Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 61

Temat: Nerwowe zachowanie tyłu - brak luzów w tylnym zawieszeniu - co to jest???

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar barteksm
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 115 KM 2002, 159 SW 1.9 JTD 150 KM 2008, Giulietta 2.0 JTDM, Spider 916
    Postów
    85

    Domyślnie Nerwowe zachowanie tyłu - brak luzów w tylnym zawieszeniu - co to jest???

    Witam Koledzy. Jestem po wymianie tylnego zawieszenia. Wymieniłem wszystko za wyjątkiem łączników stabilizatora i gum na nim. Po naprawie ustawiłem zbieżność. Wymieniłem ponieważ powyżej 100 km/h myszkował tył samochodu. Teraz tył na równym asfalcie prowadzi się dobrze. Niestety przy nierównościach mam wrażenie jakby przeskakiwał tył nadwozia na boki - efekt jak przy zużytych amortyzatorach na łuku drogi. Remont tyłu robiłem przy zimowym ogumieniu 185/65 R15 i nie zauważyłem wcześnie takiego zachowania samochodu. Teraz jest 215/45 R17. Moje pytanie to czy przy takim profilu odczuwacie takie zachowanie tyłu samochodu? Dodam że jestem po sprawdzeniu luzów w zawieszeniu i sprawności amortyzatorów - wszystko ok. Co to jest?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Może to efekt szerszej opony w koleinach, skoro wszystko sprawdzone i nie ma luzów to nie powinno się tak dziać. A stabilizator jest ok że go zostawiłeś?
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar barteksm
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 115 KM 2002, 159 SW 1.9 JTD 150 KM 2008, Giulietta 2.0 JTDM, Spider 916
    Postów
    85

    Domyślnie

    Stabilizator zostawiłem bo nie miał luzów - zresztą elementy były oryginalne - pewnie już wymieniane ale poprzedni właściciel naprawiał porządnie. Stabilizator sprawny. Jakie masz ogumienie?

  4. #4
    paluch89
    Gość

    Domyślnie

    U mnie w SW jest to samo. Na gładkiej, równej nie, ale po najechaniu lewym tylnym kołem na nierówność, dziurę, a najwięcej odczuwa się na studzienkach, czuć jak tył tańczy.
    Dzieje się to tylko z lewej strony, mam delikatny luz przy wachaczu wzdłużnym.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Mam identyczny objaw, ale jeszcze sie za tyl nie wzialem wiec nie powiem gdzie tkwi problem. Studzienki najbardziej go objawiaja co jest naprawde irytujace...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    U mnie po wymianie kół na letnie też myszkuje po koleinach tyle że przód. Przy pierwszej przejażdżce aż się zatrzymałem bo myślałem że guma jest !!
    Sprawdzam, wszystko ok. Zawieszenie na szarpakach też nie pokazywało luzów.\
    \DF

  7. #7
    Bugatti
    Gość

    Domyślnie

    Skoro piszesz że robiłeś remont tylniego zawiasu przy innej szerokości ogumienia to teraz *(i w szczególności po zimie gdzie zawias od zmrożonego twardego śniegu "dostaje swoje") powinieneś zrobić geometrie zawieszenia.*
    Powinieneś to zrobić na przyrządzie 4-ro głowicowym lub na optycznym (np. Hunter) na którym koniecznie sprawdzasz:

    - zbieżność połówkową obu kół osi tylnej,
    - pochylenie kół osi tylnej

    BTW. Jakby ktoś miał wątpliwości - zawsze geometrie całego zawiasu zaczyna się właśnie od sprawdzenia i regulacji
    tych ww. parametrów osi tylnej.

    Pozdr.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar barteksm
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 115 KM 2002, 159 SW 1.9 JTD 150 KM 2008, Giulietta 2.0 JTDM, Spider 916
    Postów
    85

    Domyślnie

    Ustawiałem na przyrządzie komputerowym - nie wiem czy to szczęśliwe rozwiązanie. Dawniej latareczki na koła i tablice i wszystko było ok. Dzisiaj całe to elektroniczne ustrojstwo do którego nie mam zaufania. Dzięki koledzy za podpowiedzi - jutro poprawka zbieżności - jeśli nic to nie pomoże to wymiana kół na 16tki telefony 205/55 16. Szkoda bo 215/45 17 wyglądają idealnie. Pozdrawiam.

  9. #9
    Bugatti
    Gość

    Domyślnie

    Kół nie zmieniaj !
    Diagności mają ustawić wszystko pod ten rozmiar koła który masz.
    Obserwuj ich dokładnie jak robią...bo moje obserwacje dowodzą że czasem wykorzystują niewiedze ludzi i robią wszystko na odpiernicz.*
    1. A więc najpierw muszą dokonać kompensacji kół osi tylnej (czyli bicia koła w płaszczyźnie równoległej do osi symetrii koła, czyli prościej mówiąć bicie poprzeczne koła)
    2. Później dokonują tych ww. w moim poprzednim poście parametrów osi tylnej.
    3. Potem kompensacja kół osi przedniej.
    4. Regulacja parametrów kół osi przedniej.

    Jeśli pomiar będzie na Hunterze to szczegóły tu - http://www.intercars.com.pl/pliki/PL...metria_cz1.pdf**

    Pozdr.

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar barteksm
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Oława
    Auto
    156 SW 1.9 JTD 115 KM 2002, 159 SW 1.9 JTD 150 KM 2008, Giulietta 2.0 JTDM, Spider 916
    Postów
    85

    Domyślnie

    Dzięki bardzo Bugatti - po świętach pewnie ustawię jeszcze raz. Rozmawiałem dzisiaj na radyjku z posiadaczem 147 na 215/45 17 - mówił że auto idzie gładko i nie ma efektu myszkowania po najechaniu na nierówność. Dodam że przed remontem tył myszkował na równym asfalcie powyżej 90 km/h - to była porażka. Teraz na gładkim idzie ok. Dzięki jeszcze raz. Jak ustawię napiszę jak to jeździ. Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. [159] Stuki w tylnym zawieszeniu...
    Utworzone przez pfemek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-08-2019, 12:40
  2. Lokalizacja stuków i luzów w przednim zawieszeniu?
    Utworzone przez dyymianek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 18:48
  3. Stukanie w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez Sikora w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-02-2013, 12:25
  4. [159] Coś skrzypi w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez sickboy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 12:39
  5. [145] dziwne trzaski w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez sulluk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2009, 07:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory