Strona 4 z 20 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 191

Temat: nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy. Co trzeba wymienić

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Stan osłony ceramicznej nie jest najważniejszy, chociaż może świadczyć o ogólnej kondycji opornika. Ważne jest, aby uzwojenie było całe i prąd przez nie przepływał. Jeżeli przyczyną nie działania I biegu wentylatora był brak styku na złączach konektorowych opornicy, to po ich wyczyszczeniu posmarowanie powierzchni stykowych nie powinno zaszkodzić. Sprawdź jeszcze, jak pisał kolega paczek.gsm. czy bezpiecznik jest sprawny

  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Obczyściłem ładnie wszystkie styki na tej opornicy, testowałem AD, i wentylator za 1 razem ruszył na 1 biegu, drugi test i niestety źle. Nie rusza znowu. Przekaźnik cyka jak przedtem, doszło jednak trzeszczenie od strony samego wentylatora ( silnika) może się zastał i tylko drgnie nieco czasem. Czuć zapach elektronicznej spalenizny i lekki dymek jak by coś w samym wiatraku zaniemogło. Jutro wykręcam wiatrak i zobaczę czy uda mi się dojść z nim do zgody.

  3. #33
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    No to pewnie z silniczkiem coś nie tak, a to już nie żarty, bo można przegrzać motor.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    No to pewnie z silniczkiem coś nie tak, a to już nie żarty, bo można przegrzać motor.
    Drugi bieg wentylatora działa, tylko z tym pierwszym biegiem takie nieporozumienie. Generalnie jeszcze nigdy takiego wentylatora samochodowego nie rozkręcałem, jutro pierwszy raz będzie. Ale mam nadzieję że to nie jakaś super skomplikowana maszyneria i dam sobie radę. Sprawdzę wszystkie styki, coś albo blokuje, albo nie podaje prądu.

  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Rozkręciłem i sprawdziłem wiatrak. Wygląda ok, więc to nie jego wina, wracam do punktu wyjścia. Czy ta opornica tzn ten oporniczek może być uwalony? Jak to sprawdzić? Nie mam żadnych przyrządów itp.
    Ewentualnie trzeba kupić,szkoda kasy na taką pierdołę ale cóż, chyba nie wymyślę tutaj nic innego. Ps. uważajcie na śmigła tego wiatraka chłodnicy, są ostre jak brzytwy, ładnie się zaciąłem dziś.

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Jeśli znacie rezystencję i moc tej opornicy to można spróbować dobrać jakies inne, odpowiednie rezystorki

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Rezystancja - 0,3 ohm, co do mocy to nie wiem, ale na pewno duża. Ja nawinąłem sobie opornik "na czarną godzinę" z drutu oporowego , z którego wykonana jest grzałka pieca do wypalania ceramiki. Rezystancją jaką udało mi się uzyskać wynosi ok. 0,28 ohma, a moc wystarczająca, bo podczas prób na aucie opornik jest tylko lekko ciepły.

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    U mnie jest taki: http://www.autosklep24.pl/pl/p/Oporn...LTA-KAPPA/8867
    mam na myśli rezystancję. Sprawdź jaki jest u Ciebie. Na plastykowej podstawie od strony podłączeń jest oznaczenie np. 0,30
    Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 14-04-2012 o 21:49

  10. #40
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Abstrahujac od oprnicy,ja tez niemialem 1 biegu wentyla i nawet zdazylo sie ze nie domagal przekaznik pompy paliwa.
    Kombinowalem,zamienialem i coz.zdjalem "czerwony kapturek"z przekaznika 1 biegu i zwarlem srubokretem po czym nie zakrecil ale po przeczyszczeniu i psiknieciu kontakt sprayem ruszyl.Wymienilem bo szkoda zarznac motor.Skoknczyla sie przylgnia i nie bylo styku
    Opornice sprawdzilem ale procz troszke speknej ceramiki nie bylo nic niepokojacego.
    Wyczyscilem,zmienilem i hula wszystko

Podobne wątki

  1. [159] Nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez SimonV w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 26-05-2018, 14:49
  2. [145] 145 JTD - pierwszy bieg wentylatora chłodnicy.
    Utworzone przez sn00p w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-03-2015, 18:09
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 23:30
  4. Nie włącza się pierwszy bieg wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-07-2013, 22:02
  5. [146] Nie działa klima i pierwszy bieg wentylatora
    Utworzone przez ernie44 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-10-2010, 22:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory