Ciekaw jestem czy w QV jest tak samo. Jeśli nie to stawiam na charakterystyke sprężyn. W proceedzie było twardsze i nie było takiego efektu.
Ciekaw jestem czy w QV jest tak samo. Jeśli nie to stawiam na charakterystyke sprężyn. W proceedzie było twardsze i nie było takiego efektu.
W Sport Packu też są utwardzone sprężyny - i ja na zawieszenie nie narzekam.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Z tego co pamiętam to ostateczna wersja tego zamieszania z zawieszeniem, była taka że:
sport inne amortyzatory te same sprężyny
qv inne sprężyny, inne amortyzatory co by się zgazdzało bo siedzi niżej.
Tak, QV jest powieszone 1cm niżej. Ale mam info z pierwszej ręki (FAP), że między serią a sportowym jedyna różnica to sprężyny.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Wiec, poszukałem na forum włoskim isytuacja jest bardzo ciekawa. Sprężyny i amortyzatory żyją zupełnie oddzielnym życiem.
Mianowicie twardość sprężyn jest dobierana nie pod względem czy jest sport pakiet czy nie ma. Jedyny, czynnikiem mającym wpływ na użyte sprężyny jest waga samochodu a dokładnie silnika i dodatkowego wyposażenia np. Obecność szklanego dachu. Wszystko by zachować ta sama odleglosc od ziemi i charakterystyke pracy niezaleznie od wyposażenia. Oddzielna sprawa to amortyzatory. I tu jest podbnie. Do fabryki przyjeżdżają jednakowe amortyzatory Sashs, które są ustawiane pod konkretna julkę. Najpierw wybiera się jedno z dwoch ustawień light(1.4 benzyna) heavy(diesle i qv) ma to wplyw na prace amortyzatora w zależności od silnika (wagi) następnie w ramach każdego z nich wybiera się ustawienie normal lub sport( czyli sport pakiet). Jedynie QV ma inne sprężyny i trochę zmodyfikowane zawieszenie.
Ostatnio edytowane przez teon ; 28-03-2012 o 19:29
To za co w takim bądź razie dopłata 1.500 zł do sportowego zawieszenia?
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Po poście, na włoskim forum z którego są te informacje, padło to samo pytanie. Odpowiedź była na zasadzie "chłyt matetingowy". Jest tam jeszcze rysunek jak pracuje amortyzator w zależności od wybranego ustawienia
http://translate.google.pl/translate...1.html&act=url Strona 7
Ostatnio edytowane przez teon ; 28-03-2012 o 20:05
Wprawdzie po dziurach za dużo nie jeżdżę, ale problemu w mojej Julce nie zauważyłem. Przebieg pod 20k km.
Wspominacie coś o amorach Sashs i tu daje rękę sobie uciąć że żadnej wzmianki o tym producencie nie było na nich, pamiętam że były naklejki w języku polskim no i mam wersję sport i to bijące na dziurach o nowości zawieszenie tylne(te konserwy w bagażniku) wymieniali 2x poduszki amortyzatora oczywiście bez postępu.
Nie mam czasu jeździć co tydzień do nich i patrzeć na ich nieudolność (pozdrawiam GANINEX) ale teraz jak już pojadę to albo to zrobią albo niech wymieniają całe zawieszenie.
W mito bywa podobnie ale nie wiem czy mechanizm jest ten sam. Tam jest lekki tył, twarde zawieszenie na belce skrętnej. To cena jaką trzeba zapłacić za pewne prowadzenie auta o niezbyt dużym rozstawie osi. No i na lekkich dziurach podskakuje. W wielowachaczu można chyba można sobie pozwolić na nieco miększe sprężyny a koła i tak "ułożą" się lepiej.