Najtrafniejszej odpowiedzi udzieli Ci ktoś kto był i się stroił u Cinka
BTW jakbym miał taki "kawał drogi" do Cinka co Ty, to sam bym tam podjechał![]()
Auto podczas chipa jest hamowane tyle razy ile jest potrzeba nie ma reguły.
Panowie nie zapędzajcie się.Majstrowi chodzi o to by miec lepsze osiągi i mniejsze spalanie,to rozumiem pod pojęciem eko. Fmic i luźny wydech jest bez sensu,bo przecież majster pałować nie będzie.Nadal podtrzymuję to co wczesniej napisałem; zrobić płaski przebieg momentu od 1800obr do 3800-4000,moc 135-140 i będzie dobrze.
Co do cen: myslę ,że nie mozna tu się wykłucać.Rdzenie są rózne ,o róznych przekrojach i wnętrzach.Ten sam wymiar rdzenia może być o wiele wydajniejszy,jak i słabszy stąd ja się zdecydowałem na nissensa ,ale ma t osens wtedy ,gdy chcemy poszaleć,a nie jeździć dynamicznie.Wydech mozna zrobić za 2 tys ,ale też i za 3 tys,bo też i nikt nie zrobi wydechu profesjonalnie o średnicy 2,75 cala pod konkretne turbo i klienta,w zależności od ilości tłumików ( czy też bez) za 2 tyś zł.Takie sa realia.Twardy prawdę rzecze,mozna zrobić coś za 1/4 ceny a mozna i za innącene .
jeśli zaślepi EGR moment też będzie łapał troszkę niżej
Dokładnie w 8V można całkowicie zaślepić EGR. Zabieg ten przyniesie CI oprócz oczywiście mniejszego syfu w kolektorze (o ile w czasie zaślepienia wszytko sobie wyczyścimy) to jeszcze przyrost momentu z dołu obrotów. Potwierdzone przez Marcina i wynik na hamowni. Przez samo zaślepienie było na + ok.15 Nm w porównaniu do serii. Dodatkowo można odczuć bardziej gwałtowny przyrost tego momentu co też widać po kształcie krzywej na wykresie. Jak przy okazji wyczyścisz przepustnice, kolektor to ogólnie wpłynie na + na prace silnika, ale to doskonale wiesz jasna sprawa. Wpierw zrób to myślę, a potem pojedź do Cinka, tym bardziej, że masz blisko, on i tak podczas strojenia wyłączy Ci programowo EGR i zrobi fajny program. Będziesz na pewno miał wyższy i lepiej trzymający w górnym zakresie obrotów moment obrotowy. Przebieg krzywej będzie zdecydowanie bardziej płaski niż w serii. Spalanie przy porównywalnym stylu jazdy i prędkościach przelotowych w trasie powinno spaść o ok. 0,2-0,5 litra w zależności pewnie od masy czynnikówPrzynajmniej u mnie tak jest
Pozdrawiam
-> Jadąc Alfą, czujesz jakby Twoją duszę lizali aniołowie <-
--- 148,7 KM @ 4200 obr/min ---
--- 331,2 Nm @ 2165 obr/min ---
www.cinsoft.pl