Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Temat: ślizganie się tyłu na dziurach

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Ciekaw jestem czy w QV jest tak samo. Jeśli nie to stawiam na charakterystyke sprężyn. W proceedzie było twardsze i nie było takiego efektu.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    W Sport Packu też są utwardzone sprężyny - i ja na zawieszenie nie narzekam.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam to ostateczna wersja tego zamieszania z zawieszeniem, była taka że:
    sport inne amortyzatory te same sprężyny
    qv inne sprężyny, inne amortyzatory co by się zgazdzało bo siedzi niżej.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Tak, QV jest powieszone 1cm niżej. Ale mam info z pierwszej ręki (FAP), że między serią a sportowym jedyna różnica to sprężyny.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Wiec, poszukałem na forum włoskim isytuacja jest bardzo ciekawa. Sprężyny i amortyzatory żyją zupełnie oddzielnym życiem.
    Mianowicie twardość sprężyn jest dobierana nie pod względem czy jest sport pakiet czy nie ma. Jedyny, czynnikiem mającym wpływ na użyte sprężyny jest waga samochodu a dokładnie silnika i dodatkowego wyposażenia np. Obecność szklanego dachu. Wszystko by zachować ta sama odleglosc od ziemi i charakterystyke pracy niezaleznie od wyposażenia. Oddzielna sprawa to amortyzatory. I tu jest podbnie. Do fabryki przyjeżdżają jednakowe amortyzatory Sashs, które są ustawiane pod konkretna julkę. Najpierw wybiera się jedno z dwoch ustawień light(1.4 benzyna) heavy(diesle i qv) ma to wplyw na prace amortyzatora w zależności od silnika (wagi) następnie w ramach każdego z nich wybiera się ustawienie normal lub sport( czyli sport pakiet). Jedynie QV ma inne sprężyny i trochę zmodyfikowane zawieszenie.
    Ostatnio edytowane przez teon ; 28-03-2012 o 19:29

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    To za co w takim bądź razie dopłata 1.500 zł do sportowego zawieszenia?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    MA TCT
    Postów
    88

    Domyślnie

    Po poście, na włoskim forum z którego są te informacje, padło to samo pytanie. Odpowiedź była na zasadzie "chłyt matetingowy". Jest tam jeszcze rysunek jak pracuje amortyzator w zależności od wybranego ustawienia
    http://translate.google.pl/translate...1.html&act=url Strona 7
    Ostatnio edytowane przez teon ; 28-03-2012 o 20:05

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sierek
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Gulietta QV
    Postów
    282

    Domyślnie

    Wprawdzie po dziurach za dużo nie jeżdżę, ale problemu w mojej Julce nie zauważyłem. Przebieg pod 20k km.

  9. #19
    TOM & JULIA
    Gość

    Domyślnie

    Wspominacie coś o amorach Sashs i tu daje rękę sobie uciąć że żadnej wzmianki o tym producencie nie było na nich, pamiętam że były naklejki w języku polskim no i mam wersję sport i to bijące na dziurach o nowości zawieszenie tylne (te konserwy w bagażniku) wymieniali 2x poduszki amortyzatora oczywiście bez postępu.
    Nie mam czasu jeździć co tydzień do nich i patrzeć na ich nieudolność (pozdrawiam GANINEX) ale teraz jak już pojadę to albo to zrobią albo niech wymieniają całe zawieszenie.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    W mito bywa podobnie ale nie wiem czy mechanizm jest ten sam. Tam jest lekki tył, twarde zawieszenie na belce skrętnej. To cena jaką trzeba zapłacić za pewne prowadzenie auta o niezbyt dużym rozstawie osi. No i na lekkich dziurach podskakuje. W wielowachaczu można chyba można sobie pozwolić na nieco miększe sprężyny a koła i tak "ułożą" się lepiej.

Podobne wątki

  1. ślizganie się sprzęgła AR 156 SportWagon 2.4JTD
    Utworzone przez dommat w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 23:36
  2. Ślizganie sprzęgła 156 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-11-2015, 22:13
  3. Przeniesienie napędu, ślizganie sprzęgła
    Utworzone przez Vapersisland w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2015, 18:18
  4. Ślizganie na 2 i 3 biegu
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:35
  5. Przerywa na dziurach!
    Utworzone przez przemolkas w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 09:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory