Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 41

Temat: Zamulony silnik do 3000obr/min JTD

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    pali normalnie tak jak wczesniej ,ale łapie turbina tak słabo dopiero od 3000 obr ,słaba dynamika przepływomiezr dobry sprawdzalismy .turbina po regeneracji

    ---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:54 ----------

    pali normalnie tak jak wczesniej na trasie 6,5-7 L ON miasto norma .Przepływomiezr OK ,wtryski ok tylko ciagnie od 3000 i to słabo wyje silnik a turbina lekko gwizda tak jak w tdi - motorach

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Tak jak napisałem wczęsniej możliwe , ze został zastosowany nieprawidłowy wał.
    2 opcja to nieprawidłowo działająca zmienna geometria. Objaw jest taki jakby była non stop otwarta.
    W 136KM jest proste sterowanie nadciśnieniowe. Nie ma elektozaworów i podciśnień.

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    A regulacja cięgna sterującego zmienna geometrią była ruszana ?
    Jeśli tak to pytanie czy jest prawidłowo wyregulowane.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Na to pytanie pewnie nie odpowie nikt poza człowiekiem który regenerował turbinę. Jedną z procedur przy regeneracji jest wyważenie wału i regulacja cięgna zmiennej geometrii.
    Możesz sprawdzić czy cięgno się ugina. Można to sprawdzić długim płaskim śrubokrętem naciskając bezpośredniona dźwigienkę w obudowie turbiny. Powinna się płynnie uginać pod naciskiem i wracać do górnej pozycji.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 06-04-2012 o 06:15

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kobylnica, Gniezno, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Distinctive Premium Q-Tronic + wyścigowa terenówka czyli firmówka
    Postów
    727

    Domyślnie

    panowie wartość zero to jest wartość oczekiwana ciśnienia doładowania czyli to co oblicza komputer i tu pytanie do tych co mają cf2 czy u nich też taka wartość jest na zero.
    Jeśli chcesz być kimś - kup VW, jeśli jesteś kimś - jeździsz Alfą Romeo.

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie odp

    w tym modelu ponoc nie ma zmiennej geometrii

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    W 2,4 JTD 136KM były 2 typy turbin - ze zmienną geometrią i ze zwykłym zaworem upustowym. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem jak jest w AR 166.
    Zarówno zmienna geometria jak i zawór spełniają podobne zadanie. Nieprawidłowo działający zawór upustowy da podobny objaw.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    kopci na czarno jak jej deptasz? jak tak to nie ma doładowania! w każdej AR 166 2.4jtd jest zmienna geometria... w 136KM sterowana ciśnieniem doładowania. Silnik ci mormalnie chodzi czy dziwnie "głośno" po tych naprawach? WAŻNE!

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie odp

    kopci jlekko jak zwykły diesel jak mu się da a tak normalnie jak jeżdzę to nie kopci.Dla mnie dziwnie trochę chodzi silnik ale może mam jakieś wiksy już po tym wszystkim.Napewno jest słabszy i ciągnie dopiero od 3000 tyś i to słabo

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Może spróbuj zawieźć auto to jakiegoś specjalisty od Alf. W Poznaniu jest dwóch takich (oczywiście nie mówię o ASO). Ja sam już od dawna do nich nie jeżdżę, bo są drodzy. Jeden z nich dość mocno mi podpadł, ale w takich podbramkowych - jak Twoja - sytuacjach mogą pomóc, bo robią dużo 166-tek i mimo różnych moich zastrzeżeń znają się.

Podobne wątki

  1. Silnik kręci tylko do 3000obr/min 2.0 TS
    Utworzone przez RAFALczudec w dziale 166
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-10-2013, 13:08
  2. Zamulony silnik od 3000 obr/min JTD
    Utworzone przez dejvid27 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 08:15
  3. Zamulony silnik 2,5 V6
    Utworzone przez Krzychu25wroc w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-12-2011, 19:07
  4. Zamulony silnik 2,4
    Utworzone przez gryzli74 w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 08:30
  5. Zamulony silnik 166 3.2 V6
    Utworzone przez Marty w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-06-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory