Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Poważny problem z z rorządem w Alfie 156 2,0 TS- POMOCY

  1. #11
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Czy ma ustawiona synchronizację czujników połozenia wału z czujnikiem Halla?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #12
    klapaa
    Gość

    Domyślnie

    A tego kolego to ja nie wiem czy ma synchronizacje czy nie ma ja mechanik nie jestem. A wogóle co to znaczy co

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Jeżeli nawet miał właściwe blokady to mógł nie poluzować kół zębatych wałków i objawy gotowe.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    a to oznacza ,ze bez odpowiednich blokad synchronizacja pojdzie sie j....

  5. #15
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Do synchronizacji czujników służą znaki na kole zebatym wałka wydechowego i kole wału musza sie zgadzać ze znakami na pasku rozrządu.

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    a więc tak: blokuje się wałki ssący i wydechowy (ssący druga krzywka/wydechowy trzecia krzywka) i teraz zdejmowany jest pasek po zluzowaniu napinacza lub/i odkręceniu rolki.

    Zdejmujesz napinacz i montujesz nowy. Wkręcasz również nową rolkę.

    Teraz wkręcasz czujnik zegarowy i ustawiasz pierwszy tłok (od strony rozrządu) w GMP ( górny martwy punkt) najwyższe położenie tłoka i zapamiętujesz lub zapisujesz wartość albo jeszcze lepiej obracasz tarczą ze wskazówką w zegarze i ustawiasz ją na przeciwko strzałki która wskazuje GMP. Jeśli podczas zakładania poruszysz wałem a z pewnością się to stanie nie będzie żadnego problemu aby znów ustawić tłok w GMP.


    Zakładasz pasek od dołu, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara uważając aby nie poruszyć wałem!! Koło napędowe paska na wale ma znak, pasek również ma oznaczenie więc pomylić się nie można. Jeśli podczas zakładania paska poruszysz wałem to ustawiasz GMP przez jeden obrót wałem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Koło wydechowe również jest oznaczone, pasek także i tak zakładasz dalej przez koło ssące kończąc na napinaczu.

    Teraz dociskasz napinacz do paska i dokręcasz go do końca. Ustawiasz odpowiednim narzędziem napinacz ( strzałkę zrównujesz z otworkiem w napinaczu). W tym momencie sprawdzasz luz paska pomiędzy kołami ssącym i wydechowym, jeśli pasek jest luźny luzujesz cztery śruby koła wałka ssącego i pasek sam sie napina. Wykręcasz trzy śruby nakładasz na ich gwinty loctite lub inny podobny specylik do blokowania gwintów i wkręcasz je. Teraz wykręcasz czwartą śrube smarujesz gwint i wkręcasz. Poprawiasz narzędziem zgranie strzałki z otworkiem w napinaczu i dokręcasz go tym razem na maxa.

    Zdejmujesz blokady, przekręcasz dwa razy wałem (dwa cykle) do punktu GMP i sprawdzasz czy blokady wchodzą na krzywki tak samo jak je zdejmowałeś. Jesli wszystko jest ok wkręcasz na swoje miejsca kopółki z panewkami na wałki rozrządu dokręcając je odpowiednim momentem, zakładasz pokrywę zaworów, cewki zapłonowe, przewody gumowe słowem wszystko tak jak było i zapalasz silnik i musi cykać.
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 20-03-2012 o 20:44

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No i jak zrobisz tak, jak radzi kolega ArturR 1975 to będziesz mial źle ustawiony rozrzad.

    ---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:51 ----------

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    Można sobie spokojnie poradzić bez czujnika zegarowego. Można go i gwoździem zastąpić i dobrym okiem natomiast bez blokad do tego modelu nie ma szans.
    \

    A tu następna porada z cyklu "robimy na oko".


    Aż się włos na głowie jeży, jak się czyta takie porady.
    No i nie ma się co dziwić, że te biedne TS-y mają złą opinię.
    Tylko to nie ich wina, a tych pseudomechaników, którzy je serwisują.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    No i jak zrobisz tak, jak radzi kolega ArturR 1975 to będziesz mial źle ustawiony rozrzad.
    Może rozwiniesz twoją wypowiedź?


    Jeśli uważasz, że źle to odpowiedz mi na pytanie dlaczego przejechałem 5000km od własnoręcznej wymiany i silnik pali wspaniale. Dlaczego nie rozpiedo**** mi jeszcze głowicy czy panewek na kopółkach wałków rozrządu i dlaczego nie pali mi hektolitrów gazu? bo na gazie jak i na benzynie spalami mi na 100km w trasie 6,5/7L po wymienie rozrządu.

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rozrząd w TS ma być ustawiony na pływających kołach - tzn., że OBYDWA koła muszą być poluzowane.
    Ty luzujesz tylko koło wałka ssącego.
    To jest poważny błąd w sztuce, często popełniany przez niedouczonych mechaników, skutkujący zwykle niewielkim opóźnieniem rozrządu.
    Z tym się jeździ normalnie, silnik pali, przeciętny kierowca nie odczuwa różnicy, ale rozrząd jest źle ustawiony.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-03-2012 o 21:29

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Bez przesady!! Jeśli kreska na pasku rozrządu i kole wydechowym się nie pokrywa to wtedy owszem a u mnie nie było takich niespodzianek. Najważniejsze jest ustawienie zaworów przez zablokowanie je blokadami oraz ustawienie odpowiednim narzędziem GMP. Żadna to filozofia tylko trzeba wszystko robić z głową. FES również pokazuje wszystkie parametry jak najbardziej w normie.

Podobne wątki

  1. poważny problem z silnikiem 1.8 ts
    Utworzone przez mich w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 20:53
  2. Pierwszy poważny problem.
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 20:43
  3. Poważny problem 1.9 JTD M-JET
    Utworzone przez konrad86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-12-2012, 09:49
  4. [145] Poważny problem-pomocy
    Utworzone przez papa16b w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 08:40
  5. Poważny problem
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-01-2007, 00:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory