Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 81

Temat: Alfa TS - kiedy poleciały panewki

  1. #51
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Na rozrzad + wariator + panewki wariatora + uszczelniacze walkow + pasek osprzetu kaske juz mam Nie chce tylko wtopic diengow bez sensu w blokady i czujnik zegarowy, jezeli bede musial robic remont (ktory bedzie sie pewnie wiazal ze zdjeciem glowicy). Za samo sprawdzenie panewek korbowodowych mechanior w mojej okolicy zawolal 300 - troche drogo :/ To przeciez w zasadzie tylko zdjecie miski.

    Nagralem przed chwila nowe filmiki, bo udalo mi sie zwerbowac pomocnika do naciskania gazu Przypadkowo odkrylem element wpadajacy w rezonans, jest to obudowa rozrzadu. Nie swiadczy to zbyt dobrze o poprzednim wlascicielu. Niestety (albo moze i stety) nie slychac zadnego metalicznego, glosnego dzwieku charakterystycznego dla panewek (zaslyszanego przeze mnie z innych filmikow). Podobny dzwiek pojawil sie u mnie tylko raz, przy calkowicie zimnym silniku (temp. zewn. ok 1st.) i zniknal po 2-3 minutach.

    Mam jeszcze pytanko, czy przy jakiejkolwiek awarii panewek w oleju beda duze ilosci opilkow? Jezeli tak, to po prostu zmienie olej na jakis Lotos, ktory wyleje niedlugo przy wymianie rozrzadu (albo przy remoncie). Nabylem juz zreszta Valvoline DuraBlend 10w40 Niestety nie mam pod blokiem warunkow na sciaganie michy (podobno sa dwie czy trzy trudno dostepne sruby).

    Edit:
    Wrzucilem juz pierwszy filmik, sorry za oswietlenie . Jutro wrzuce pozostale dwa.
    http://w659.wrzuta.pl/film/7pexVp7IuNm/p1050226
    Pprzez jakis czas slychac rezonans obudowy rozrzadu, bo jeszcze sie nie kapnalem, ze to ona tak halasuje. Poza tym okazuje sie, ze aparat lepiej wylapal klepanie silnika niz oboje moich uszu . W rzeczywistosci bylo duzo mniej slyszalne (pewnie zagluszone przez normalne odgosy pracy silnika), wydawalo mi sie, ze wogole go nie ma. Dotyczy to tez nastepnych filmikow.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 02-04-2012 o 23:45

  2. #52
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Nie chce mi sie cos otworzyc ten filmik ale sprobuje pozniej.
    Generalnie to z tym zdjeciem miski to fakt sa tam sruby do ktorych dostep uzyskalem poprzez poswiecenie torxa i dospawanie do niego preta wygietego i przygotowanego pod klucz i po problemie.
    Na poczatek mozesz sprawdzic cisnienie oleju bo panewki w tym silniku sa wylane stopem aluminiowym nie brazem wiec nie bedzie zadnych opilkow w oleju,jak by ja przytopilo to to co odpadnie to smok wylapie i tyle.Ceramixy i inne idefixy nic tu nie pomoga i nie zaszkodza ale dobry olej na pewno bedzie lepszym wyborem.Po sciagnieciu paska bez demontazu glowicy mozna same korbowody obejrzec a nawet panewki na nich zmienic bo do glownych trzeba juz wyjac wal niestety.
    Glowica to osobny temat szczegolnie popychacze hydrauliczne moze byc slychac troche,wariator to do zrobienia albo nowy jak kto woli i ile kasy ma.
    Troche sporo kasy spiewaja za to ale no co zrobic jak zyc chce kazdy.Zacznij od cisnienia oleju a sprobuj sie dogadac na zdjecie miski przy okazji roboty rozrzadu,nie powinno byc wtedy jakos drogo skoro juz blisko.
    Reakcja na luz na panewkach teraz to male koszty w porownaniu z robota drugi raz po obrocie panewki np za 3 miesiace i wtedy i tak bedzie trzeba sciagac miske i rozrzad i glowice i skrzynie i zawias i sprzeglo i wogole kilka tysiecy zlotych vs koszt panewek nominalnych w chwili obecnej
    Powodzenia

  3. #53
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Dzieki kolego za informacje Dobrze, ze wspomniales, ze tych opilkow nie bedzie albo bedzie bardzo niewiele. Ja liczylem na to, ze w razie problemow z panewkami zobaczylbym feerie swiatel na bagnecie. Orientujesz sie jaki jest koszt sprawdzenia cisnienia oleju? Chcialbym sie ewentualnie potargowac z mechanikiem

    Wrzucilem wszystkie filmiki od nowa, nagrywane praktycznie jeden po drugim (ewentualnie minuta przerwy):
    http://w850.wrzuta.pl/film/9lMzDhy1KgY/p1050226
    http://w850.wrzuta.pl/film/1057yZbgSaU/p1050227
    http://w850.wrzuta.pl/film/7ehp0vDwpaI/p1050228

    A co do zycia to rozumiem, ze nie ma nic za darmo. Tyle, ze ja zeby zarobic trzy stowki na raczke musze tyrac przez prawie trzy dni. Wyksztalcenie mam i pracuje w dobrym zawodzie (przynajmniej wg statystyk). Wydaje mi sie dziwne, ze mechanik (nie zatrudniajacy obcych pracownikow) za godzine pracy bierze tyle, ile ja zarabiam przez ww. czas. A i ta godzina pracy to robota prosta, zrobic ja moze w zasadzie kazdy. Chyba, ze po prostu takie sa ceny i juz. Jak zaslyszalem na necie: "(...) Wina Tuska flaga ruska. Dla Tuska flaga ruska (...)".
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 03-04-2012 o 18:08

  4. #54
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Z tymi zarobkami i pensjami mam dosyc ostatnio,nie jestesmy przygotowani na droga eksploatacje z tymi pensyjkami niestety i serwisowanie przez wymieniaczy.Mechanik to dobry zawod-zawsze bedzie mial co robic bez wzgledu na tuska i kaczora.Zwyczajnie poszukaj kogos uczciwego,
    jest konkurencja.Nie znosze jak ktos juz widzi alfe i kasiore chce ostatnio zedrzec moze dlatego raczej zamiast sprawdzic cisnienie u mechanika te kase zainwestowalbym w wlasny tester cisnieniai tak pewnie zrobie...
    Lubie zaplacic za dobra i solidna robote ale nie przeplacic
    Jesli bedziesz cos potrzebowal z czesci czy naprawy wariatora etc daj PW
    Pozdrawiam

  5. #55
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Czujnik ciśnienia z kompletem różnych gniazd płaciłem chyba 60 zł. Warto zainwestować w taki sprzęt, dokonać kontrolnego pomiaru może nawet laik - wystarczy trochę chęci.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  6. #56
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    A gdzie mozna wpiac taki czujnik? W miejsce filtra oleju? No i przy delikatnym uszkodzeniu panewek jest chyba spora szansa, ze cisnienie moze byc w normie. Przynajmniej niektorzy na forum pisali, ze poszly im panewki a kontrolka oleju sie nie zaswiecila.

    Da rade odkrecic te trudno dostepne sruby w misce korzystajac z nasadek/przedluzek/przegubu (pewnie 1/4" beda najwlasciwsze)? Niestety nie znalazlem zadnej fotki, gdzie te sruby sa pokazane.

    A co do mechanika, to wszyscy ktorych znam kroja kaske zdrowo - jeden chcial za wymiane drazka kierowniczego 120zl, przy czym ja zrobilem to sam w godzine (a robilem pierwszy raz w zyciu) Moze otworze 'mechanike pojazdowa'

    Kolego darek2116 dziekuje za prozycje, ale raczej nie bede naprawial wariatora - obecny jest juz chyba tak zajechany, ze nadaje sie tylko na zlom.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 03-04-2012 o 22:46

  7. #57
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Przy chłodnicy oleju są zaślepione 2 otwory M18x1.5 - tam można wpiąć czujnik. A co do kontrolki oleju to jak tu na forum pisał jeden z kolegów nie pełni ona funkcji ostrzegawczej tylko funkcję znicza jak już jest całkowita kaplica.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  8. #58
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andy1970 Zobacz post
    Przy chłodnicy oleju są zaślepione 2 otwory M18x1.5 - tam można wpiąć czujnik. A co do kontrolki oleju to jak tu na forum pisał jeden z kolegów nie pełni ona funkcji ostrzegawczej tylko funkcję znicza jak już jest całkowita kaplica.
    dobre

    W przeciwienstwie do V6, w TSach nie ma chlodnicy oleju.
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 04-04-2012 o 08:10

  9. #59
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Tak,jest wymiennik ciepla tylko.Wariator jak na zlom to dorzuc do mnie ja sobie go wyzlomuje chetnie
    Kontrolka to fakt raczej jako znicz jedynie

  10. #60
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Chłodnica czy wymiennik w każdym razie urządzenie do chłodzenia oleju
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

Podobne wątki

  1. [33] Alfa 33 panewki
    Utworzone przez Piotrek98 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 20:36
  2. [146] Kiedy wymienić tarcze a kiedy same klocki?
    Utworzone przez raven17a w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 20:45
  3. [146] Kiedy wymienić panewki?
    Utworzone przez prusak w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-06-2009, 22:06
  4. [33] alfa 33 panewki
    Utworzone przez zwierzak w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-05-2008, 11:41
  5. [146] Kiedy wymienić panewki ?
    Utworzone przez Szymonik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-02-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory