Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 47

Temat: Zakup 156 z 2000- 2001r tylko z jakim motorem

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    03' 156 1.9 JTD
    Postów
    33

    Domyślnie

    No i ok powiedzmy, że namówiliście mnie na tego diesla a nie TS. Mówimy oczywiście o 1.9, żaden inny nie wchodzi w grę. Z tych silników jest chyba 8v, 16v i ten z oznaczeniem M. 8v 16v no rozumie chodzi o ilość zaworów ale jaka jest między nimi różnica i który jest najmniej awaryjny, wiem, że "przypuśćmy" 16v ale jak będzie sztuka zajechana, zaniedbana to i bezawaryjność nie pomoże. Wszystko zależy od stanu technicznego OK. Tylko która z tych wersji silnikowych jest najlepsza i dlaczego?? czy wszystkie są podatne na te Wasze "wirusy". Który ma najmniej psujących się części typu dwumas, filtr cząstek stałych, wiecie o co mi chodzi. Bo to są dla mnie rzeczy właśnie najważniejsze.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 01'
    Postów
    97

    Domyślnie

    Różnica 8 a 16v jest dla Ciebie nieważna. W interesujących Cię rocznikach wychodziły tylko 8v. Szukaj zadbanego egzemplarza, a to czy będzie to 105 czy 115 KM jest bez większego znaczenia.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kacper_agh Zobacz post
    Nie zakładaj silnika na mazut , szukaj V6 a nie będziesz żałował ani jednej złotówki wydajen na samochód
    Weź go nie wkręcaj... Ten silnik na mazut jest 3x tańszy w obsłudze, niż V6. Rozrząd do V6 z wymianą, wraz z pompą wody, to koszty rzędu 1500 PLN, jak nie będziesz bardzo cudował przy wyborze części i kupisz to, co jest na rynku praktycznie najtańsze. PRawidłowo go wymienić potrafi 1 na 10 warsztatów. Świece - sama wymiana to z 3 godziny roboty, jeśli ktoś dysponuje do tego odpowiednimi narzędziami. Benzyny chla to lekko licząc 14 na mieście, po założeniu gazu ekonomiką zrównujesz się z JTD, ale gazu za darmo nikt nie założy. Poza tym zadbane V6 nie jest pojazdem, który często występuje w przyrodzie (właśnie poprzez koszty eksploatacji). W JTD-kach wybierasz jak chcesz.

    ---------- Post added at 15:38 ---------- Previous post was at 15:36 ----------

    Cytat Napisał mietkienogi Zobacz post
    Różnica 8 a 16v jest dla Ciebie nieważna. W interesujących Cię rocznikach wychodziły tylko 8v. Szukaj zadbanego egzemplarza, a to czy będzie to 105 czy 115 KM jest bez większego znaczenia.
    Jednak wolałbym się skupić na 115-konnych. Lepsze turbiny, odczuwalnie lepsza dynamika auta, spalanie takie samo, większa podatność na chipy (zdecydowanie większa). Cena - a będzie z 1000 drożej. Ale warto. Rozróżnia się te silniki banalnie prosto - 105-konna ma mechaniczny EGR zamontowany z przodu silnika. Taka duża grucha z gumowym wężykiem do niej poprowadzonym.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    03' 156 1.9 JTD
    Postów
    33

    Domyślnie

    Ok więc będę szukał 16v w tych rocznikach. Teraz następna sprawa, jak odróżnić diesla którego warto kupić od tego co nie warto, pomijając estetykę, wygląd, wyposażenie, zawieszenie. Chodzi mi o sam silnik.
    Czy może kopcić jak to diesel czy tylko w wybranych momentach (jakich)?
    Jak rozpoznać czy turbina nie jest do wymiany.
    Dwumas.
    No wiecie takie sprawy które dla Was są śmieszne i codzienne do rozpoznania z kilometra.

  5. #15
    Użytkownik Ogier Avatar Rewil
    Dołączył
    05 2010
    Auto
    BMW 440i M / Alfa 159 / kiedyś 156 SW
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Popciu Zobacz post
    Ok więc będę szukał 16v w tych rocznikach. Teraz następna sprawa, jak odróżnić diesla którego warto kupić od tego co nie warto, pomijając estetykę, wygląd, wyposażenie, zawieszenie. Chodzi mi o sam silnik.
    Czy może kopcić jak to diesel czy tylko w wybranych momentach (jakich)?
    Jak rozpoznać czy turbina nie jest do wymiany.
    Dwumas.
    No wiecie takie sprawy które dla Was są śmieszne i codzienne do rozpoznania z kilometra.
    Weź znajomego, jak powie że głośna ta benzyna. To wiedz że jest dobry.
    Co do kopcenia, JTD nie kopcą. To nie jest diesel taki jak myślisz.
    Inteligentna kamera samochodowa, z użyciem sztucznej inteligencji - watchoutai.com


  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 2001 115KM cosmo blue
    Postów
    124

    Domyślnie

    Cytat Napisał Popciu Zobacz post
    Ok więc będę szukał 16v w tych rocznikach. Teraz następna sprawa, jak odróżnić diesla którego warto kupić od tego co nie warto, pomijając estetykę, wygląd, wyposażenie, zawieszenie. Chodzi mi o sam silnik.
    Czy może kopcić jak to diesel czy tylko w wybranych momentach (jakich)?
    Jak rozpoznać czy turbina nie jest do wymiany.
    Dwumas.
    No wiecie takie sprawy które dla Was są śmieszne i codzienne do rozpoznania z kilometra.
    16V nie ma w tym roczniku, tylko 8V, te 8V byly 105KM, 110KM i 115KM. Ja mam 115KM i sobie chwale. Zmiescilem sie w przedziale cenowym, ktory podales. Z 10200 na 9000 + dostalem 17' na lato i fajne audio.

    Turbine to mozesz np na 3 biegu jechac tak 1200 obrotow i gaz w deche jak ladnie ciagnie i jak nie nie masz zaslony dymnej z tylu to spoko. Przy okazji sprawdzisz czy sprzego sie nei slizga(jak sie slizga to przy depnieciu zobaczysz jak obroty niby podskocza, a nic nie bedzie przyspieszal)
    Dwumas to slyszalem, ze mozna sprawdzic ruszajac z drugiego biegu, jak nic tak nie puka to mozna przypuszczac, ze ok.

    Tez sie nei znam i to wszysstko wyczytalem przed kupnem
    w sumie nie zaluje zakupu bo mam do wymiany tylko przeplywke i sprzeglo alternatora + wiadomo na upartego zawsze cos sie znajdzie, jakas kosmetyka czy cos
    zobacz czy od dolu dziur nie ma, zajrzyj do bagaznika czy tam pod kolem nie ma dziury np
    mozesz kupic kabel - kosztuje grosze, a upewnisz sie jak tam przebieg wyglada + sprawdzisz bledy itp. Ja zrobilem glupote bo zapomnialem kompa zabrac, ale na szczescie bylo ok W sumie kupilem od forumowicza, ktory od nowosci mial ja w rodzinie. Tez polecam Ci rozgladanie sie po forach

    jezeli jakis fachowiec stwierdzi, ze pisze bzdury to niech mnie poprawi
    Ostatnio edytowane przez murek ; 22-03-2012 o 19:51

  7. #17
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał murek Zobacz post
    Turbine to mozesz np na 3 biegu jechac tak 1200 obrotow i gaz w deche jak ladnie ciagnie i jak nie nie masz zaslony dymnej z tylu to spoko.
    Na dłuższą mete bym tego nie polecał

    ---------- Post added at 19:55 ---------- Previous post was at 19:53 ----------

    Cytat Napisał Popciu Zobacz post
    Ok więc będę szukał 16v w tych rocznikach. Teraz następna sprawa, jak odróżnić diesla którego warto kupić od tego co nie warto, pomijając estetykę, wygląd, wyposażenie, zawieszenie. Chodzi mi o sam silnik.
    W jtd nie ma czegoś takiego, że wybierasz który lepszy a którego unikac. To sa chyba jedne z najlepszych, najtrwalszych i najprostrzych motorów montowane w 156.

    ---------- Post added at 19:58 ---------- Previous post was at 19:55 ----------

    Przede wszystkim 115km ma inną pokrywe plastikową silnika niż wersje 105 i 110km montowane w 156. Ta nowsz jest "estetyczniejsza". Poszukaj na forum, a na pewno znajdziesz.

    Od siebie dodam iż mając 3 156 z 1.9jtd 115km moge ten silnik polecic z czystym sumieniem. Samsilnik jest bezobsługowy pod warunkiem, że jest zadbany i nie katowany... Wsiadam i jade, oleju nie bierze, ciągnie do końca, mało pali i jezdzi, jezdzi i jezdzi

    ---------- Post added at 19:59 ---------- Previous post was at 19:58 ----------

    Ile $$$ chcesz przeznaczyc na bryke? Uwazaj na tanie igły.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    03' 156 1.9 JTD
    Postów
    33

    Domyślnie

    Fajnie... coś już zaczynam wiedzieć konkretnie a nie ogólnie. Więc tak jadę sobie na tróje obroty mi spadną poniżej 1500 gaz do dechy i jak podczas momentu przyspieszania pojawi się kopciuch to lipa z turbiną. Spalone sprzęgło poznam bo miałem

    Natomiast "Samsilnik jest bezobsługowy pod warunkiem, że jest zadbany i nie katowany.." No właśnie... a ja nie jestem w stanie tego przewidzieć, może zdradzisz jakiś sekret jak to poznać.

    Czy uważacie że jazda takim dieslem do ok 6000obr to katowanie?, oczywiście nie mówię, że cały czas, tylko wiecie czasami jak trzeba np raz na 10 min.
    Jakie spalanie ma ten silnik no tak mocno uśredniając ok 6L?
    Zaraz poszukam gdzieś na allegro i zobaczę jak się różnią te pokrywy silników.

    Ps. Na autko chcę przeznaczyć jak najmniej ale oczywiście bez przesady takiego za 4-5k zł napewno nie kupie. Będę starał się coś kupić w zakresie 7-9k no może 10k zł.



  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 2001 115KM cosmo blue
    Postów
    124

    Domyślnie

    ja tam mechanik nie jestem, ale jak chodzi rowno, pali elegancko, nie stuka nie puka to jest chyba dobrze Wez klucz 10 nasadowy, odkrecisz oslone i zobacz czy nigdzie nie cieknie. Moze byc mokro przy rurze ktora wchodzi do przepustnicy (ta taka najwieksza - bedzie wchodzic z prawej do silnika ), ale to normalne w sumie.
    mi pali kolo 8.5, ale to wina pewnie uszkodzonej przeplywki

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    03' 156 1.9 JTD
    Postów
    33

    Domyślnie

    8,5 to sporo myślałem że przy spokojnej jeździe no w 6,5 się zamknę. A co powiesz o jeżdżeniu do 6-6,5-7k obr czy to katowanie?

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy. Kręci tylko do 2000 tys obrotów.
    Utworzone przez Siner w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-02-2021, 21:49
  2. Zakup AR 156 2.0 TS (2000) i małe problemy
    Utworzone przez Yoddha w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-04-2014, 12:34
  3. Alfa Romeo 156. Z jakim motorem? Proszę o porady i wasze sugestie
    Utworzone przez Narez w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-06-2011, 19:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory