Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Temat: Zamulone auto przy 5000 obr./min. V6

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie Zamulone auto przy 5000 obr./min. V6

    Witam
    Proszę o podpowiedź związaną z obrotami. Do 5000 obr./min. auto normalnie przyśpiesza, przy 5000 tak jakby coś go nagle zmuliło i od 5500 puszcza i znowu przyśpiesza normalnie. Sprawdzone na 1,2,3,4 biegu. Przy biegu jałowym nie ma problemu. Silnik 2,5 V6 z 2000 roku.
    Od czego Waszym zdaniem zacząć...?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Może masz problemy z ciśnieniem paliwa ? czy kiedykolwiek używałeś środków do czyszczenia wtrysków ?być może problem z potencjometrem przepustnicy (ewentualnie zabrudzona przepustnica) i przepływomierzem?
    Ostatnio edytowane przez mikell0 ; 14-04-2012 o 08:51

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Przepustnicę i sondę lamba miałem sprawdzaną na komputerze i nie wykazało żadnych błędów. Co do ciśnienia i przepływomierza, jak to sprawdzić i co może być przyczyną?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Z tego co koledzy pisali przepływomierz, trzeba sprawdzić w pełnym zakresie obrotów a nie tylko na biegu jałowym - podpięcie pod kompa - a ciśnienie to trzeba się podłączyć pod listę wtryskową , na jej końcu jest wentyl i tam trzeba założyć ciśnieniomierz, ale takie rzeczy sprawdzisz w ASO albo u jakiegoś tunera, który grzebie przy silnikach, Po za tym nie wiem jakie muszą być parametry ciśnienia . A co do sprawdzenia sond to tego typu obroty są rzadko używane i być może w momencie zadławienia się silnika nie są zapisywane żadne błędy. Ja osobiście zalałbym pod korek, nalał preparatu do czyszczenia wtrysków, przejrzałbym przepustnice i sprawdził węże od powietrza i pojeździł . Być może komp zapisze wtedy błędy i da się je odczytać i wyleczyć .

  5. #5
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    sprawdź dolot a szczególnie harmonijkę czy nie ma dziurki...

  6. #6
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    W okolicach 5000rpm i wyżej sygnał sondy lambda nie jest brany pod uwagę przez ECU.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Sprawdzałem dolot i jest cały. Z tego co czytałem przepływomierz można sprawdzić, przez odpięcie kostki. Tylko, czy to nie spowoduje jakiś późniejszych problemów z elektroniką i co z błędami ?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    odepnij przepływomierz i się przejedź
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar deka07
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Sanok/Gdańsk
    Auto
    Była Alfa Romeo 166 2,5 V6 Sportronic, 166 2,5 V6 Progression, Jest Alfa Romeo 159 JTDm 120 KM
    Postów
    221

    Domyślnie

    Tylko czy przy odpięciu nie będzie szaleć elektronika i co z błędami, czy będę musiał je kasować na komputerze?

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Nie będzie szalała elektronika. Przejedź się bez przepływki i daj znać co i jak.

Podobne wątki

  1. [146] Odcięcie przy 5000 obr/min kontrolka wtrysku
    Utworzone przez Artos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2015, 20:59
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  3. [145] Zamulone JTD
    Utworzone przez Jacek659 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 22:03
  4. Silnik dusi się przy 5000 obr.
    Utworzone przez Marcello w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 09:43
  5. zamulone V6 , nowa przepływka i lambda co dalej ?
    Utworzone przez tomekono w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 14:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory