Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Temat: Wentylator

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Tak jak pisał Szef, u mnie oba biegi w teście z FESa działają, słychać różnicę między I a II.
    Warto zauważyć, że tylko pojazdy z klimą mają II bieg, z tym, że chyba 99% alf ma klime...

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Kupowanie używanego opornika chłodnicy jest bez sensu. Jest to element który dosyć często ulega uszkodzeniu i wygląda jak na zdjeciach z początku tematu.
    W tym konkretnym przypadku kupowanie używki jest bardzo ryzykowne. Sugeruję też zrezygnować z wsuwanych styków i przylutować przewody na stałe -nagminne jest przegrzewanie styków - przez ten opornik płynie całkiem spory prąd.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    a po ile on u Ciebie stoi bo w IC i Gordonie narazie nie maja a mam tam spore znizki :/
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    http://www.autosklep24.pl/pl/p/Oporn...LTA-KAPPA/8867
    Dla Alfaholików oczywiście -10%.
    W odróżnieniu od IC i Gordona mamy na półce

    Z IC jak dobrze wiesz sytuacja jest taka, ze operują bardzo dużymi rabatami (20-30%) ale ceny detaliczne mają z kosmosu.
    Często okazuje się, ze z naszym 10% rabatem cena finalna jest lepsza niż IC na 30% - to tak by the way.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 19-03-2012 o 10:18

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Wygląda na to, że jak w mojej nie kręci na I biegu, to uszkodzony jest opornik. Po pracy sprawdzę i jak co to kupię w autosklep24 bo macie dobrą cenę

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Opornik zamówiony Czekam na listonosza
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Opornica wyjęta. Okazało się, że drut cały, a przyczyną awarii I biegu było "puszczenie" zgrzewu w miejscu, w którym obejma opornika łączy się z wyjściem konektorowym. Przewierciłem obie blaszki wiertłem 2 mm i znitowałem. Podczas testowania FES-em nareszcie wyraźnie słyszę jak załącza się I bieg. Oczywiście jest to rozwiązanie doraźne ponieważ przez element płynie dosyć spory prąd, ale pojeżdżę trochę i poobserwuję.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Bardzo często przegrzewają się styki. Latem na klimie w mieście I bieg chodzi praktycznie na okragło.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Niestety po wymianie tego opornika nadal nie uruchamia sie II bieg
    Być może wina znajduje sie po stronie przekażników. Gdy załącza sie I bieg ( przy odlaczonym wentylatorze ) wyraźnie slychac jak cyka któryś przekaźnik przy II już nic.

    Jak mozna sprawdzić przekażniki



    piny w kierunku zegara 86,87,85,30




    piny w kierunku zegara 86,87(87a),85,30


    Jesli tu nie znajde problemu to byc moze ma to zwiazek z nie załączającą się klimą (pusta)
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Te szerokie końcówki są od styków roboczych, których zadaniem jest dostarczenie zasilania silnika wentylatora. Węższe to sterowanie przekaźnika(85,86). Do wąskich podłącz + i - i ma stukać. Jeśli nie usłyszysz kliknięcia - przekaźnik do wymiany.
    Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 21-03-2012 o 21:59

Podobne wątki

  1. Wentylator chlodnicy
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-02-2012, 23:31
  2. [166 jtd] Wentylator
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-09-2009, 15:32
  3. [155] Wentylator
    Utworzone przez sigma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-10-2008, 20:38
  4. [156] Wentylator
    Utworzone przez jaro2503 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-08-2008, 23:32
  5. [156] Wentylator
    Utworzone przez Bucz2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 13:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory