Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Chwilowy spadek, zanik mocy, przyduszenie, mini dziura w przyśpieszeniu 1.9 JTD 16V

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jose156
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    była AR 156 1.9 16v JTD M-jet 2003, obecnie 307SW 2008
    Postów
    68

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Nie prawda. Od benzyny nic się nie uszkodzi- miękki pędzelek i naprzód.
    Kolego jakby to nie była prawda to bym tego nie pisał. Wiem bo sam sobie tak uszkodziłem, mimo tego, że bardzo delikatnie miękkim pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej wypłukałem. Jednemu się uda i będzie wszytko git a za innym razem można uszkodzić. 200pln piechotą nie chodzi.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał jose156 Zobacz post
    Kolego jakby to nie była prawda to bym tego nie pisał. Wiem bo sam sobie tak uszkodziłem, mimo tego, że bardzo delikatnie miękkim pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej wypłukałem. Jednemu się uda i będzie wszytko git a za innym razem można uszkodzić. 200pln piechotą nie chodzi.
    Na pewno nie uszkodziłeś przez benzynę.

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar damian2709
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Wolbrom
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,4 jtd Sportpack
    Postów
    214

    Domyślnie

    Koledzy ale z tego co widzę nikt z was nie pomyślał o przepływomierzu, może kolego pogadaj z kimś kto ma kabelek i podepnij sie pod kompa bedziesz wiedział co jest przyczyna , u mnie tez jest taka turbo dziura tak to nazwijmy i jest to wina przeplywomierza, nie koniecznie wyskoczy ci blad ale jesli sprawdzisz na fesie i zrobisz pomiary to przeplywka moze okazać sie walnięta zacznij od tego pozniej sprawdzaj dalej pozdr

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    O przepływce nie pomyślałem, warto sprawdzić, jestem właśnie w trakcie zakupu interfejsu, bo nie opłaca jeździć się do mechaników, aby podpinać pod kompa. Z tego co kojarzę, po odpięciu przepływki, silnik powinien przełączyć się w tryb awaryjny czy jakoś tak i jeżeli przepływka świruje, to przy odpiętej od niej wtyczne silnik powinien działać na standardowych parametrach i usterka na tą chwilę powinna ustąpić, czy dobrze mówię?
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar damian2709
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Wolbrom
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,4 jtd Sportpack
    Postów
    214

    Domyślnie

    Tego nie jestem pewien ale warto wykonac taki zabieg moze okaze sie ze nie trzeba wymieniac polowy silnika tylko przeplywke :"P jesli po podpieciu nie wykoczy ci blad przeplywki sprawdz powietrze jakie mierzy docelowe u siebie mam 300 a mierzone pokazzuje mi 420 wiec ewidentnie przeplywka

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Ja jak się wziąłem za czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania to się przeraziłem jak on wygląda.
    Prawdopodobnie nigdy nie był czyszczony i cały był zalepiony smołowatym syfem. Nawet kształtu nie można było rozpoznać.
    Lałem na niego preparat do czyszczenia gaźników i hamulców więc bardzo agresywny. W zasadzie nie dotykałem samego czujnika tylko lałem ten preparat dopóki cały syf nie spłynął.
    Pomogło i nie miałem już od tego czasu MCSFa.


    Cytat Napisał Jacenty Zobacz post
    ja juz dajesz takie rady, to daj jakies argumenty ja np wymoczylem ten czujnik w benzynie bo byl tak przerazliwie zalepiony tym oleistym syfem ze musialbym chyba jakies dmuchawy niczym z silnika odrzutowego uzyc aby ten syf zdmuchalo

    a w podwieszonym temacie dot. bledu MCSF jest wszystko na tacy jakie rurki srednica etc

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Ja jak się wziąłem za czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania to się przeraziłem jak on wygląda.
    Prawdopodobnie nigdy nie był czyszczony i cały był zalepiony smołowatym syfem. Nawet kształtu nie można było rozpoznać.
    Lałem na niego preparat do czyszczenia gaźników i hamulców więc bardzo agresywny. W zasadzie nie dotykałem samego czujnika tylko lałem ten preparat dopóki cały syf nie spłynął.
    Pomogło i nie miałem już od tego czasu MCSFa.
    Moim najlepszym sposobem (wiadomo każda liszka swój ogonek chwali) jest nalanie benzyny do szklanki i kilkunasto minutowa kąpiel z wkładaniem i wyjmowaniem z niej czujnika - potem pozostawić na jakieś pół godzinki żeby wszystko odparowało i będzie wszystko czyste jak malina...

  8. #18
    lukaszenkoo
    Gość

    Domyślnie

    w tamtym tygodniu miałem takie same objawy i okazało się że łopatki od zmiennej geometrii blokowały mi się w różnych miejscach, a szczególnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Mi cała operacja zajęła 4h wiec nie ma tragedii.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukaszenkoo Zobacz post
    w tamtym tygodniu miałem takie same objawy i okazało się że łopatki od zmiennej geometrii blokowały mi się w różnych miejscach, a szczególnie przy gwałtownym dodaniu gazu. Mi cała operacja zajęła 4h wiec nie ma tragedii.
    dymila na czarno troche przy tym ?

  10. #20
    lukaszenkoo
    Gość

    Domyślnie

    nie nie było żadnego kopcenia, jedyny objaw to dziura przy gwałtownym przyspieszaniu, a przy gwałtownym przyspieszaniu następnie odpuszczeniu na chwilkę i znowu przyspieszeniu to uczucie było takie jak by w ogóle turbiny ten silnik nie miał. Z tym że tak jak już pisałem u mnie nie była geometria zablokowana tylko blokowała sie w różnych pozycjach.

Podobne wątki

  1. ALFA 156 1.9 JTD chwilowy spadek mocy
    Utworzone przez bezel_ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 29-03-2017, 22:23
  2. chwilowy spadek mocy. Pomocy
    Utworzone przez batmanex14 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 18:11
  3. Chwilowy zanik mocy przy spokojnej jeździe
    Utworzone przez kolekszy w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2012, 07:32
  4. chwilowy spadek obrotów do 0 i marchewka [!?]
    Utworzone przez hemicuda w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-02-2010, 18:53
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 16:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory