Tak jak pisał Szef, u mnie oba biegi w teście z FESa działają, słychać różnicę między I a II.
Warto zauważyć, że tylko pojazdy z klimą mają II bieg, z tym, że chyba 99% alf ma klime...
Tak jak pisał Szef, u mnie oba biegi w teście z FESa działają, słychać różnicę między I a II.
Warto zauważyć, że tylko pojazdy z klimą mają II bieg, z tym, że chyba 99% alf ma klime...
Kupowanie używanego opornika chłodnicy jest bez sensu. Jest to element który dosyć często ulega uszkodzeniu i wygląda jak na zdjeciach z początku tematu.
W tym konkretnym przypadku kupowanie używki jest bardzo ryzykowne. Sugeruję też zrezygnować z wsuwanych styków i przylutować przewody na stałe -nagminne jest przegrzewanie styków - przez ten opornik płynie całkiem spory prąd.
a po ile on u Ciebie stoi bo w IC i Gordonie narazie nie maja a mam tam spore znizki :/
http://www.autosklep24.pl/pl/p/Oporn...LTA-KAPPA/8867
Dla Alfaholików oczywiście -10%.
W odróżnieniu od IC i Gordona mamy na półce
Z IC jak dobrze wiesz sytuacja jest taka, ze operują bardzo dużymi rabatami (20-30%) ale ceny detaliczne mają z kosmosu.
Często okazuje się, ze z naszym 10% rabatem cena finalna jest lepsza niż IC na 30% - to tak by the way.
Ostatnio edytowane przez DamianS ; 19-03-2012 o 10:18
Wygląda na to, że jak w mojej nie kręci na I biegu, to uszkodzony jest opornik. Po pracy sprawdzę i jak co to kupię w autosklep24 bo macie dobrą cenę
Opornik zamówiony Czekam na listonosza![]()
Opornica wyjęta. Okazało się, że drut cały, a przyczyną awarii I biegu było "puszczenie" zgrzewu w miejscu, w którym obejma opornika łączy się z wyjściem konektorowym. Przewierciłem obie blaszki wiertłem 2 mm i znitowałem. Podczas testowania FES-em nareszcie wyraźnie słyszę jak załącza się I bieg. Oczywiście jest to rozwiązanie doraźne ponieważ przez element płynie dosyć spory prąd, ale pojeżdżę trochę i poobserwuję.
Bardzo często przegrzewają się styki. Latem na klimie w mieście I bieg chodzi praktycznie na okragło.
Niestety po wymianie tego opornika nadal nie uruchamia sie II bieg
Być może wina znajduje sie po stronie przekażników. Gdy załącza sie I bieg ( przy odlaczonym wentylatorze ) wyraźnie slychac jak cyka któryś przekaźnik przy II już nic.
Jak mozna sprawdzić przekażniki
piny w kierunku zegara 86,87,85,30
piny w kierunku zegara 86,87(87a),85,30
Jesli tu nie znajde problemu to byc moze ma to zwiazek z nie załączającą się klimą (pusta)
Te szerokie końcówki są od styków roboczych, których zadaniem jest dostarczenie zasilania silnika wentylatora. Węższe to sterowanie przekaźnika(85,86). Do wąskich podłącz + i - i ma stukać. Jeśli nie usłyszysz kliknięcia - przekaźnik do wymiany.
Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 21-03-2012 o 21:59