pow zasysanego. bo ten box właśnie tak działa wystarczy na tej aukcji przyjrzeć się gdzie go "wpinasz".
zwiększasz dawkę paliwa i tyle
ten sam efekt uzyskasz wstawiając odpowiedni rezystor zamiast czujnika temp pow zasysanego. bo ten box właśnie tak działa wystarczy na tej aukcji przyjrzeć się gdzie go "wpinasz".
zwiększasz dawkę paliwa i tyle
W końcu wszystko będzie dobrze. Jeśli nie jest dobrze, to jeszcze nie koniec.
Taki box to nawet szkoda o kant tyłka tłuc. Nie otwieram nawet aukcji, ale zakładam że w środku są same przewody albo rezystorek, ew. jakiś inny talizmanAllegro powinno takie aukcje usuwać ^^
Jak chcesz mocy tanio, to kupić multiszlifierkę z wałem giętkim (ja dziś nabyłem za 90zł taką do typowo amatorskich zastosowań w Praktikerze) i obrobić lekko kanały dolotowe w głowicy a wylotowe wypolerować na błysk, dotrzeć zawory w gniazdach, odizolować dolot i wydech termicznie, upewnić się że wszystko szczelne, wyregulować porządnie rozrząd a nie na znaki i śrubokręt, sprawdzić czujniki i auta nie poznasz - koszt zrobienia tego samemu nie jest taki duży, tylko trzeba mieć pojęcie i chęci. Na koniec możesz kupić chip np. ze squadry, tylko że on wymaga PB 98.
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Squadra?
Dawaj no Rzmudzior namiar na tego chipa![]()
Squadrapisałem już o tym kilka postów wyżej...nikt mnie nie zauważa;( http://www.squadra-tuning.com/
---------- Post added at 23:42 ---------- Previous post was at 23:40 ----------
cena 200E
ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam
http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html
Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv
No nareszcie trafiłem do właściwych ludziszkoda, że to Holandia...ciekawe czy ich chip pozytywnie zareaguje z tym co już podłubałem w Alfie (większe zawory, porting) czy wymagałby jednak strojenia na hamowni?
Pewnie jednak nie obejdzie się bez hamowni. Ciekawe czy ktoś w Polsce jest w stanie to założyć i zaprogramować na hamowni? Czy jednak pozostaje wycieczka do Holandii?
A może jednak Ecumaster?
Czujnik zegarowy do znalezienia GMP choćby, fakt, że do BXa chyba nie ma blokad ^^ Znaki zasadniczo mają znaczenie orientacyjne
maicher myślę, że są w tym kraju ludzie, którzy ogarną na ori sterowniku, dowiedziałbym się co na to firmy typu Chojnacki albo Godula, tylko ciekawe jaki koszt. ECUmaster jako fuel implant albo nawet obecnie całe ECU też jest ok. A o MegaSquirt słyszałeś? ^^
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Oczywiście przy założeniu, że na kole zamachowym nie ma znaku wskazującego GMPW boxerze rozrząd wymieni każdy kto ma ręce i potrafi trzymać klucz, a blokady w tym wypadku są zbędne
Chodzi mi o to, że jeżeli rozrząd był ustawiany wg znaków i silnik działał dobrze to śrubokrętami, czujnikami, przelewaniem wosku i topieniem marzanny nikt nie da rady tego poprawić, a może co najwyżej spartolić. Występują zbyt duże różnice pomiędzy najmniejszym innym ustawieniem niż tym po znaku
Swoją drogą jestem ciekaw jak duże różnice jest w stanie przyjąć sterownik silnika w boxerze, tak, aby nie trzeba było stroić auta na hamowni i zmiany miały wpływ na plus, a nie minusW jakimś programie (chyba 'Fani czterech kółek'), wymiana samego filtra powietrza na wkład sportowy, bez strojenia, spowodowała spadek mocy, a silnikiem był boxer Subaru
![]()
Zgodnie z techniką, nawet wtedy powinno się użyć czujnika - jakby nie patrzeć, masz dokładność czujnika np. 0,01mm, na oko tak dokładnie nie ustawisz.
Filtr sportowy zwykle przestawia charakterystykę w górę, dlatego moc może "uciec" poza użyteczny zakres obrotów i stąd spadki.
Generalnie sterownik najgorzej przyjmuje bez strojenia zmiany np. faz rozrządu (zmiana/przestawienie wałków), średnio doładowania dynamicznego (dolot, wydech - czasem trafisz dobrze, a czasem bez strojenia jest dno, czasem nawet ze strojeniem jest dno) a najlepiej takie, które zmniejszają np. straty napełniania (szlify kanałów, filtr - ale też można popsuć). Generalnie silnik warto stroić i sprawdzać rozwiązania na hamowni.
A z chipem do starszych aut jest taki problem, że on jest "wymienny", czyli raz zaprogramowanego nie da się przepisać - stąd praca z oryginalnym sterownikiem może być lekko uciążliwa.
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Podaj mi lepiej Rzmudzior, gdzie takich zawodników znajdę koło Trójmiasta
Tymczasem napisałem do Squadry i już wiem co i jak.
Ich chip dla 155, to jest rzeczywiście chip - układ scalony, albo płytka. Montuje się to samodzielnie wewnątrz ECU. Nie programuje się tego samodzielnie, ono już ma wgrane mapy. W 155 można liczyć na do ok. 10 koni więcej i ok 10 niutków więcej (kreski na stronie squadry).
Squadra nie nadaje się do sterowania przepływomierzem masowym. Jest to rozwiązanie typu plug & go
Ludziska ze Squadry nie wiedzą czy silnik z modyfikacjami jak mój uzyska optymalny ciąg na ich chipie.
Cena standardowego chipa dla Alfy 155 to 220 czy 230 Euro + 20 euro koszt wysyłki do Polski.