Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: No ECU Respond...

  1. #1
    klocc85
    Gość

    Domyślnie No ECU Respond...

    Panowie pomozcie, bo rece opadaja... Kupilem kabel obd2 z przejsciowka na obd1 - 3pin. Sciagnalem sterowniki FTDI, zainstalowalem interfejs, elegancko w menadzerze urzadzen na win 7 utworzyl mi sie port COM.. na poczatku przypisany byl pod COM7, zmienilem na COM 1 bo byl wolny, i pisalo w instrukcji do fiat ecu scan ze musi byc od 1 do 8. W zaawansowanych ustawieniach Usb Serial Port, zmienilem bufor na najnizszy, wedle instrukcji z FEcuScan, wynosi teraz 64 bitow kazdy, wysylanie i odbieranie. w opcji nizej "czas latencji" tez zmienilem na najmniejsza wartosc czyli 1. Dalej... Wpiolem obd2 do przejsciowki 3 pinowej, a tą do wtyczki serwisowej od poduszki, podpialem kapelek z plusem pod akumulator.. odpalilem program FES, wszedlem w ustawienia>interfejsy, jako typ zaznaczylem k-line/vagcom, na dole kliknalem "wyszykaj interfejs" wyskoczyl COM1, czyli kabelek dziala (?) numer portu COM1 (dokladnie ten sam, jaki ustawilem w laptopie) ok, wiec przekrecilem kluczyk w stacyjce na ON I kliknalem "testuj" , po chwili na ekranie wyskoczyla wiadomosc "the operation has timed out" wiec pomyslalem ze ustawilem niewlasciwa predkosc transmisji... wiec powrot do ustawien portu, przestawilem na 9600, dalej to samo, propowalem chyba kazdej predkosci i nic... ale sobie mysle ze moze polaczy sie z ECU bez testu... kliknalem POŁĄCZ i czekam... nagle kontrolka od poduszek na desce rozdzielczej zaczela mrugac, i tak z pare sekund ale niestety zaraz zapalila sie na stale i na ekranie laptopa wiadomosc NO ECU RESPOND. co moglem zrobic zle ? czy to moze wina kabla ? ale skoro usb sie zainstalowal i wykrywa port, i skoro kontrolka od airbagow mruga przy laczeniu ? byc moze problem lezy w tej przejsciowce na 3piny ? pomozcie !!!

    to kabel ktory posiadam:
    http://allegro.pl/interfejs-obd1-obd...169535699.html

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Miałem dokładnie ten sam problem który z niewiadomych mi przyczyn sam się naprawił (?). Na takich ustawieniach musi działać:



    FES


    Po wszystkich ustawieniach w samym już FESie naciśnij na "scan" i zobacz czy coś znajdzie
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 16-03-2012 o 07:37
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    klocc85
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki wielkie, zaraz jade do garazu i sprawdze na twoich ustawieniach. dam znac. pozdr !

  4. #4
    klocc85
    Gość

    Domyślnie

    Niestety na Twoich ustawieniach, tez nie dziala, juz sam nie wiem co jest grane... POMOCYYY !

  5. #5
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    eh, w boxerze występują te problemy w zwiazku z kijowymi napeciami na wtyczce. sprawdz mase na akumulatorze i mase samego kompa, poczyść też złącze kompa. u mnei pomagało
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    A od kiedy przy pomocy FES czy AlfaDiag można diagnozować sterowniki IAW w boxerach ? Z tego co pamiętam to zarówno jeden jak i drugi ma listę wspieranych ECU i sterowników poduszek. Nie przypominam sobie aby na tych listach były jakiekolwiek sterowników do 145/146 w wersjach z silnikami Boxer czyli produkowane przez Magneti Marelli.
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 19-03-2012 o 13:06
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  7. #7
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    najlepiej pojechac gdzies gdzie mają solusa bo np cdif ma problemy z tsabilizacja napiecia na złączu diagnostycznym. moj opis dotyczy cdif wlasnie.
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Co nie zmienia faktu, że narzędziami, które autor wątku stara się użyć do sterowników IAW się nie dostanie
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  9. #9
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    no może być słabo
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  10. #10
    klocc85
    Gość

    Domyślnie

    No to mnie panowie zmartwili co proponujecie ? czy moge uzyc IAW Scan 2 z tym samym kablem ? nie chce placic 100zl za skasowanie bledu...

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory