Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: [1.8 TS] Po wymianie przepustnicy i nastawnika prycha i kicha

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie [1.8 TS] Po wymianie przepustnicy i nastawnika prycha i kicha

    Witam
    Jak w temacie...
    Moja bella po przeszczepie przepustnicy i nastawnika kicha, prycha i chodzi na dwóch lub trzech cylindrach śmierdzi benzyną, pali się marchewa i do tego załącza się odrazu drugi bieg wentylatora...
    Reset przepustnicy zrobiony, wszystko szczelne i prawidłowo poskładane i nadal nic...

    czy muszę robić reset parametrów adaptacyjnych ECU...?

    Co jeszcze mam zrobić żeby auto ożyło...
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 15-04-2012 o 10:06

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Raz miałem identyczne objawy po czyszczeniu przepustnicy, ecu nie dawało sobie rady z adaptacją, alfa prychała, kichała i nie jechała. Podłączenie pod kompa, reset, adaptacja przepustnicy i po problemie.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A na czym Twoim zdaniem polega reset przepustnicy?
    Jak i czym go robiłeś?

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    alfadiagiem.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał acer11 Zobacz post
    alfadiagiem.
    Pytałem kolegę zlulek61.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    podejrzewam że coś w ten deseń jak o kompa dopiero pyta. Włączyć zapłon na 30 s, wyłączenie na 30 s i uruchomienie silnika. (mi nie pomogło)

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nikomu nie pomoże. Takie procedury to nie w TS.
    Po wymianie przepustnicy obowiązkowo reset ECU przy użyciu kompa.
    Tylko koledze świeci się marchewka, a to nie jest normalne, więc kto wie, co zostało uszkodzone lub niepodłączone.
    Mam nadzieję, że kolega odłączył akumulator przed odpięciem i podpięciem wtyczek od ECU.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Właśnie takie procedury dla ts-a w necia znalazłem i spróbowałem, oczywiście nie pomogło ;-)
    Z mojego doświadczenia samoadaptacja była możliwa tylko po czyszczeniu przepustnicy i tylko gdy syfu wiele nie było. Po wymianie czy też dużym zabrudzeniu nie było szans na samoadaptacje. Nie wiem jak to w 1.8 wygląda, przepustnica ma osobną masę czy też we wtyczce? Może masa nie łączy, zaczynał bym od sprawdzenia wszystkich połączeń.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziulek61 Zobacz post
    Witam
    Jak w temacie...
    Moja bella po przeszczepie przepustnicy i nastawnika kicha, prycha i chodzi na dwóch lub trzech cylindrach śmierdzi benzyną, pali się marchewa i do tego załącza się odrazu drugi bieg wentylatora...
    Reset przepustnicy zrobiony, wszystko szczelne i prawidłowo poskładane i nadal nic...

    czy muszę robić reset parametrów adaptacyjnych ECU...?

    Co jeszcze mam zrobić żeby auto ożyło...
    Demontowałem przepustnice i żadnych adaptacji to nie wymagało.Auto chodziło jak zegarek.Włączanie wentylatora po włączeniu zapłonu to objaw uszkodzonego bądź rozłączonego czujnika temperatury.Więc wątpię bardzo że na niepalenie na cylindry pomorze "adaptacja"..
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2009
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    223

    Domyślnie

    Ja przechodziłem boje z przepustnicami w V6, jtsie, jtd i tsie. Kilkukrotnie odbyło się to p&p, lecz nie zawsze. Identyczne objawy ostatnio w V6 kolegi przechodziłem po czyszczeniu, prychała, kichała, jechać nie chciała, odczucia jakby na 2 cylindrach chodziła. Po kompie wszystko ok.
    W tym przypadku dziwić może wentyl od razu po zapłonie, moim zdaniem podłączenie pod kompa bardziej pomoże niż nie "pomorze".

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 14:52
  2. po wymianie sondy i czyszczeniu przepustnicy dalej brak mocy
    Utworzone przez kingston w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 10:52
  3. 2,5 v6 kicha prycha brak mocy
    Utworzone przez michal100 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 11:18
  4. testuję przepływki mam 4 i kicha
    Utworzone przez lukas7791 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 19:24
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-09-2006, 11:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory