Przerabiałem ten problem niedawno i uważam, że opis podany w pierwszym poście jest beznadziejny. Podchodziłem do tej sprawy dwa razy, aż w końcu sam pomyślałem jak to ugryźć, bez żadnego naginania i na siłę robienia.
Odepnij te zatrzaski na dole i od razu weź się za odkręcanie śrub mocujących tą właśnie rurę, która blokuje odchylenie obudowy. Są tam dwie śruby, w tym jedna z trochę utrudnionym dojściem ale dasz radę. Przy okazji będzie Ci przeszkadzał jeszcze element zamocowany na jednej śrubie trochę niżej, niestety nie wiem co to jest ponieważ nie znam się na mechanice aż tak dobrze. Ale zauważysz, że będzie to coś przeszkadzało w odkręcaniu śrub od rury i odchyleniu jej. Nic więcej nie odkręcałem z góry i obudowa dała się rozszerzyć bardziej. Wyciągnąć stary filtr nie będzie problemu, po prostu pociągnij mocniej. Nowy będziesz musiał powoli, stopniowo, lekko zginając wsuwać w obudowę ale będzie to dużo prostsze i zajmie jakieś 2minuty (najgorzej wsadzić początek filtra). Wg mnie lepiej czas, w którym będziesz się denerwował i tak przy próbie wkładania przeznaczyć na odkręcenie tych elementów o których piszę.
Powodzenia bo się przyda![]()
Opis nie jest beznadziejny tylko po prostu są egzemplarze 147 JTD, że wymiana tak właśnie przebieg i nic więcej nie trzeba robić. A są takie gdzie tak jak ktoś tu wyżej napisał trzeba co najmniej jeszcze wypiąć mocowanie obudowy filtra z 2 gumowych mocowań do tej poprzecznej belki na której trzyma się również chłodnica. Psikamy czymś gumy, żeby łatwiej się wyślizneły i wypychamy w górę. Wtedy manewrujemy całą obudową filtra tak, aby dało się jak najszerzej rozchylić dekiel. Uważamy, żeby nie połamać górnych zawiasów dekla. Tak czy siak są takie egzemplarze 147, że trzeba się naszarpać z tym. Jeśli nie chce się pół silnika wyjął i wykręcać z góry wszystkiego aby dość z dwóch stron.
-> Jadąc Alfą, czujesz jakby Twoją duszę lizali aniołowie <-
--- 148,7 KM @ 4200 obr/min ---
--- 331,2 Nm @ 2165 obr/min ---
www.cinsoft.pl
W eLearn jest dobry opis wymiany filtra do jtd 16v
Mi się udało bez większego szarpania, tyle że było trochę rozkręcania gratów.