Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Temat: ślizganie się tyłu na dziurach

  1. #21
    Drag-On
    Gość

    Domyślnie

    Ja u siebie też miałem podobne odczucia ale tylko na zimówkach. Po zmianie na letnie i właściwym dopompowaniu kół efekt prawie nie występuje (mam julkę bez pakietu sport).

  2. #22
    czarnydiabel
    Gość

    Domyślnie

    Ja kupilam ja 6 marca tego roku na letnich i tez mam podstawowa wersje jeżdze na N w systemie DNA

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar Wieri
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    MiTo QV
    Postów
    156

    Domyślnie

    W Mito, jak hamuję mocno przed zakrętem z np 80-100 km/h też dupeczka ucieka.

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta Avatar k1robo
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR MiTo 1.4 Multiair
    Postów
    73

    Domyślnie

    Dziś właśnie też mi na zakręcię fajnie tyłeczek uciekł

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Drag-On Zobacz post
    Ja u siebie też miałem podobne odczucia ale tylko na zimówkach. Po zmianie na letnie i właściwym dopompowaniu kół efekt prawie nie występuje (mam julkę bez pakietu sport).
    Na czeskich zimowych Barumach miałem podobny efekt. Próba gwałtownej korekty skrętu powodowała nurkowanie przodu i wrażenie podwijania się opon pod samochód. Finalnie miało się wrażenie że samochód jedzie przodem po większym łuku niż wynika ze skręcenia kól. Co ciekawe na Barumach niskoprofilowych letnich już było OK.

  6. #26
    wmatys
    Gość

    Domyślnie

    Mam Julkę na Pirelli 225/40/17 pakiet sport i ten samefekt, wchodzę z zakręt i w momencie skrętu kierownicą wciskam hamulec i Julka pokonuje zakręt wręcz bokiem.ale to norma przy krótkim hatchbacku,kiedyś miałem Golfa 3 GTI 2.0 16v 150KM i był dokładnie ten sam efekt. szkoda że pedał hamulca w Julce jest aż tak wrażliwy:/

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał czarnydiabel Zobacz post
    Kurcze to już nie wiem co mysleć o tym zawieszeniu.Czasem az strach jechac po dziurach.

    Pojedz na jakiś tor kartingowy i potestuj samochód na max (byle nie dachować) zobaczysz, że ono zniesie wiecej niż myslisz, poza tym zobaczysz jak reaguje na kontrę.
    Jak są dziury na drodze to na twardszym zawieszeniu normalne jest że będzie podskakiwał każdy samochód (o czym przekonał się M.Zientarski na Puławskiej).

    Po dziurach strach zawsze jechać, trzeba podziękować drogowcom i rządzącym a nie winić alfy. Pewnym rozwiązaniem jest wyższa i węższa opona 16" (co sam stosuję, auto może mniej się trzyma na oponach ale jest dużo zwinniejsze i trochę bardziej komfortowe) ale uwaga, w niektórych felgach ostęppomiędzy zaciskiem a felgą liczony jest w milimetrach. Nawet nieźle to wygląda, tylko trzeba stosować płaskie, motocyklowe ciężarki.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  8. #28
    czarnydiabel
    Gość

    Domyślnie

    Nigdy nie miałam tak w żadnym aucie.Normalnie czuje jakby mnie wciagało w ta dziure.Jakby droga była śliska.Nie jakby podskakiwal.

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Iloma autami i jakimi jeździłaś?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #30
    TheRealDeal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wieri Zobacz post
    W Mito, jak hamuję mocno przed zakrętem z np 80-100 km/h też dupeczka ucieka.
    W momencie gdy zwalniasz balans samochodu się zmienia, większy docisk idzie na przednią oś, więc rozwiązanie tego problemu jest po pierwsze nie hamować w zakrętach, a po drugie kontrolowanie balansu przy pomocy przepustnicy.

    Prawdopodobnie ta zasada dotyczy każdego dupowozu. Ja, gdy bawię się w bardziej hardkorową jazdę moją Julką, to staram się trzymać zasady, że lepiej przed zakrętem przesadnie zwolnić, aby później w trakcie dodać gazu. Dlatego nigdy nie ma lipy i jeśli coś ucieka to jest to przód.

Podobne wątki

  1. ślizganie się sprzęgła AR 156 SportWagon 2.4JTD
    Utworzone przez dommat w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 23:36
  2. Ślizganie sprzęgła 156 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-11-2015, 22:13
  3. Przeniesienie napędu, ślizganie sprzęgła
    Utworzone przez Vapersisland w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-03-2015, 18:18
  4. Ślizganie na 2 i 3 biegu
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:35
  5. Przerywa na dziurach!
    Utworzone przez przemolkas w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 09:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory