Hej,
Postanowiłem założyć wątek na forum na którym będziemy mogli zamieścić fotorelacje z operacji odświeżania auta oraz wszelaki tuning.
Zobaczymy czy temat się rozwinie.
W przyszłości planuję:
- nowe dywaniki
- wymianę emblematu tylnego
- ciągle szukam odpowiednich nakładek na pedały (w rozsądnej cenie)
- chciałbym zaciski pomalować na czerwono, ale niestety do takiej operacji przydałby się garaż.
Poniżej przedstawiam parę operacji, które dokonałem przez rok użytkowania (trochę nie adekwatna nazwa tematu do odpowiedzi

)
1. Czyszczenia kierunkowskazów.
Papier ścierny 2500 na mokro + autosol scratch remover do plastików (2godziny roboty)
+ nowy kierunkowskaz prawy + 2 nowe żarówki H21W OSRAM.
O dziwo nowy oryginalny kierunkowskaz zaparował po paru dniach, chociaż sprawdzałem i był szczelny. Podejrzenie padło na gumę, która prawdopodobnie chłonie wilgoć.
Wysuszyłem je i nałożyłem warstwę silikonu (przezroczystego) między plastikiem przezroczystym, a czarnym. Na razie odpukać, po paru dniach deszczowych jest OK.
2. Czyszczenia kierunkowskazów tylnych
Autosol scratch remover do plastików (15min roboty)
3. Czyszczenie felg
Pasta G40 (1godz roboty)
Użyłem bardzo mało pasty i dużo wody, ponieważ nie chciałem naruszyć warstwy ochronnej felgi. Udało się ściągnąc brązowy osad.
4. Matowe progi.
Postanowiłem zmienić błyszczące progi (które jak widać i tak były w niektórych miejscach porysowane) na matowe. Do tego użyłem papier ścierny 2 rodzajów teraz nie pamiętam jakich. Uzyskałem efekt chropowatego aluminum.
5. Czyszczenie deski rozdzielczej.
Już nigdy więcej środków nabłyszczających !!!
Czyszczenie Nuta do szyb w piance + konserwacja AP303.
Efekt matowy, satonowy plastik. Zdjęcie przedstawia pół wyczyszczoną, pół nie.
6. Polerka wydechu
Papier ścierny 300, 600, 1000, 1500, 2000, 2500, 3000 + pasta do aluminium Autosol. (4godz roboty)
Papierem o niskiej gramaturze polecam nie robić ruchów okrągłych, a od wewnątrz do zewnątrz pionowe.
Przed zimą spróbuje zabezpieczyć wydech lakierem bezbarwnym do metali. Jak się nie uda to zawsze mogę go od nowa polerować
7. Czyszczenie przycisków.
Nie wiem jak u Was, ale u mnie od początku warstwa na przyciskach była leciutko starta.
Postanowiłem ściągnąc tą warstwę delikatnym płynem do mycia paznkoci.
Efefkt poniżej.
P.s.- Podobną akcję miałem na przyciskach od kierownicy. Tylko dodatkowo zabezpieczyłem nową folią, która od ponad roku nie zmieniła wyglądu.
