Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Temat: Stabilizatory zawieszenia

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Stabilizator na Shop.alfisti.net wychodzi jakieś 4 stówki taniej, o ile macie kogoś, kto go wam z Niemiec przywiezie
    A ja zarzucam niedługo glebę -35 i zobaczymy jak się jeździ

    no twoje bella to i tak chyba jest nisko juz. ale będzie na pewno wyglądała super!!

    Ogólnie już Ci kiedyś pisałem że jest superancka!!

    FC to w sumie spoko

    A PU to wiem co to w końcu student politechniki

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Rozpórka góra, wymienić gumy w zawiasie i na drążku stabilizatora na twarde PU, ewentualnie sztywne progresywne springi obnizające 30mm i zapodać niski profil opony 45/195 lub 205 na felgę 16"

    Zakładając ten pomysł że mi się podoba to jakie mogą być koszty? pomijamy oczywiście opony i fele i też nie myślimy o sprężynach narazie.

    czyli tylko Rozpórka i gumy.
    Ostatnio edytowane przez suckert ; 27-03-2012 o 07:12

    Wściekłe SUKI

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Dzięki za miłe słowa, moim zdaniem na żywo wygląda gorzej

    Rozpórkę tak 400-500 widuję.
    PU widziałem za stówkę na oba koła przednie za łączniki stabilizatora i z tego co widzę właśnie - 2 stówki za oba koła - tuleje wahaczy (chyba, że cena sztuki, ale wyraźnie napisali, że komplet na stronę + wieszak wydechu) - połowa taniej niż kiedyś znalazłem. Dolicz do tego, że pasowałoby założyć nowe wahacze i/lub łączniki przy takiej wymianie.
    Tu masz łączniki http://poliuretany.olkusz.pl/pl/fiat...ilizatora.html a tu tuleje: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/fiat...hacza.html#op1
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 27-03-2012 o 11:15
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #23
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Ale jaja!! wymieniałem tą tuleje wahacza tak z 3-4 miesiące temu... miałem ją wybitą bo fela była mocno skrzywiona i rozwaliła...;/ Z tego co wiem to tylko jedna została wymieniona z prawej strony. Ale pech...;/

    A czy te poliuretanowe nie zużyją się szybciej tak na dobrą sprawę o sztywność?

    Wściekłe SUKI

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Ktoś moze się na temat tego wypowiedzieć ?

    Hmmm ,jakieś plusy ? z tych tuleji wahacza itd. ??

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    No ja powiem teoretycznie: poliuretan odkształca się inaczej niż guma i jest znacznie twardszy, więc spokojnie można przyjąć, że więcej z obciążeń leci na nadwozie, ale z drugiej strony, auto jest sztywniejsze, zwłaszcza przy stosunkowo powolnym obciążaniu np. w zakrętach - przy skokowym guma zachowuje się jak ciało stałe, więc między PU a gumą np. przy wpadnięciu w dziurę w teorii nie ma różnicy
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #26
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    No ja powiem teoretycznie: poliuretan odkształca się inaczej niż guma i jest znacznie twardszy, więc spokojnie można przyjąć, że więcej z obciążeń leci na nadwozie, ale z drugiej strony, auto jest sztywniejsze, zwłaszcza przy stosunkowo powolnym obciążaniu np. w zakrętach - przy skokowym guma zachowuje się jak ciało stałe, więc między PU a gumą np. przy wpadnięciu w dziurę w teorii nie ma różnicy
    A w praktyce?
    czy to nie skończy się tak że ta sztywność przy polskich drogach i dziurach spowoduje że taka tuleja normalnie się rozsypie?
    Szczerze to jak bardzo odczuwalne jest takie usztywnienie?
    Czy to jest tak że zmnijeszy przechyły?

    Wściekłe SUKI

  7. #27
    alfaromeo145
    Gość

    Domyślnie

    Poliuretan wybija sie szybciej

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Szybciej od czego? Od gumy? Wytrzymałość to jedna z zalet poliuretanów, więc niezłą bzdurę kolego napisałeś. Materiał ten nie starzeje się, nie odkształca się trwale tak jak guma i jest odporny na chemię, więc praktycznie jest niezniszczalny.

    ---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 20:53 ----------

    Cytat Napisał suckert Zobacz post
    A w praktyce?
    czy to nie skończy się tak że ta sztywność przy polskich drogach i dziurach spowoduje że taka tuleja normalnie się rozsypie?
    Szczerze to jak bardzo odczuwalne jest takie usztywnienie?
    Czy to jest tak że zmnijeszy przechyły?
    Ci z Olkusza robią dwa rodzaje o różnej twardości, żółte i czerwone. Do codziennej jazdy lepiej wziąć czerwone, bo są bardziej elastyczne. Kiedyś macałem ten czerwony poliuretan i on miętkością przypomina twardą gumę
    Wymiana tulei poprawi kontrolę nad autem, ale przechyłów w zakrętach nie zmniejszy, bo tu już robotę robi sprężyna i amortyzator.

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar suckert
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Afla 146 1,6 TS
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Szybciej od czego? Od gumy? Wytrzymałość to jedna z zalet poliuretanów, więc niezłą bzdurę kolego napisałeś. Materiał ten nie starzeje się, nie odkształca się trwale tak jak guma i jest odporny na chemię, więc praktycznie jest niezniszczalny.

    ---------- Post added at 21:04 ---------- Previous post was at 20:53 ----------



    Ci z Olkusza robią dwa rodzaje o różnej twardości, żółte i czerwone. Do codziennej jazdy lepiej wziąć czerwone, bo są bardziej elastyczne. Kiedyś macałem ten czerwony poliuretan i on miętkością przypomina twardą gumę
    Wymiana tulei poprawi kontrolę nad autem, ale przechyłów w zakrętach nie zmniejszy, bo tu już robotę robi sprężyna i amortyzator.
    A powiedz mi ile już je masz? Czy dziś też byś je zamontował i wymień mi największe wady i zalety jeśli możesz Dziękuje za taką a nie inna odpowiedź z twojej strony!! Aż Ci podziękuje

    Wściekłe SUKI

  10. #30
    alfaromeo145
    Gość

    Domyślnie

    moderator skasował a ja napisze jeszcze raz tylko inaczej .... wytrzymałość o wiele gorsza jak na zwykłych ,,, tzn, efekt że po 20 tys, na naszych polskich pieknych drogach będziesz miał do wymiany,,,, wiem bo sam miałem i wymieniałem na orginały ,,,, na orginałach przejechałem 100tys, km,,,,,

Podobne wątki

  1. [159] Stabilizatory w 159 - wymiary
    Utworzone przez bobby w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-12-2015, 10:02
  2. [146] Wahacze i stabilizatory
    Utworzone przez kubaqba w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 17:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory