Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: 156 2.5 V6 awaria, skrzynia, dyferencjał

  1. #1
    manganyt118
    Gość

    Domyślnie 156 2.5 V6 awaria, skrzynia, dyferencjał

    Witam wszystkich.
    Mam taki problem, otóż prawdopodobnie rozsypał mi się dyferencjał w skrzyni biegów (skrzynia 6-cio biegowa) w mojej Alfie 156 2.5 V6 (dokładne straty oszacuje na podnośniku u mechanika). Prawdopodobnie uszkodzona jest obudowa, gdyż wylał się olej ze skrzyni. W związku z tym mam pytania odnośnie naprawy:
    - czy konieczna jest wymiana całej skrzyni, czy też można naprawić to kupując jakieś części?
    - czy w razie kupna drugiej skrzyni można przełożyć sam dyfer bez wyjmowania skrzyni?
    - skąd kupić dobrą skrzynię i w miarę tanio? Jeśli ktoś posiada takową na sprzedaż to bardzo proszę o informacje.
    - czy można w jakiś sposób w przyszłości uniknąć takich sytuacji? Lubię jeździć dynamicznie, ale nie palę gumy ani nic w tym stylu, szanuję swoją bellę. Myślę że poprzedni właściciel musiał ją źle traktować i stąd ta awaria.
    To chyba byłoby tyle. Proszę o rady znających temat oraz doświadczonych mechaników.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Uszkodzenie dyfra, z tego co wyczytałem, najczęściej powoduje też uszkodzenie obudowy skrzyni -> http://autolusso.co.uk/assets/images/gearbox_hole.jpg
    Sam dyfer można wymienić nie wyciągając skrzyni, ale jw. najprawdopodobniej rozwaliło obudowę skrzyni.
    Tego typu przygód można uniknąć montując mechanizm Q2 lub podobne rozwiązanie z Quaife.
    Standardowe dyfry nie ogarniają tej mocy.
    Stąd ja profilaktycznie założyłem Q2, żeby nie mieć tego problemu co Ty.
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Lancia Kappa 2.4 JTD, ex 156 2.5 V6
    Postów
    35

    Domyślnie

    Usterka o której mówisz pojawia się w samochodach "pałowanych" na "skręconych kołach". Tj ostro na*wianie w zakrętach etc... Przynajmniej tak opowiadał mi koleszka, który robił w alfie aso..

  4. #4
    manganyt118
    Gość

    Domyślnie

    Gdzie można kupić dyferencjał Q2? Jaki to koszt?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Z uszczelniaczami kosztował ostatnio jakieś 2,5tys.

    Skrzynie z Q2 można nabyć tu: http://allegro.pl/szpera-q2-z-6-bieg...218975724.html

    Nie orientuję się jak ze spasowaniem bo z diesla.
    Ostatnio edytowane przez drift-r ; 23-03-2012 o 15:39

  6. #6
    manganyt118
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie, napewno jest inne przełożenie. Ciekawe czy dałoby radę jakoś to spasować. Może ktoś już coś takiego praktykował?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Za bardzo nie kumam tego ogłoszenia, skrzynia ze szperą O.K. Przełożenia na pewno inne
    Jeżeli pomiędzy dorzucanym Q2, a standardowym nie ma różnicy to można z tego sama Q2 wymontować i będą dwa produkty, bo Q2 szukam od jakiegoś czasu, bo poprawiła by się trochę trakcja na śliskim

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Venomek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radzionków
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTD-M 16V 150KM +Q2 (188KM/405Nm)
    Postów
    129

    Domyślnie

    Witam,

    Nie wiem czy temat jest nadal aktualny, ale wrzucę co wiem ...

    Mechanizm różnicowy ze zmniejszonym tarciem (zwany popularnie Q2) pasuje do wszystkich silników V6 w Alfach i 1.9 JTD ze skrzynią 6-cio biegową z wstecznym "podciąganym" do góry. Co do 2,4 JTD nie mam pewności bo nigdy nie grzebałem, to się nie będę wypowiadał...
    Ale tu jest fajna lista do czego "pasuje": http://www.alfaworkshop.co.uk/156-14...erential.shtml


    Ja miałem w mojej belli 1.9 JTDm 16V 6-cio biegową skrzynię i operacja wymiany "dyfra" wyglądała tak, że została zdjęta całą skrzynia (nie wyobrażam sobie wymiany dyfra bez zdejmowania skrzyni), wyjęty standardowy dyfer, wrzucone Q2 (obudowa dyferencjału jest praktycznie identyczna, i zdecydowanie identyczna jeśli chodzi o spasowanie, ale jak się wymienia dyfer to warto wymienić uszczelki i łożyska) i założona skrzynia.
    Generalnie największy problem to było zdjęcie skrzyni

    UWAGA: jak założysz "dyfer" Q2 to MUSISZ wlać właściwy olej przekładniowy do skrzyni z oznaczeniem "do mechanizmów ze zwiększonym tarciem / LSD (to nie chemia tylko skrót z angielskiego: Limited Slip Differential = Dyferencjał o zmniejszonym poślizgu).
    Ja miałem wlany najpierw Castrol SAF-XJ, a teraz nowy odpowiednik SAF-XJ'ta --> Castrol Syntrax Limited slip 75W 140. Jednak okazało się że wymiana po ok. 50.000 km była bez sensu, bo stary olej był jeszcze ok. Natomiast ja, ponieważ dość ostro obciążam dyfer, wolałem zmienić "na wszelki wypadek". Cena oleju nie jest niska, ale jak chcesz mieć sprawne Q2 to musisz płacić

    Teraz w odpowiedzi na Wasze dalsze pytania:
    - dyfer Q2, czy założony seryjnie, czy dokupiony to ten sam element mechaniczny - nie ma rozróżnienia. Jednak jak ktoś chce mieć sprawne Q2 to proponuje nowe i zalać od razu porządnym olejem - używki najprawdopodobniej jeździły na zwykłym oleju przekładniowym i pewnie ledwo dyszą albo już dawno nie działają,
    - "pałowanie na skręconych kołach" to prędzej rozwali przeguby niż dyfer.. moim zdaniem powodami "padania" dyfra są oszczędności na oleju, prawdopodonie również "pałowanie na skręconych kołach" i brak wiedzy o działaniu takiego mechanizmu,
    - Q2 to dyferencjał oparty o mechanizm TorSen (coś jak w Audi), a Quaife działa na zasadzie sprzęgła (bodajże po naszemu to się "stożkowe" nazywa, ale mechanizm jest inny niż w Q2 i zdecydowanie bardziej nadaje się do sportu niż do normalnej jazdy).
    - Koszt dyferencjału Q2 to rząd wielkości 1.700zł - mnie się w 2009 roku udało wyrwać zestaw z łożyskami i uszczelkami za bodajże 1.800 zł (ale za cholere nie pamiętam co to był za sklep internetowy...). Dochodzi koszt oleju (do mojej skrzyni wchodzi bodaj 2,5 litra, czyli trzeba kupić 3 litry oleju czyli koszt rzędu 300zł) , no i jak się sam nie bawisz w mechanika to zdjecie/założenie skrzyni - myślę że całość można spokojnie ogarnąć poniżej 2.500 zł, ale nie orientuje się w obecnych cenach,
    - o wrażeniach i różnicach w prowadzeniu to już się gdzieś rozpisywałem - musielibyście zerknąć po moich postach to znajdziecie. W bardzo dużym skrócie to jest mega poprawa przy ruszaniu w mocnych autach +200KM, rewelacja na mokrym, a w zimie jak się wie jak korzystać to się ludzie dziwią jak to możliwe (no poza autami 4x4).

    Mam nadzieje, że pomogłem. Jak ktoś ma jakieś konkretne pytania to walcie na priv.

    Pzdr.
    Venom(ek)

    P.S.: Jak obudowa skrzyni jest rozwalona to naprawa raczej nie wchodzi w grę. Trzeba nową obudowę lub skrzynię, a wtedy przed wrzuceniem do auta "dorzucić" Q2 i będzie latać
    Alfa Romeo 147 FL 1.9 16V JTD-M Q2 (188KM/405Nm)
    ---------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...d_m_150km.html

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielawa - Ateny- Lublin
    Auto
    Kiedyś 156 3.0 V6 aktualnie 159 1.9 16v
    Postów
    331

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bear.pawV6 Zobacz post
    Usterka o której mówisz pojawia się w samochodach "pałowanych" na "skręconych kołach". Tj ostro na*wianie w zakrętach etc... Przynajmniej tak opowiadał mi koleszka, który robił w alfie aso..
    Co rozumiesz prze palowanie na skreconych kolach. Czasami w zakrecie na skreconych kolach mam 4-5 tys rpm. Staram sie jednak zeby kola nie stracily przyczepnosci i nie boksowaly. Grozi mi ta usterka?

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Venomek
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radzionków
    Auto
    AR 147 FL 1.9 JTD-M 16V 150KM +Q2 (188KM/405Nm)
    Postów
    129

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że kolega Bear.pawV6 miał na myśli upalanie kół przy ruszaniu ze skrzyżowania i to nie na wprost ...

    Powiem Ci że ja jeżdżę dość "agresywnie" i nie raz koła traciły przyczepność w zakręcie na mokrym, i jak na razie nie miałem żadnych problemów z dyfrem, z przejechałem już ze 120 tys. z dyfrem Q2... Czasami na jakichś imprezach jeździ na 1/4 mili, czasami w zimie "bawię się" na parkingach żeby przyzwyczaić się do poślizgów i sporadycznie na torach jakieś czasówki.

    Także podsumowując, jeśli jeździsz normalnie, masz zalany dobry olej w skrzyni to nic Ci nie grozi
    Alfa Romeo 147 FL 1.9 16V JTD-M Q2 (188KM/405Nm)
    ---------------------------------------------------
    http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...d_m_150km.html

Podobne wątki

  1. [159] Dyferencjał
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-06-2024, 15:26
  2. Rozwaliło dyferencjał w skrzyni 5b v6
    Utworzone przez bussoholik w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-09-2015, 21:05
  3. [146] AWARIA!!! - skrzynia biegów
    Utworzone przez Pomor w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 22:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory